A
Aaalie
Guest
Hey Bertus,
ik heb enkele mini excel draadjes van je doorgelezen, en wat me verbaasd is dat je niet je eigen mini excel op lipo's laat draaien.
Zelf vlieg ik al tijden met een Lift-Off xxs (zelfde als mini excel, maar dan met een kruisstaartje i.p.v. een V-staartje). Als motorisering gebruik ik ook de Mega 16-15-2, gecombineerd met een vertraging, een Maxon 4,4:1 . Toen ik overstapte van 7 cellen NiCad 2/3 sub C 1200 milli's naar 3S lipo's 2200 milli's heb ik enkel de bladen vervangen, van 10*8 naar 9*6. Meer power, meer motorloop, en lichter in gewicht. De motor/vertraging combi is werkelijk super van kwaliteit, deze draait fantastisch, en ik heb ook nog nooit een prestatieverlies kunnen opmerken.
Als je op jou eigen Mini Excel een setje kleinere bladen plaatst, begin b.v. met 10*8, dan ben je zeker veilig binnen de grenzen van de aandrijving, en heb je ook al zeker weten meer power. Vandaar uit kan je gaan meten, en experimenteren met wat grotere propjes e.d.
ik heb enkele mini excel draadjes van je doorgelezen, en wat me verbaasd is dat je niet je eigen mini excel op lipo's laat draaien.
Zelf vlieg ik al tijden met een Lift-Off xxs (zelfde als mini excel, maar dan met een kruisstaartje i.p.v. een V-staartje). Als motorisering gebruik ik ook de Mega 16-15-2, gecombineerd met een vertraging, een Maxon 4,4:1 . Toen ik overstapte van 7 cellen NiCad 2/3 sub C 1200 milli's naar 3S lipo's 2200 milli's heb ik enkel de bladen vervangen, van 10*8 naar 9*6. Meer power, meer motorloop, en lichter in gewicht. De motor/vertraging combi is werkelijk super van kwaliteit, deze draait fantastisch, en ik heb ook nog nooit een prestatieverlies kunnen opmerken.
Als je op jou eigen Mini Excel een setje kleinere bladen plaatst, begin b.v. met 10*8, dan ben je zeker veilig binnen de grenzen van de aandrijving, en heb je ook al zeker weten meer power. Vandaar uit kan je gaan meten, en experimenteren met wat grotere propjes e.d.