Mosquito van Graupner

Zie overigens geen foto van je Mosquito...........;(

Ik snap er niets van. Ik zie hem wel........

Hoe Up-Load je foto's tussen de tekst?

Jacob, ik zie dat de motor niet aan het voorste schot gemonteerd is.
Is hier een reden voor?

Weer eentje, maar deze gaat dus voor veel minder weg.

De bezitter van deze Mosquito was zeker bang dat ie zijn kist zou
verwisselen..........:D:D

Ja, dat is mijn Cirrus. Zie opknapverslag

Arjan, ga ik ook zo doen. Goede oplossing. Wat voor motor heb je er in liggen?

Gr Harry

Een Typhoon 29/12/10. Da's een buitenloper van 123 gram, kV=1040. Qua vermogen beetje overschot maar met een niet te grote prop trekt hij iets van 25A - lekker lange vliegtijden. En dat gewicht heb ik toch nodig voorin. Zoals hij nu is kom ik precies zonder lood uit.

Motorschot achter

@return

De reden dat ik de motor aan de achterzijde op een schot gemonteerd heb is eenvoudig: ruimtegebrek aan de voorzijde én onvoldoende 'vlees' om het geheel voldoende stevig te monteren. Daarnaast was het bij de ombouw eenvoudiger om eerst een schot aan de achterzijde te monteren op de motor. Dit geheel goed passend te maken en vervolgens het schot stevig verlijmen. Zou aan de voorzijde niet gelukt zijn. Juist vanwege de 'te lange arm' discussie wilde ik het schot aan de achterzijde er zeker en vast in hebben!

Jacob

Hmmmm..............op mijn werk zag ik hem ook niet. Ik heb toen public aangevinkt, en kon hem toen zien zonder aangelogd te zijn.

Snap er niets van.:confused: Iemand een verklaring?

Gr Harry.

Ik zie hem wel gewoon hoor. Misschien moet je de pagina even verversen (F5) omdat hij de pagina uit cache laadt.

Ik heb enkel de afbeeldingslocatie gekopieerd. Zien jullie hem nu wel?

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Woowwww.............erg mooi!
Hier kan restaureren niet tegenop!

Toch maar een fotootje van de vorderingen van dit weekend.
Motor ingebouwd en voorkant netter gemaakt door een laagje balsa erin te plakken.
Ook aan beide zijkanten een lijst ter versteviging.
De vleugelbevestigingen vernieuwd, zijn nu van koolstof..............................

IMG_0957_1.jpg

Servo's......

O ja.......weer een vraag:
Ik heb nog twee towerpro's 9 gram. Zie foto.
Wat denken jullie............sterk genoeg voor hoogte en richting of...................?

Dat is mooi gelukt zeg. Je motor zit er prima in lijkt het.

Als servo's zou ik iets zwaardere nemen. Je stabilo is aardig groot en ook je richtingsroer is fors. Ik heb in mijn Cirrus Graupner C677's. Sterk en betaalbaar, kosten een tientje. Heb verder ook goede ervaringen met Multiplex Tiny-S servo's. Die zijn duurder, 21 euro. Maar daar kun je voor 5 euro een reserve tandwielsetje bij bestellen wat ook wel heel prettig is. Twee keer de tandwieltjes strippen en je hebt winst :-)

Dank je wel voor het compliment Arjan!
Ik deel je mening over de servo's.
In de Mosquito zaten twee Robbe S3003 servo's. Trekken zo las ik net ook drie kilo en wegen net zoveel als jou Graupners.
Die gaan er in!
Welliswaar wat meer gewicht, maar ook meer zekerheid!

Ja, die paar gram maakt niets uit. S3003's zijn natuurlijk ook prima. Maar ik ben nou eenmaal een Graupner-fan :-)
En omdat je stabilo laag zit moet je wel wat sterkere nemen dan die SG90's, anders strip je ze bij iedere landing in hoog gras of hei.

Zie dit draadje net.

Willen jullie niet meer posten over de mosquito;)
De vingers beginnen hier te jeuken.
De tekening licht hier nog wel in delen.
Denk dt het al meer dan 30 jaar geleden is dat ik deze gebouwd heb.
Wil hem nog wel weer bouwen.
Moet nu toch wel heel lang vliegen met de techniek van nu.
Toen was een varta accupakketje met 7 cellen en 1200mAh al heel wat.
Met 2 van die pakketjes kon je wel een half uur vliegen.
Dat was voor die tijd heel wat.
Dus moet je nu makkelijk de 2 uur halen.

Zo dit was even een bijdrage van mijn kant.

Ga lekker door met posten van foto's.:p
Kan ik weer genieten.

Ps, 37 jaar geleden begonnen met de Beginner, toen de Dandy , Mosquito en de Ultrafly.

Groeten HanDeBouwer.

Laatst bewerkt:
Back