Motor start niet.

PS: afterrun heeft hier niks mee te maken. Afterrun olie is alleen maar een smeerolie die in staat is om het vocht wat door Nitro en Methanol aangetrokken word, en ook het salpeterzuur wat bij de verbranding van hoge aandelen Nitromethaan ontstaat, en wat je motor sterk aantast, te neutraliseren. Je kunt echter ook naar de garage gaan en een fles ATF (automatische versnellingsbak-olie) kopen. Ben je veel goedkoper uit en doet precies hetzelfde.

Daarom vond ik het ook zo gek dat hij het ineens deed :D.

@Ricardo Hofmeijer, dat is iets heel anders...ik heb het over de motor doorspoelen met nitro...toen deed hij het niet...motor doorspoelen met nitro en afterrun, toen deed hij het wel...ik heb het niet over starten met nitro en afterrun.

@Gurtjen95, WD-40 is volgensmij ook wel goed maar het lijkt mij beter om gewoon afterrun olie te gebruiken. Zo een olie is toch speciaal voor zulke motoren gemaakt en WD-40 is een algemeen spul.

@Ricardo Hofmeijer, dat is iets heel anders...ik heb het over de motor doorspoelen met nitro...toen deed hij het niet...motor doorspoelen met nitro en afterrun, toen deed hij het wel...ik heb het niet over starten met nitro en afterrun.

.

Dan moet je echt even wat aan je zinsbouw gaan doen.

Lees het maar even terug,

Jij; 'Motor doorspoelen met nitro is volgens mij gewoon een van de basisdingen die je moet weten en dat deden wij ook.'

Vervolgens; 'De afterrun heeft het allemaal gedaan denk ik nog wel steeds!'

Eerst zeg je dat je de motor met nitro doorgespoeld hebt, vervolgens zeg je dat de afterrun het gedaan heeft. Dat zijn dus 2 handelingen die elkaar opvolgen, dat blijkt uit je zinsbouw.

Maargoed, mooi dat die het nu wel doet.Alleen heeft afterrun daar niks mee te maken.

Laatst bewerkt:
Begrijp ik het goed? ATF bakolie kun je gebruiken als afterrun?

Voor zover ik weet wel... ergens op een amerikaans forum gelezen, weet niet meer precies waar.

Afterrun is echt niet speciaal voor modelmotortjes uitgevonden hoor! Dat is gewoon een olie met goede basische eigenschappen, en goede conserverende eigenschappen. Meer niet.

Waarom ATF deze eigenschappen heeft weet ik echt niet, daar zal het eerder een bijkomstigheid zijn van de dopes die de olie voor een transmissie geschikt maken.

Maar als je niks anders hebt, werkt een goede motorolie, geschikt voor dieselmotoren ook.... Dat gaat alleen wel ontzettend stinken bij de eerste start, maar het kan verder weinig kwaad, zolang je de motor maar goed leeg maakt voor het starten anders loop je een risico op hydrolock. Ik zette er altijd het carter van mijn OS 15 cc viertakt mee vol als ik weer naar zee moest. Stinken naar brandende autobanden en dikke blauwe rook bij de eerste start, maar nooit iets nadeligs van gemerkt.

Groet, Bert

Ik gebruik btw WD-40, dat is toch ook goed?

Over het algemeen wel, alleen bij motoren waar een siliconen insert in de krukas zit wordt het niet aangeraden omdat WD40 dat insertje los laat komen. Een siliconen insert zie je alleen terug in de betere motoren.

@Gurtjen95, WD-40 is volgensmij ook wel goed maar het lijkt mij beter om gewoon afterrun olie te gebruiken. Zo een olie is toch speciaal voor zulke motoren gemaakt en WD-40 is een algemeen spul.

Laat ik over 1 ding duidelijk zijn, veel middelen in de RC wereld komen uit de gewone industrie. Afterrun is ook maar een olie die ze in een flesje stoppen en met hun label bestikkeren. 1 ding moet ik het met je eens zijn, deze middelen zijn ook daadwerkelijk gekozen/getest voor hun doel zodat de klant niet hoeft te experimenteren.
Afterrun kost je een paar euro voor een flesje en je doet er minimaal een jaar mee dus waarom experimenteren met iets anders?

Dan kan het heel goed. Wat mijn persoonlijke ervaring is: Koop hetzelfde merk afterrun als de brandstof. Dat werkt op de een of andere manier toch het beste.

Dan kan het heel goed. Wat mijn persoonlijke ervaring is: Koop hetzelfde merk afterrun als de brandstof. Dat werkt op de een of andere manier toch het beste.

Ik gebruik nu HPI PowerFuel met Afterrun van Tornado :p
Het kan heel goed dat het beter is als ik dan ook afterrun van HPI koop, maar ik heb nooit problemen met mijn huidige olie's.

De snelheid is altijd lager dan je denkt.
Hier kan je zien dat de topsnelheid 36.6 mp/h is (58.9 km/h):
Mogelijk gemaakt door Google Documenten

Als ik mijn auto zo zie rijden lijkt dat veel sneller.
Mijn auto weegt daarbij ook een stuk meer dan jouw 1:10 auto(tje) :D.
De snelheid zal dus ongeveer gelijk zijn, denk ik ;).

Laatst bewerkt:
De snelheid is altijd lager dan je denkt.
Hier kan je zien dat de topsnelheid 36.6 mp/h is (58.9 km/h):
Mogelijk gemaakt door Google Documenten

Als ik mijn auto zo zie rijden lijkt dat veel sneller.
Mijn auto weegt daarbij ook een stuk meer dan jouw 1:10 auto(tje) :D.
De snelheid zal dus ongeveer gelijk zijn, denk ik ;).

Ik denk dat die van mij wel over de 60 kan, ga het gewoon een keertje testen, kan ik het eens een keertje weten in plaats van denken :p

Back