Vandaar dat de USE motoren zo hard lopen
De temperatuur van de motoren tijdens stationair wordt voor een groot deel bepaald door de klemming. Inlopen doe je om de passing van de zuiger op de cilinder optimaal te krijgen, lees de klemming onder omstandigheden goed te krijgen. Warmte = uitzetting![]()
Tja... dat heet ontwikkeling. Parallel daaraan ook andere motoren inlopen geeft dezelfde resultaten. En met resultaten bedoel ik niet de prestaties maar de zichtbare loopvlakken van alle onderdelen.
Overigens kan het echt geen kwaad om bij een lichte passing ook langer stationair te laten lopen, de zuiger slijt echt niet en juist door de lichtere passing zal ook de 1e ruwheid meer tijd nodig hebben om iets te vlakken.
Hmmm.... Ik vind 't wel raar dat er in de winkel dat wordt geadviseerd dan hier. Niet dat hier 't slechte info is.. Nee nee totaal niet, maar vind 't jammer dat 2 soorten van meningen zijn.
En 't is een Professioneel winkel ( Circuit ) dan zou je wel ander antwoord verwachten van hun.
Jammer van ze, gemis van ze.
Ik volg SOWIESO 't info wat hier mij wordt gegeven.
En ja, je kunt wel zeggen dat ik erom baal.
Het advies is niets mis mee, erbij vertellen dat het slecht is zonder een reden is alles mis mee, dat is onnodig bangmakerij. Sowieso als jij je gaat verdiepen in alle mogelijke inloopmethodes die op het net te vinden zijn raak je de weg kwijt, als je daartegen gaat kijken wat ze inhoudelijk doen komt het allemaal op hetzelfde neer: rijk en rustig beginnen en langzaam opbouwen.
Laatst bewerkt door een moderator: