Motor doet het niet meer nadat er condensatoren er op zitten

S39 = no go als het om electronica gaat. Wat dat betreft heeft Ron dus enorm gelijk.

Valt in hetzelfde rijtje als contactspray, nooit gebruiken, daarmee verwoest je je apparatuur.

Echter, Ron heeft ook wel eens ongelijk.. namelijk met zijn opmerking '60 watt of meer'. Zo'n kachelpook heb je helemaal niet nodig en verwoest ook je apparatuur. een 12,5 Watt boutje voor electronica en een 25 Watt boutje voor dit soort werk. Meer heb je niet nodig.

Hezik, ik heb 4 weken lang met de hand SMD componenten gesoldeerd :) Die 60 Watt was voor het solderen aan de motor, met name aan de behuizing, niet voor regulier fijnsoldeerwerk. Het vermogen van een soldeerbout bepaald niet zozeer zijn temperatuur als wel het vermogen om snel warmte weer aan te voeren.

hezik zei:
S39 = no go als het om electronica gaat. Wat dat betreft heeft Ron dus enorm gelijk.

Valt in hetzelfde rijtje als contactspray, nooit gebruiken, daarmee verwoest je je apparatuur.

Echter, Ron heeft ook wel eens ongelijk.. namelijk met zijn opmerking '60 watt of meer'. Zo'n kachelpook heb je helemaal niet nodig en verwoest ook je apparatuur. een 12,5 Watt boutje voor electronica en een 25 Watt boutje voor dit soort werk. Meer heb je niet nodig.

minimaal een 50 watter ,
beter kort en snel, dan met een 12 watter een halve dag de warmte afvoeren naar je onderdelen.
de onderdelenhuizen hebben de originele chinese zonder velleman of ander merkje er op ,temp gestuurde soldeerstation te koop voor 4 tientje,s dacht ik .en ik werk er al weer jaren mee.
groeten wiebe

Ik wil het Ron wel eens zien doen met een 60W boutje van die 0,6x1,2mm componentjes op 1 mm afstand van elkaar vastzetten ......

Planck_Franck zei:
Hezik, ik heb 4 weken lang met de hand SMD componenten gesoldeerd
Werkstraf ? :D
Modificeren van een 0-serie van grondwater zuurstof&temperatuur meters. Ik verwachtte knallende hoofdpijn te krijgen maar dat viel wel mee. Echter, na vier weken had ik het wel gezien.

Bruno van Hoek zei:
Nee, maar toch...... :roll: iemand van jouw postuur..... :wink:
's Ochtends en 's middags een glaasje jajem om stabiele handen te krijgen ;)

Back