Motorkap & wheelpants 3D-printen

Zoals beloofd de foto's. Geprint met Brons PLA filament (80% brons) moet alleen nog gepolijst worden als ik wat tijd over heb om er een "echt" bronzen beeldje van te maken.
IMG_20171214_154332.jpg
IMG_20171214_154324.jpg

Dat had ik ook gedacht, daarom heb ik ook aangeklikt " generate support" . Maar dit is niet juist?

Cor

Ja ,en nee.

Het artikel was uit 2013.(geloof ik)

De ontwikkelingen van het 3D printen gaan zo ontzettend snel.
Je kunt op het internet inmiddels ook wel oplossingen vinden om het support probleem op te lossen door met jou specifieke 3D printer
en ‘Cura’ er voor te zorgen dat de motorkap onderdelen geprint en spanningsvrij aan elkander gebonden kunnen worden.

Ik ben zelf ook benieuwd Cor.

Ik wil in december/januari best wel met dat onderdeel naar het Fab lab gaan om deze met Cura en een Ultimaker 2 (extended) uit te testen.(PLA)

Ook de jongens van 3D lab print doen er”alles” aan om te voorkomen dat hun printstukjes geen support behoeven.
0ECE49F4-2110-47EF-AD9E-6839E5CC1C8A.jpeg 7C941E51-510C-4C59-9851-1C7E39E0E32C.jpeg 0B42974D-B875-4191-BCFF-9216F4327A41.jpeg
Ook zonder support gedraaid met 20% infill.

Groet:Robin

Edit:het olifantje volledig in support geprint.
98380DC6-DE4A-42A5-9294-3E7A3EFF8809.jpeg

Laatst bewerkt:
Oh ... ik wil best supports maken , dat is geen enkel probleem . Maar ik verwacht , dat als ik het support knopje indruk er ook iets gebeurd ..... maar ik kan daarvan geen gebruiksaanwijzing vinden .

Cor

Dat klopt met dat vinkje maak je support waar nodig. Bij Cura kun je Aangeven wat je op je scherm wilt zien. Nu heb je dat op "Solid view" staan. Als je dat op "Layers" zet zie je de lagen en ook de ondersteuning.

Kun je boven in je scherm aanpassen naast Prusa i3 mk2s

Met het pijltje kun je scrollen door het aantal layers. Zo kun je bij bepaalde plaatsen waar bijvoorbeeld veel overhang is, zien of de layers mooi sluiten.

Als je bijvoorbeeld een kubus hebt met een cilinder er boven op, zouden de hoeken die in het zicht komen open kunnen zijn. Dit kun je vooraf mooi zien met bovenstaande functie en verassing voorkomen. Maar niet altijd

Interessant, ik zou de wielkappen wel willen proberen te printen, omdat deze bij mijn sbach ( 100cc) compleet kapot zijn. heb alleen geen tekening kunnen vinden op het internet. Weet iemand waar ik een tekening van de sbach wheelpants kan vinden.

Die ga ik komende week (weken) tekenen. Ik zal die makkelijk verschalen kunnen als je de maten geef . Geen problem als je de bestanden wil hebben en de resultaten hier deel.

Opnieuw getekend , de vlakken lopen nu mooier in elkaar over. ( Curve from cross section profiles & network surface).
View media item 238386View media item 238387View media item 238388
Maar hoe zit dat met het 3D -printen , Het model bestaat uit "surfaces", die hebben geen dikte. Moet ik er nu "solids"van maken met een dikte , of gebeurt dat in de 3D -printer?

Moet er nog iets van een versteviging in komen?

Cor

Laatst bewerkt:
Back