Moterfiets topic

1/2 jaar geleden vond ik deze dingen - vooral 1:5 on-road - ontzettend leuk, maar nooit eentje aangeschaft. Nu ik dit topic weer zie begint het echt te kriebelen. Ik vind de Nuova Faor modellen erg leuk, alleen zijn deze al een tijdje op de markt, en ik wil niet dat als ik hem nu bijv. koop dat hij over een paar maanden "discountinued" wordt, zodat ik geen onderdelen meer krijg.
Weet iemand of er binnenkort een 1:5 on-road model uitkomt? Die zou ik dan wellicht kopen omdat je dan nog best veel zekerheid hebt op onderdelen...

Maak je geen zorgen dat de Nuova Faor (of de thundertiger, for that matter) binnenkort gediscontinueerd worden.
De NF 501 is acht jaar geleden op de markt gekomen, en ondertussen alweer een jaar of twee, drie uit de markt. Maar die is prima aan het rijden te houden met onderdelen van de verschillende versies van de SF 509 die momenteel voor wat betreft Nuova Faror, dé shit schijnt te zijn. Iedere paar jaar komt er wel weer iets nieuws uit van NF, en van thunder tiger. Maar er zijn nog veel meer merken, die zijn alleen wat exclusiever en dus wat lastiger te krijgen (worden in kleinere oplages gemaakt). Voor 1/5 zijn deze twee de makkelijkst verkrijgbare. Verder: Brandstof, electro, off road, on road, 1/5 of 1/8, plenty keus!

Kijk maar eens op bijvoorbeeld www.motorradshop.de , daar vind je wel wat je zoekt, en daar kun je ook zien dat onderdelen géén probleem is.... Maar er zijn meer zaken hoor, je moet gewoon effe zoeken.

Keus te over....

Groet, Bert

Maak je geen zorgen dat de Nuova Faor (of de thundertiger, for that matter) binnenkort gediscontinueerd worden.
De NF 501 is acht jaar geleden op de markt gekomen, en ondertussen alweer een jaar of twee, drie uit de markt. Maar die is prima aan het rijden te houden met onderdelen van de verschillende versies van de SF 509 die momenteel voor wat betreft Nuova Faror, dé shit schijnt te zijn. Iedere paar jaar komt er wel weer iets nieuws uit van NF, en van thunder tiger. Maar er zijn nog veel meer merken, die zijn alleen wat exclusiever en dus wat lastiger te krijgen (worden in kleinere oplages gemaakt). Voor 1/5 zijn deze twee de makkelijkst verkrijgbare. Verder: Brandstof, electro, off road, on road, 1/5 of 1/8, plenty keus!

Kijk maar eens op bijvoorbeeld www.motorradshop.de , daar vind je wel wat je zoekt, en daar kun je ook zien dat onderdelen géén probleem is.... Maar er zijn meer zaken hoor, je moet gewoon effe zoeken.

Keus te over....

Groet, Bert

De SF-509 vind ik een erg leuk model, hij is wel wat prijzig. Ik zou hem graag tweedehands kopen, maar jammer genoeg vind je ze niet zo vaak. Weet je misschien sinds wanneer dit model op de markt is?
Onderdelen zijn er genoeg idd :mrgreen: Wel best prijzig, maarja...

Het mooie aan die motoren vind ik gewoon de uitstraling, de schijfremmen aan de voorkant, de ketting, de manier waarop ze bochten maken etc. :)

Laatst bewerkt:
Hallo,
ik kwam per toeval de nieuwe RC bike (schaal 1/5) van Duratrax tegen op Tower Hobbies en lijkt me een erg leuk ding.
Tot nu toe reed ik af en toe met de Ricky Carmichael RC bike van Radios Shack rond en dat is al enorm leuk.

De Duratrax DX450 is "ready to run" uitgerust met brushless motor, ketting, schokdemper en 2.4GHz ontvangstsysteem en dat alles voor een heel schappelijke prijs.

Hier meer info : DuraTrax 1/5 Scale DX450 Brushless RTR

Bas

Hallo
Ik heb deze week een Anderson M5 binnen gekregen en dat is volgens mij dezelfde als de DuraTrax. Ik vind het een mooi en degelijke bike alleen de rijder is een beetje min. Heeft iemand een idee waar ik een andere en betere rijdersbody kan krijgen die past.Liefst een clear body.

gr Hans

Laatst bewerkt:
hallo allemaal
ik heb zelf 1 kyosho hor 1:8 en 1 thunder tiger fm-1e 1:5
de kyosho met 7800kv brushless setje gaat 77 op de rollenbank :D
vol gas is hij niet te controleren heb er veel mee stuk gemaakt:(
heb er wel veel alu op zitten om schade te beperken :)
en de thunder tiger met 6000 kv setje snelheid nog niet gemeten;)
maar gaat erg hard instant wheelies op elk moment van gas geven:mrgreen:
de kyosho ook trouwens :-D
van de kyosho heb ik wat filmpjes op youtube staan

[URL="
- kyosho rc bike wheelie[/URL]

[URL="
- rc bike wheelie and chain broken :([/URL]

groetjes jasper

Laatst bewerkt door een moderator:
Tijd om dit draadje nog eens op te krikken :)

Sinds kort in het bezit van een Anderson m5 crossmotOr ;) ! Al veel fun mee gehad moet ik zeggen... Basher op twee wielen :p

Heb er een 13.5T brushless in zitten en hij rijdt op een Orion rocketpack van 4500 mAh ... half uurtje rijden zonder probs ... Alleen verkleumde vingers :(

Hier een klein actiefilmpje :p

QjlcJZD9oZU[/media] - m5 Anderson Brushless 13.5T

Laatst bewerkt door een moderator:
Back