Mosquito van Graupner

Dat had ik al gelezen.
Ook zoiets dat kriebeld.
Maar heb nog wel dit.
Zie foto´s eerste post van dit draadje.

Leprechaun.l

Han.

Laatst bewerkt door een moderator:
Als er zoveel mensen een Mosquito gaan bouwen wordt het bijna interessant om een freessetje te laten maken.... of is dat 'not done' ??

Ik zou het toejuigen..............maar hoe zit het met copyright? En is er iemand met een CNC tafel?

Voor persoonlijk gebruik zal het niet zo'n probleem zijn, maar als het een "productie lijn" wordt.......

Aan de andere kant, de Mosquito is al lang niet meer door Grauper geproduceerd. Lijkt mij dat er daardoor geen rechten meer aan ontleend kunnen worden.

Misschien een jurist onder ons.......?:D

Gr Harry

Heren

Vanmiddag is een ASW15 bouwdoos van Hegi op EBAY weggegaan voor 192 euro.
Laatst een Mosquito bouwdoos voor 235 EURO.
En zo zijn er veel voorbeelden te noemen.
Voor de gemiddelde Vintage liefhebber zijn bouwdozen niet meer te betalen.
We zullen het met de beschikbare tekeningen moeten doen, of oude modellen restaureren.

Het is niet anders!

Kees,

Er staan er weer 2. Een Silentius en de Soft Fly.
Rarität: Graupner Silentius 86 ungebaut in OVP bei eBay.de: Segelflugzeuge (endet 20.09.08 20:08:00 MESZ)
en
Rarität: Graupner Soft Fly ungebaut in OVP bei eBay.de: Segelflugzeuge (endet 20.09.08 20:10:00 MESZ)

Ik vind dat er wel erg veel van deze Graupner bouwdozen (ongebouwd) op de markt komen. Toeval............?

Heb nog even mee gedaan met de ASW 15, maar werd te veel.

Als ik het zo bekijk heb ik verschrikkelijk geluk gehad met de Cirrus.

Gr Harry

Harry,

Inderdaad.......errug veel geluk!
Wees er zuinig op.

De kopers bergen de modellen op. Het zijn verzamelobjecten geworden.
Bijna onmogelijk om deze modellen goedkoop te bemachtigen.

Ik heb van iemand hie rop het forum ooit eens een freessetje van een Zaunkonig gekregen dat hij zelf maakte. Was een jongen uit Belgie volgens mij, Tom Verstappen. Volgens mij kun je dat gewoon doen hoor zolang je er maar geen serieproductie van gaat maken.

is op E BAY Duitsland, kunnen nog veel bieders bijkomen, en normaal kun je niet bieden op deze zwevers( al regelmatig tegengekomen )

Heren,

Vandaag de setup van de Mosquito ingebouwd. Zie foto.

IMG_0958_1.jpg

Volgende stap is het kielvlak en roer bespannen en monteren/aansluiten.
Wordt vervolgd.........................................

Het is inderdaad een Jeti.
Deze ontvangers gebruik ik al een paar jaar in diverse modellen. Nooit problemen gehad.
Jij wel dan????

Ha die Harry,

Nee, maar dat is geen kunst. Ik restaureer. Jij bouwt vanaf tekening. Duurt gewoon langer en is uiteindelijk mooier!
Vanavond kielvlak en roer bespannen. Ook de cockpit is weer netjes.

Wat nu nog te doe:

Kielvlak en roer monteren en aansluiten.
Cockpitsluiting maken.
Romp lakken ( binnen en buiten ) met G4

Dan blijven de vleugels nog over.
Alle folie eraf, ribben repareren, beplanking repareren, tippen vernieuwen, schuren, bespannen.............................................EN DAN.......................

VLIEGEN!!!!!!!!!!!!..............;)

Hey kees toch maar aan de G4??
Doe je het icm glasmat?

Ik heb mijn Libelle vanavond in de kwastplamuur gezet. ( De G4 icm met glas krijg een super gladde en sterke romp van en qua extra gewicht valt het heel erg mee.

Succes

Gr Lyckele

Hoi!

Nee, alleen G4. Geen mat.
Heb me er even in verdiept. G4 is harder en geeft minder krassen.
Heb je tip dus gevolgd. Ben benieuwd!

Back