Ik heb een Raptor 50 met een OS SX-H motor.
Gisteren heb ik de brandstofslangen vervangen voor dikwandige slangen. Vandaag wilde ik vliegen, maar merkte al gauw dat de motor veel te warm werd (althans dat denk ik). Ik kon het carterdeksel niet meer vast houden. Nadat ik dit opmerkte heb ik de sproeinaald iets rijker gezet. Toen ik hem vervolgens op wilde spinnen sloeg de motor af :cry: (nog nooit gehad). Ik was bang voor een vastloper, maar nu ik hem gedeeltelijk uit elkaar heb gehaald lijkt het mee te vallen. Als de gloeiplug eruit is kan ik de aandrijfas gemakkelijk rond draaien.
Kan het door het vervangen van de brandstofslangen komen dat de motor nu meer brandstof kreeg en hierdoor te arm stond?
Kan het kwaad dat de motor te warm is geweest (kan ik iets controleren)?
Het lijkt of de motor nu meer compressie heeft :?
Groeten,
Arien
Gisteren heb ik de brandstofslangen vervangen voor dikwandige slangen. Vandaag wilde ik vliegen, maar merkte al gauw dat de motor veel te warm werd (althans dat denk ik). Ik kon het carterdeksel niet meer vast houden. Nadat ik dit opmerkte heb ik de sproeinaald iets rijker gezet. Toen ik hem vervolgens op wilde spinnen sloeg de motor af :cry: (nog nooit gehad). Ik was bang voor een vastloper, maar nu ik hem gedeeltelijk uit elkaar heb gehaald lijkt het mee te vallen. Als de gloeiplug eruit is kan ik de aandrijfas gemakkelijk rond draaien.
Kan het door het vervangen van de brandstofslangen komen dat de motor nu meer brandstof kreeg en hierdoor te arm stond?
Kan het kwaad dat de motor te warm is geweest (kan ik iets controleren)?
Het lijkt of de motor nu meer compressie heeft :?
Groeten,
Arien