Hallo,
Volgens mij het ik het probleem gevonden (denk ik)
Ik heb gister allebei de lagers vervangen van de motor, ook heb ik gecontroleerd op eventuele scheuren in de carter, zag er allemaal nog prima uit, genoeg compressie.
Daar lag het probleem dus niet, tot ik bij de uitlaat kwam.
Bij een kyosho fazer zet je de uitlaat niet vast door middel van een schroefje die zich vastklemt op een metale pinnetje.
Maar gewoon door er een schroef in te draaien.
Zie foto hier onder, het tuutje onderaan is waar de schroef in gaat.
Wat is er dus gebeurt, op een of andere manier is het stukje aluminium wat dat gaatje van binnen afdichtte losgekomen, hij hangt nog aan een klein stukje aan de binnenkant.
Ik heb dus een lekke uitlaat bij die schroef.
Kan het dus komen dat hij ploft omdat daar een gat in de uitlaat zit waar die niet hoort?
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen, ik dacht zelf aan aluminiumtape er overheen?
groeten,
Mike
Volgens mij het ik het probleem gevonden (denk ik)
Ik heb gister allebei de lagers vervangen van de motor, ook heb ik gecontroleerd op eventuele scheuren in de carter, zag er allemaal nog prima uit, genoeg compressie.
Daar lag het probleem dus niet, tot ik bij de uitlaat kwam.
Bij een kyosho fazer zet je de uitlaat niet vast door middel van een schroefje die zich vastklemt op een metale pinnetje.
Maar gewoon door er een schroef in te draaien.
Zie foto hier onder, het tuutje onderaan is waar de schroef in gaat.

Wat is er dus gebeurt, op een of andere manier is het stukje aluminium wat dat gaatje van binnen afdichtte losgekomen, hij hangt nog aan een klein stukje aan de binnenkant.
Ik heb dus een lekke uitlaat bij die schroef.
Kan het dus komen dat hij ploft omdat daar een gat in de uitlaat zit waar die niet hoort?
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen, ik dacht zelf aan aluminiumtape er overheen?
groeten,
Mike
Laatst bewerkt: