Motor ploft en slaat af

Hallo,

Volgens mij het ik het probleem gevonden (denk ik)

Ik heb gister allebei de lagers vervangen van de motor, ook heb ik gecontroleerd op eventuele scheuren in de carter, zag er allemaal nog prima uit, genoeg compressie.

Daar lag het probleem dus niet, tot ik bij de uitlaat kwam.

Bij een kyosho fazer zet je de uitlaat niet vast door middel van een schroefje die zich vastklemt op een metale pinnetje.

Maar gewoon door er een schroef in te draaien.
Zie foto hier onder, het tuutje onderaan is waar de schroef in gaat.

%7ELightBox-FA-10_1.jpg

Wat is er dus gebeurt, op een of andere manier is het stukje aluminium wat dat gaatje van binnen afdichtte losgekomen, hij hangt nog aan een klein stukje aan de binnenkant.

Ik heb dus een lekke uitlaat bij die schroef.

Kan het dus komen dat hij ploft omdat daar een gat in de uitlaat zit waar die niet hoort?

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen, ik dacht zelf aan aluminiumtape er overheen?

groeten,

Mike

Laatst bewerkt:
Het lijkt mij dat als je daar een schroef in draait dat die ook afgedicht is....

Zelfs al haal je de hele uitlaat eraf, dan zou de motor nog moeten lopen (als je een motor kunt afstellen tenminste)

Nou, ik ben er achter gekomen wat het was, het was inderdaad een compensatie van mijn stationairschroef om mijn te rijke LSN op te lossen, wat ik hoorde was dus onverbrande brandstof in de uitlaat die tot ontploffing kwam?

Ik heb hem na opnieuw opgebouwd te hebben weer of fabriek spec. Gezet en hij rijd na afstellen als een zonnetje.

Bedankt allen voor jullie fantastische tips!

Groeten,

Mike

Joh......... Dat de afstelling niet klopte was volgens mij m'n eerste bericht ... :rolling:

Incl een beschrijving van de naverbranding in de uitlaat ....

Back