motor draait niet stationair

@Pinty,zal morgen meteen foto maken en plaatsen.

@hpiracingfreak, nee alles uitgeschakeld en toe geprobeerd dicht te duwen, en had daarna de servo ook losgekoppeld voor het geval dat deze zou blokkeren. met starten altijd de auto en de zender aanstaan als alleen de auto aan staat gaat de servo in de remstand staan.

bedankt en morgen plaats ik de foto's even

en in die remstand,dat komt door de failsafe... zoals je denk ik al weet...

Zo eens kijken of het wil lukken,
hieronder hopelijk wat duidelijke foto's van de motor zonder luchtfilter.
op de foto is de schuif helemaal dicht (servostand dicht) en kan ik hem ook niet verder dicht krijgen als ik de accu afschakel.

full

full

o ja heb verder niets meer veranderd aan de instellingen dus zo stonden ze als laatste ingesteld

Laatst bewerkt door een moderator:
zo te zien mis je een onderdeel in je carburateur....de schuif die je luchtgat moet afsluiten !

zo hoort een gesloten carb eruit te zien:

1700-100ae.gif

en zo een open:

images

en een half open om het helemaal compleet te maken:

images

Laatst bewerkt:
Hoi pinty, dat deel zit er in zal morgen eens proberen betere fotos te maken en te plaatsen, zowel dicht als open maar bij jouw zit hij wel veel verder dicht, dat kan bij mij niet, toch eens onderzoeken wat dat is

THANKS

Hoi pinty, dat deel zit er in zal morgen eens proberen betere fotos te maken en te plaatsen, zowel dicht als open maar bij jouw zit hij wel veel verder dicht, dat kan bij mij niet, toch eens onderzoeken wat dat is

THANKS

ikweet wat dat is... dat had ik ook.... heb je je stationairschroef ooit te ver uitgedraaid???

anders kan het zijn dat je je schuif los hebt gedraaid...

pfff...balen dat je hier niet in de buurt woont. Het is een probleempje van een paar minuten.
Er zit een schroefje aan de zijkant van de carb, op jouw foto zit hij linksboven, dat uitstekende nokje.
Die moet je linksom draaien, totdat je schuif wel zover dicht wil.

pfff...balen dat je hier niet in de buurt woont. Het is een probleempje van een paar minuten.
Er zit een schroefje aan de zijkant van de carb, op jouw foto zit hij linksboven, dat uitstekende nokje.
Die moet je linksom draaien, totdat je schuif wel zover dicht wil.

dat zeg ik net....;)

heren super bedankt, morgen in de pauze mee aan het werk.
voel me nu al blij, en eeuh het enige wat ik heb gedaan is de stelschroef laag toerental helemaal indraaien en toen 5 halve slagen open (fabrieksinstelling volgens Mugen) en daarna in stapjes van ongeveer 1/16de slag weer dicht gedraaid omdat hij te snel loopt.
hoofdsproeir idem maar dan 7 halve slagen, en die stelschroef waar jullie het over hebben eerst helemaal uit en daarna zover weer in gedraaid tot hij ruim 0,5 mm verder open stond dan daarvoor.
maar zie nu op foto van Pinty dat hij veel verder dicht moet.
eeeeuuuuuhhhh even denken, heren ik weet dat zelfs dat als ik die stelschroef linksboven helemaal uitdraai de schuif niet zover dichtgaat als bij pinty.............
hmm moet ik de carb misschien helemaal uit elkaar halen en opnieuw monteren dan en zo ja is hier een volgorde voor.

heren mijn grote dank, en pinty zit niet om de hoek maar voor mijn werk zit ik in het ruime rayon benelux en heb klanten in oa Rotterdam, Zoetermeer, Amsterdam dus ben wel eens in de buurt (vorige week nog in Rotterdam aan de centuurbaan geweest.
mocht ik weer eens die kant opzitten en nog niet alles lekker hebben dat laat ik je dat ook wel even via pb weten. Heel erg bedankt in ieder geval

heren, 1ste foto schuif helemaal dicht(zonder naalden en stationair schroef), kan ook niet verder dicht

full

foto2 schuif half open (let op zonder naalden en stationairschroef)

full

3de foto, wazig en helemaal open (let op zonder naalden en stationairschroef)

full

dus kan niet verder dicht dan op 1ste foto en dan staat hij veel verder open dan bij pinty, dacht eerst nog om de schuif te draaien (1/4 slag dan zit hij wel dicht) maar dan kan de stationairschroef er niet meer in omdat er in de schuif dan geen sleufje zit.
dus heren hoe kan dit dat mijn schuif niet verder dicht kan ik heb werkelijk geen idee. en zie ook geen oplossing meer. moet ik dan misschien de laagstationair schroef verder indraaien om het toerental te verlagen. of toch iets anders proberen. Kan ik bijvoorbeeld proberen om deze schroef maar 1/2 slag open te zetten ipv 5 halve slagen zoals in de mugen aangeeft.

heren, 1ste foto schuif helemaal dicht(zonder naalden en stationair schroef), kan ook niet verder dicht

full

foto2 schuif half open (let op zonder naalden en stationairschroef)

full

3de foto, wazig en helemaal open (let op zonder naalden en stationairschroef)

full

dus kan niet verder dicht dan op 1ste foto en dan staat hij veel verder open dan bij pinty, dacht eerst nog om de schuif te draaien (1/4 slag dan zit hij wel dicht) maar dan kan de stationairschroef er niet meer in omdat er in de schuif dan geen sleufje zit.
dus heren hoe kan dit dat mijn schuif niet verder dicht kan ik heb werkelijk geen idee. en zie ook geen oplossing meer. moet ik dan misschien de laagstationair schroef verder indraaien om het toerental te verlagen. of toch iets anders proberen. Kan ik bijvoorbeeld proberen om deze schroef maar 1/2 slag open te zetten ipv 5 halve slagen zoals in de mugen aangeeft.
jij zegt dus dat je de hsn en idle eruit hebt gedraaid...

ik denk dan toch dat het slim is om naar een model
bouwer te gaan...

nee ik niet, kijk wel uit, maar een bekende die veel doet met modelvliegtuigen en brandstof vliegt. hij heeft hem gedemonteerd, schoongemaakt en weer in elkaar gezet. Hij zegt er echter wel bij dat dit anders is dan wat hij heeft maar wel het idee heeft dat de carb niet defect is en dat ik meer moet spelen waarschijnlijk met de laag stationair naald. zou dit zo kunnen zijn.

nee ik niet, kijk wel uit, maar een bekende die veel doet met modelvliegtuigen en brandstof vliegt. hij heeft hem gedemonteerd, schoongemaakt en weer in elkaar gezet. Hij zegt er echter wel bij dat dit anders is dan wat hij heeft maar wel het idee heeft dat de carb niet defect is en dat ik meer moet spelen waarschijnlijk met de laag stationair naald. zou dit zo kunnen zijn.

nee,op statinaire stand moet je schuif gewoon dicht kunnen...
en met de LSN los je dat ook niet op... ik denk dat de idel schroef gewoon de schuif van de carb blokkeert...
je zei al dat je de naalden eruit had gedraaid,die moet je op een speciale manier weer erin draaien,zodat die weer in die sleuf valt... (weet eigenlijk niet goed hoe ik dat uit moet leggen hoe je da moet doen..)

ik denk dat de idel schroef gewoon de schuif van de carb blokkeert...
Zo te zien zit de idle schroef er ook niet meer in, dus daar zal het niet aan liggen :rolleyes:
Wat ik wel zie (denk te zien), is een soort bolle uitstulping in de hals van de carburateur, waar de gasschuif op aansluit/overheen valt.
@Rojo: als je de gasschuif dichtdrukt, kun je dan door de opening in de carburateur blazen? (wel even de naalden er weer in of de gaten dichthouden)

draai je wel een de juiste schroef??
Je moet de schroef hebben, waar je duim zit. deze moet je uitdraaien, niet in. Anders wordt het gat nog groter.

Als je in de buurt zit, laat het me maar even weten. Overdag zit ik in Den Haag, s'avonds in Leidschendam.
Of anders een keertje als we een meeting hebben (zie mijn onderschrift.

Laatst bewerkt:
@hpiracingfreak: Lijkt of de schijf tegen de bolling aankomt (micropuller) en ga eens kijken als ik alles dicht doe of ik er dan door kan blazen of niet.

@Micropuller: Ga ik proberen, en dat heb je goed gezien hoor er zit een soort bolling waar de schuif tegenaan (lijkt te komen). Maar ik zal eens kijken met de naalden erin of ik kan blazen of niet.

@pinty: Ja de schroef bij mijn duim is er helemaal uit en dan kan hij er niet verder in, maar misschien is het wat Micropuller zegt dat de schuif op de bolling moet afsluiten en dat ga ik dan ook proberen.

Ik houd jullie op de hoogte als ik dit getest heb.

aanvulling: als ik de hoofdsproeier dichtdraai dan kan ik blazen en komt er van de luchtfilter kant naar de motor.
hou ik deze onderkant dicht dan kan ik niet blazen.
draai ik de hoofdsproeier naar de fabrieksinstelling dan komt er geen lucht uit de brandstofnippel als ik de onderzijde dicht houdt, doe ik de schuif dan iets open dan hoor ik de lucht wel via de brandstofnippel naar buiten komen. Klopt dit of is dit niet goed. Ik hoop dat ik het goed heb omschreven zo anders hoor ik dit graag van jullie

Laatst bewerkt:
ben aan het zoeken geweest naar een tekening van de motor....niks kunnen vinden. Ik krijg het vermoeden dat de carb niet goed in elkaar zit.

Het gaat er even om, of de carburateur nog lucht doorlaat als de schuif helemaal dicht zit.
Omdat er lucht weg kan lekken langs je naalden (waar normaal de brandstof langs loopt), moet je de naalden even in de carburateur zetten en helemaal dichtdraaien. Dan de gasschuif helemaal dichtdrukken (dus de stationairschroef niet helemaal indraaien, ander lukt dit niet) en dan proberen om vanuit de luchtfilterzijde door de carburateur te blazen. Als dat niet of nauwelijks lukt, sluit de gasschuif gewoon goed af en ligt het dus niet daar aan. Waarschijnlijk moet je dan gewoon je stationairnaald verder uitdraaien (er vanuit gaande dat er wel genoeg brandstof langs de volgasnaald kan)

@Micropuller: Hmm shit, als ik alle naalden dichtdraai en de schuif dicht druk dan kan ik nog steeds redelijk makkelijk lucht blazen door de carburateur heen. Dit is dus niet goed als ik het goed begrijp. Als ik de schuif iets open gaat het inderdaad wel veel makkelijker.
ik weet dus niet goed hoe en wat maar goed ik zal nog eens alles weer monteren en dan de laag stationair bijna helemaal dichtzetten en dan kijken of het helpt.
Of hij genoeg brandstof krijgt, ok denk het wel want er komt behoorlijk wat bruine smurrie uit de uitlaat als ik de auto iets scheef hou.

Een lage stationair schroef bestaat eigenlijk niet, er zijn 3 schroeven (soms 4 maar we gaan uit van 3) De hoge toeren, de lage toeren en de stationair.

Wat micropuller bedoelt duidelijk te maken is als je de stationair schroef een heel eind uit draait (linksom) dan moet de schuif dusdanig dicht gaan dat als je op de opening blaast waar normaal de luchtfilter op zit, er eigenlijk geen lucht door mag door stromen. Als dit wel gebeurt zal waarschijnlijk daar het probleem zitten want dan zal de motor waarschijnlijk valse lucht trekken.

Wat die smurrie betreft wil niks zeggen of die genoeg brandstof krijgt ja of nee. Dit is olie die overblijft na ontbranding en om dat je waarschijnlijk op dit moment niet echt aan rijden toekomt kan die ook de overtollige olie niet uit de uitlaat blazen. En er blijven zowiezo restanten achter in de uitlaat.

Laatst bewerkt:
Back