Motor Bougie Schroefdraad kapot

• Topicstarter Topicstarter RagDMezzegis
  • Startdatum Startdatum
lolz.. hele discussie over afterrun olie :-)....

k heb voor alle zekerheid ff alle 3 de auto's nog n flinke straal gegeven direct in de carb via de luchtfilter ( wel zonder filter natuurlijk he -p )

Tja, sorry, want dat was nu net mijn bedoeling niet... Ik moet ook nog leren :-) Ik zal het iig beide doen in het vervolg (en een beetje beter mikken in de carb :D)

En toch blijf ik me afvragen hoe de afterrun dan bij de lagers komt, want je spuit toch 'in' je krukas? In ieder geval zal het alletwee doen nog het best zijn.

Zodra het je krukas uit geslingerd komt je hele cater onder de nevel te zitten , aangezien er altijd een gedeelte van je lager vrij is komt het zo dus op je lager. Doordat je een paar keer de motor aantrekt wordt het vanzelf over het lager (en de rest) verdeelt. ;)

zo... k kan merken dat ik toch iets leer met jullie hulp..

heb de 2e auto na nog geen 5 minuten proberen weer toppie werkende :-)

even een vraagje..

hoe weet je dat je de trekstarter moet vervangen?

k heb nl met de 2e dat t aantrekken nogal zwaar gaat.. als de bougie er uit is echter, heb ik nergens last van... ringetje zit onder de bougie, en te strak aandraaien heb ik afgeleerd met de 1:6 mislukking :-p....
n 2e ring eronder leek mij de oplossing, maar dan kreeg ik de bougie er niet vast in.... bougie wat losser er in werkte voor de trekstarter prima, maa rniet voor t aanslaan..

wat zou hiervan de oorzaak kunnen zijn?

Je hebt nog compressie, das iets heel goeds :wink:

Nee, serieus nu... het starten gaat zwaar omdat je lucht samendrukt, en omdat de motor koud is, klemt de zuiger wat in de bovenkant van je cilinderbus.. Als de motor warm wordt dan verdwijnt die klemming omdat je cilinderbus wat meer uitzet. Als het te zwaar wordt is het beter om je bougie een klein btje losser te zetten of even een haardroger op je kop te zetten en je motor dus wat voorverwarmen. Het zwaar gaan van de trekstarter wil misschien ook nog wel zeggen dat de motor nog niet helemaal is ingereden, zuiger en cilinder zijn nog niet helemaal op elkaar ingesleten. Wat dus betekend dat je best nog ff rustig aan doet met die motor.

Als je net een nieuwe motor hebt is het logisch dat het trekken zwaar gaat. Je moet hem eerst door de klemming heen krijgen. Door goed in te rijden verminder je dit al. Tevens helpt dus fohnen altijd wel. Dan zet de bus wat uit zodat de zuiger niet zo strak komt te staan bovenin. Een ringetje onder je gloeiplug moet er altijd wel zitten, als je gaat experimenteren met meer ringen is het de bedoeling die ringen bovenop je cilinderbus te leggen zegmaar niet onder je gloeiplug. Dus koelkop eraf, burnroom, en daaronder dan die extra ringen plaatsen. Maar dat is alleen handig als je gaat experimenteren met bijvoorbeeld meer nitro %.
Ook meteen weer vastdraaien he de gloeiplug na het starten als hij een kwart slag los is:).

t is dus nix defect dat hij zo zwaar gaat, t is juist goed....

ok.. goed dat ik t weet, dan zal ik t n beetje rustig aan doen met deze auto in t begin.. weer wat geleert.. ik d8 dat er weer wat kapot//defect was etc....

k heb zin in vrijdag.... dan komt mijn neefje van 8.. en deze is helemaal into rc zooi... hij heeft zelf al n 4x4 electro, n 1:10 skyline en n electro heli

zal leuk zijn om met hem morgen met de nitro auto's beetje te gaan scheuren :-)

de electro's van hem gaan beide zo n 30kp/h.. den dat vind ie al snel... ff kijken wat hij van de 60+ gaat vinden....

gelukkig hebben we geen rechte stoepranden hier in de straat ( ik red mijne in n andere straat tegen de stoep ).. alleen maar schuin oplopend ( drive in huizen )

dus t enige waar k bang voor moet zijn is n 60kph auto dat n tuin in gelanceerd word....

k ben blij dat ik alle 2 de auto's gereed heb gekregen op tijd...

allen bedankt voor jullie hulp hiermee he..... k zal vast nog wel meer zooi gaan vragen zeer spoedig..

want ik heb geroken aan t fenomeen dat: Traxxas E Maxx heet....

Van de traxxas staan ook erg veel instructie filmpjes van op youtube. Dus dat is in principe wel handig. Niet alleen alles kwakkeloos aannemen:)

voorlopig duurt t nog wel even voor k deze ga kopen hoor.. waarsch wil ik zook nog s n electro variant ervan..

Back