Als je er met moeite wat lucht doorheen kan blazen vanaf de luchtfilterkelk is er geen probleem , je gasschuif staat namelijk altijd minimaal 0,5mm+ open en sluit NOOIT volledig omdat je motor anders afslaat.... Door de kleine bolling zal de gasschuif nooit helemaal dicht kunnen , iets wat bij meer carbs voorkomt afhankelijk van het ontwerp.
Check eerst de compressie eens goed , als je met de hand het vliegwiel draait moet je op het moment dat de zuiger bovenin de cilinder komt een duidelijk voelbare weerstand voelen gevolgd door een duidelijke "plop" op het moment dat je door het bovenste dode punt gaat.
Voel je weinig of geen weerstand opbouwen is je zuiger/cilinderset op en heeft stellen geen nut meer omdat er gewoon gebrek aan compressie is en de motor daardoor alleen bij hoge toeren nog wil blijven lopen omdat er dan minder tijd is om te lekken...
Gezien het hele verhaal tot nu toe ga ik voor een versleten zuiger/cilinderset.......
Mocht je in de buurt van Schiedam komen moet je het maar ff laten weten , weet je binnen 5min. hoe of wat....