Mosquito van Graupner

graupner zwever

ik heb nog zo`n zwever liggen die ik wel kwijt wil heb hem niet electro gevlogen alleen met een moter tussen de vleugels mail me maar voor vragen mvgr alex

citaat van Jako
De Cirrus zou volgens mij een wereldhit worden als ze die weer met een iets sterkere romp zouden gaan leveren. Ik zou er gelijk 5 kopen zodat ik de rest van mijn leven vooruit kan. alhoewel...die van mij is 30 jaar oud en doet het nog als een nieuwe :smile:

Het lijkt er op dat ik vanmiddag een Cirrus heb gescoort voor 36 euri.:zon:

Gr Harry

He Ruud,

Bedankt. Ik ben er erg blij mee. Maar.............heb hem nog niet.

Moet nog eea afstemmen met de verkoper. Hij woont in Wuppertal. zo'n 110km.

Het is de Cirrus met de blauwe romp.

En even op Ebay.uk gekeken. Moest even de adem inhouden. Nieuw en in orginele doos......................DUS, VOOR DE LIEFHEBBER...........wees er bij!!!!!!!!

Gr Harry

Die van mij was 10 euro.....maar nu ik weet wat een Cirrus echt is zou ik er ook 200 voor betalen geloof ik. Helaas weten veel handelaren dat ook, je hebt dus echt mazzel met de jouwe.

Die Engelse nieuw in doos is (zo lees ik) van iemand die hem op zolder van zijn vader heeft gevonden en er geen verstand van heeft. Grote kans dat die ook voor een normale prijs te verkrijgen is.

Is er nou helemaal niemand die deze maagdelijke epoxy CIRRUS romp kan kopieëren ???

Achteraf jammer dat ik er een stel heb weggegeven.......

745848b1d0708f6a5.jpg

Groeten, JH

Laatst bewerkt door een moderator:
Je kunt rompen altidj namaken door een mal van polyester te maken en dan vanuit de mal de rompen te gana maken, maar dat is veel werk. Ik kan wel wat details uit een oud boek scannen als iemand daar behoefte aan heeft.

Vandaag een oud wrak van een Graupner Mosquito gekocht, compleet met bouwtekening, handleiding en een nieuwe kabine. Ik wil deze uitrusten met een brushless moter. Heeft iemand ene idee hoe die te plaatsen in de smalle rom van de Mosquito.

Thanks!!

Ruud

.................Ik wil deze uitrusten met een brushless moter. Heeft iemand ene idee hoe die te plaatsen in de smalle rom van de Mosquito.

Thanks!!

Ruud

Ruud,

De Mosquito heeft inderdaad een smalle neus, maar hoe smal dat weet ik niet.
Past er een 75 grams buitenloper in met een doorsnede van 28 mm ???
Die zou sterk genoeg moeten zijn om de Mosquito omhoog te krijgen. Weet niet hoe zwaar hij is :confused:

Groeten en succes !!

JH

Dat van die smalle neus herken ik. Het is vrij smal om de boel goed in te bouwen, maar het kan! Deze motor heb ik ingebouwd en die zorgt voor prima prestaties! Vluchten van minimaal een half uur zijn geen enkel probleem. Misschien heb je nog wat aan mijn draadje van de ombouw

Succes er mee!

Jacob Bos

Laatst bewerkt door een moderator:
Het kan maar is niet nodig. Als je de as verlengt (en dus de motor verder naar achter brengt) kom je niet uit met je zwaartepunt.

He Ruud,

Bedankt. Ik ben er erg blij mee. Maar.............heb hem nog niet.

Moet nog eea afstemmen met de verkoper. Hij woont in Wuppertal. zo'n 110km.

Ik heb inmiddels contact gehad met de verkoper. Ga de Cirrus 19 september ophalen. (mijn vrouw uitgenodigd op een dagje winkelen in Wuppertal:rolleyes:)

Ruud, ik lees dat je een Mosquito hebt aangeschaft. Is het mogelijk de bouwbeschrijving in te scannen? Met name de materiaal lijst.

Ik zoek maten van de diverse onderdelen.

Gr Harry

Harry,

Veel plezier met de Cirrus :-)))

Zal de handleiding kopieren en je die dan opsturen. Dat is makkelijker. Ik ben volgende week een paar dagen in de VS en de Mosquito etc wordt daarna pas opgestuurd. Heb deze dus pas in de tweede helft van september.

Ruud

Harry,

Ik heb de Mosquito en handleiding nog niet. Die heb ik pas in de tweede helft van september. Ik stuur een kopie van de handleiding zodra ik deze heb.

Ruud

Ok Ruud, duidelijk.

Maar ik wil graag verder bouwen als je in Amerika zit.........:)

Dus ontzettend bedankt voor het aanbod!! Houd me aanbevolen voor de beschrijving!
icon14.gif

Jacob, heb jij een materiaal lijst van de Mosquito? Of iemand anders misschien?

Gr Harry

Ik ga direct even zoeken wat ik nog heb. Wat ik heb ga ik voor je scannen. Op het werk hebben we gelukkig een kopieermachine die copy-to-pdf heeft. Dus met een beetje geluk nog 1 nachtje slapen . . .:p

Harry,

Ik meen dat ik jou die beschrijving ook beloofd had? Ik kan hem dinsdag scannen.
Laat even weten of het nog nodig is, is nl. behoorlijk veel werk omdat je het boekje uit elkaar moet peuteren (van die oude verroest nietjes...)

Gr. Jako

Back