Motor ombouwen Easy Star?

Is prima en als je uit Duitsland besteld heb je de problemen met douane niet. Gauw bestellen en snel vliegen zou ik zeggen!

Volkert

stikt genomen ben je verplicht boven de 25e tot 100( weet niet zeker) de btw te betalen. hierboven betaal je ook invoer. hieronder mag vrij ingevoerd worden.
dit geld enkel voor buiten europa.

veelal gaan ook de duurdere pakketten tot ca 50$ gemakkelijk door de douane.
het gewicht speelt ook een facktor zware pakketten maken meer kans er tussen uit gevist te worden. indien je veel kleine paketjes laat komen met beperkt gewicht en prijs is A de kans dat er betaald moet worden veel kleiner en B het bedrag dat betaald moet worden niet zo veel.

op deze manier wordt er hooguit 1 op de 10 tussenuit gevist en moet je natuurlijk niet gelijk teleurgesteld zijn of gaan klagen als je eens moet betalen. overall blijf je natuurlijk goedkoper dan bij de lhs.

hobbyking geeft vrij duidelijk aan waar de producten vandaan komen DE warehouse is duitsland AUS australie en natuurlijk USA.
DE zal over het algemeen duurder zijn dan internationaal maar geeft nooit invoer kosten.

(edit: Hobbyking geeft de mogelijkheid om minder op de vrachtbrief weer te geven. dit is oplichting, hierom geef ik wel altijd eerlijk de prijs op.)

Nou ik heb de knoop maar doorgehakt!
Ben naar de winkel geweest en gezegd wat ik wil,
Resultaat lader/balancer, Twee(2) accu’s en toch maar een regelaar speciaal voor lipo.
Kocht bijna nog een 2,..Gig zender maar heb mij ingehouden!
2X Accu: 2200-7,4V Red Power.
1X lader: Falcon Powercell
(Lilion/Lipo/Life: 1-6 Cells
Pb: 2-20 V Charge Rate: 0.1-5A
NiCd/NiMH: 1-15 cells
Discharge Rate: 0.1-1A
Sn.Regelaar: Robbe Air Control
6…10 NC/NiMH
2…3 Lipo
19A
Eps – BEC –PCO
POR-TP-Rx-filter
Ik hoop dat ik het in jullie ogen toch goed heb gedaan.
Was het zat, ik wil vliegen!!!

VrGr Rob.

He bah!
Zit er bij die regelaar van robbe weer een losse diode,
De bedoeling is natuurlijk om die diode bij de motor er bij op te zetten.
Maar ja die motor zit bij mij vast gelijmd en daar kom ik niet bij.
De oude motor schakelaar heeft behoorlijke korte draadjes dus het word weer een sport.

VrGr Rob.

Door omstandigheden (geen kwalijke) nog niet kunnen vliegen.
Maar heb wel mijn accu voor de eerste keer kunnen laden en –
Daarna een keertje leeg laten draaien.
Rond de 10 minuten en de lipo word bij constant vol gaas hand warm.
(hoop dat dit goed is)
*
Nu net klaar met de tweede accu deze deed 15 minuten om leeg te raken.
De andere accu (moet ik nog even zeggen)
Heb ik trouwens ook eerst gebruikt om te testen in verband aansluiten regelaar.
*
In de winkel was trouwens aangeraden met 2,2Amp laden.
(is dat goed?)

VrGr Rob.

Laatst bewerkt:
Beste rob, in onze ogen? als JIJ er gelukkig mee bent en de set doet wat JIJ wilt heb je de juiste keuze gemaakt en wat een ander daar van vind moet ie lekker zelf weten.
Het was vandaag wel prachtig vliegweer en het schijnt morgen ook redelijk te worden, hopelijk kun je dan wel vliegen.

Een lipo mag best een beetje warm worden bij vollast is geen probleem.

Ik had net de tekst hier voor nog even aangepast maar je was al snel Droopy.
Dankjewel voor jou commentaar!
Ja je moet je bedenken ik weet wel wat van elektronica en modelbouw,
Maar weet absoluut niet alles!
Daarbij ben ik er een die soms onzeker ben, en dan ben ik nogal een zuurpiet.
(zo van doe ik het nou wel goed???) als iemand zich daar aan stoort mijn excuus daar voor!
Die man van de winkel heeft de lader voor mij ingesteld en dat is maar goed ook want –
zou gillend gek geworden zijn.
Ondanks Nederlandse beschrijving moet ik daar eerlijk bij zeggen!
*
Je zegt morgen goed weer??? Dacht dat we regen kregen.
Ik ga als de accu dadelijk weer koel zijn gelijk weer laden (ik hoop dat je gelijk hebt!)
Dan morgen mijn eerste keertje weer lekker vliegen.
Voor de mensen die mij hebben geprobeerd te helpen,
Hartstikke bedankt beste mensen! (word echt op prijs gesteld!)
En ja de volgende keer zal ik ook ergens anders in NL of in het buitenland kopen.
*
Ik zal waarschijnlijk nog verslag hier uit brengen over het vliegen.
*
Vriendelijke Groetjes uit Rotterdam!
Rob.

AI je hebt gelijk staat inderdaad regen op het programma voor morgen. ik zat denk ik nog met een oude verwachting. naja afwachten dan maar. misschien kun je zo nog even vliegen het is tot een uur of 10 wel te doen.

edit: 2.2A laden is goed

Controleer voor je gaat vliegen nog even of je zwaartepunt goed ligt. Bovenop zit een kruisje waar het zwaartepunt moet zitten.
Morgen is er regen maar het zal ook vast wel droog zijn. Probeer je accus niet helemaal leeg te vliegen, daar kunnen ze niet zo goed tegen.

Volkert

Jahaaaa 1crash2often
En ik heb jou raad lekker in de wind geslagen en niet geluisterd!
Ben net even wezen vliegen, nou jahhh vliegen.
Ik heb de goeie raad van een van jou 1crash2often) hier niet toegepast!
En zoals dat gezegd word, wie niet luistert moet maar voelen.
Het leek wel of ik op water vloog en uit eindelijk klopte het nog ook!
Hij deed steigeren als een gek, en ik dacht ik houd het wel in de hand.
Maar in combinatie met ietsjes veel wind lukte mij dat uit eindelijk toch niet.
En of het niet erg genoeg is dacht ik goed te landen, land ik uitgerekend in –
Het enige kleine slootje wat er op heel het weiland is.
En ik vertel het wel zo vrolijk maar ben het natuurlijk niet.
En de Eazy Star is dus niet water dicht!!!
Regelaar en ontvanger nat dus strakjes maar even kijken of de schade blijvend is,
Na de föhn maar zien of ik weer wat vrolijker kan zijn.

Nou jah we zien wel.
VrGr Rob.

Ik heb gloof ik geluk!
Alleen moet ik de afstand test nog positief door kommen dan is alles toch nog goed.
(ik ben weer blij!)
Waar stond dat kruisje? Op de romp of het vleugel?
Afijn Martin7182 zij dat het 78MM van af de voorzijde vleugel moest wezen,
Daar gaan we nu dus voortaan wel op letten!

VrGr Rob.

Je moet maar niet vragen waarom ik weet dat zwaartepunt belangrijk is :-)

Aan de bovenkant van de romp tussen cockpitkapje en motor staat halverwege een rondje met een kruisje erdoor heen. Toestel met batterij erin optillen op je vingertoppen onder de vleugels. Zorg er ook voor dat de batterij tijdens de vlucht niet kan verschuiven. Anders krijg je rare effecten tijdens de vlucht.

Blij te horen dat alles nog werkt.

Volkert

Het was gewoon dom achter af maar ik wil ook zo graag weer even vliegen.
Verschuiven heb ik ook een keertje gehad, raakte het klittenband los (schok me rot!)
Maar kom hem gelukkig goed beneden krijgen.
Ik ga met het zwaartepunt aan de gang. (wat is trouwens de afkorting daarvoor?)
Ja zou zeggen Z.P. maar gebruiken we hier niet een Engelse afkorting?(of praat ik uit mijn nek?)
Ik ziet het er van kommen dat ik achter af misschien beter dit nimh accuutjes had kunnen aanhouden?
Dit vanwege het gewicht?
Heb ook nog zitten denken om mijn ouder auto accu’s 7,2V 1800mAh er in te proppen.
http://cloud.lbox.me/images/v/201007/oupgjc1279100822652.jpg
Of dat kan??? Maar dan heb je wel gelijk veel meer gewicht.
.
Lipo’s
Bewaren,
Vol, leeg, half vol/leeg.
Heb ik het op een video goed gehoord dat een lipo ietsjes leeg bewaard moet worden?
En is dit dan voor lange duur opslag? Of moet ik voor bijvoorbeeld 1 dag of een week ook ietsjes ontladen?

VrGr Rob.

Ik ga met het zwaartepunt aan de gang. (wat is trouwens de afkorting daarvoor?)
Ja zou zeggen Z.P. maar gebruiken we hier niet een Engelse afkorting?(of praat ik uit mijn nek?)
Lipo’s
Bewaren,
Vol, leeg, half vol/leeg.
Heb ik het op een video goed gehoord dat een lipo ietsjes leeg bewaard moet worden?
En is dit dan voor lange duur opslag? Of moet ik voor bijvoorbeeld 1 dag of een week ook ietsjes ontladen?

VrGr Rob.
Zwaartepunt of center of gravity afgekort CG.
Lipos bewaren op 3.8V per cel.
Als je een lipo storage programma hebt op je lader dan zal hij ze op die spanning brengen.
Ga je de volgende dag vliegen dan gewoon opladen.
Vlieg je bijna elke dag dan is opgeladen bewaren misschien wel beter.
Alhoewel een lipo voor 1/3vol is al weer sneller op te laden als een bijna lege.;)

Dankjewel voor de antwoorden cdrom flyer!

Zou ik ook graag willen weten als ik ze bijvoorbeeld alleen in de weekend gebruik?
Of misschien om de twee weken?
Kan ik ze dan ook nog vol geladen laten,
of moet ik dan inderdaad het storage programma toepassen?

VrGr Rob.

Je kunt lipo's beter helemaal niet vol opslaan. Het 'storage' programma is er niet voor niets.
Ik laad ze alleen op vlak voor het vliegen, meestal in de auto op weg naar de vliegplek. Laden op 1C duurt iets langer dan een half uur (vanaf storage 40%). Als je meerdere lipo's hebt dan heb je er helemaal geen last van.

Ik bewaar dus altijd alle lipo's op 40% vol, zelfs die in m'n zender.

Martin

Dankjewel voor de antwoorden cdrom flyer!

Zou ik ook graag willen weten als ik ze bijvoorbeeld alleen in de weekend gebruik?
Of misschien om de twee weken?
Kan ik ze dan ook nog vol geladen laten,
of moet ik dan inderdaad het storage programma toepassen?

VrGr Rob.
Dan zou ik ze op bergen op storage niveau.
Dat adviseren fabrikanten ook.;)

Ik bewaar dus altijd alle lipo's op 40% vol, zelfs die in m'n zender.

Martin
Het komt natuurlijk wel eens voor dat je zender lipo grotendeels vol is na een vlieg sessie.
Ga je hem dan ook eerst een stuk leegtrekken tot storage spanning na het vliegen?
Nog nooit bij stil gestaan hoe men dat in het algemeen op lost.

Goed punt cdrom flyer.
Eerlijk gezegd, ik begin meestal op 'storage' spanning. Er zit een 1450mAh lipo in en met een verbruik van zo'n 150mA gaat hij vol dus max. 10 uur mee. Beginnend op 'storage' spanning zou dat max. zo'n 4 uur moeten zijn. M'n zender geeft continue de lipo-spanning aan, dus ik zie een lege lipo op tijd aankomen. Ik heb overigens nog nooit gehad dat ik op de vliegplek moest bijladen. (ik vlieg ook maar weinig)

Martin

Zender gebruikt weinig stroom dus dan is een hogere interne weerstand niet zo'n probleem.

Bij een motor is dat een heel ander verhaal.

Als je de Lipo niet helemaal leegvliegt kun je hem prima zo wegleggen en alleen laden als je hem weer nodig hebt. Wil je zeker zijn dat de cellen niet te lage voltages (<3.0V) dan is het aan te bevelen met het storage programma ze bij te laden naar 3,85V zoals aanbevolen door leveranciers. Voordeel is dan ook dat je minder tijd nodig hebt om de accu vol te laden als je wilt gaan vliegen (en een lader hebt met weinig vermogen...).

Mijn ervaring is als je accu's vol weglegt ze vrij snel naar de knoppen gaan. Dit zie je dan terug in een hogere interne weerstand. Denk dan aan groter dan 50mOhm. Normaal na vliegen zou een accu overigens een interne weerstand laten zien tussen 0 en max. 5mOhm per cel.

Volkert

Back