Motorkeuze SpaceScooter

Ik blijf met een dilemma zitten en vraag daarom om deskundige hulp..
ik heb dus een scooter gekocht in Dortmund maar kan geen juiste keuze maken voor de motor opties van wat ik heb liggen is als volgt :

- Robbe Roxxy 2827-34 (8x5, 10x5) € 23,50 :D
- Zilveren fietsbel
- Typhoon 6/20

Weet namelijk niet of de Roxxy het leuk gaat doen op de scoot maar heb ik wel de voorkeur voor.

Alvast bedankt mij te onlasten van mijn dilemma :P

ik zou zeker gaan voor de roxxy 2827-34
+Je zal versteld staan van de kracht, na 1.5 meter ben je los van de grond en kan je ongelimiteerd vertikaal gaan :lol:
Een fietsbel levert nooit dat vermogen !
en voor de prijs kan je het zeker niet laten,

Keep it real 8)

Inbouwen is niet zo'n probleem.. heb de motor in elkaar gezet met de steuntjes en heb daar wel mijn ideeën over.. niet veel lastiger dan een Brushless Tring Tring.

@ freak,

Dus jij bent z'on expert die zonder het uittesten van een Robbe 2827-34 zomaar kan zeggen dat die retetraag is,
na het bekijken van je filmpjes kan ik je wel zeggen dat jij met je setup retetraag volgens mij vliegt.
zoals reeds eerder gezegd een fietsbel haalt het niet van de 2827-34

Keep it real 8)

Ik hoeft niets te testen om te weten dat et Kv lager is. En lage Kv zijn nou eenmaal gemaakt om traag te vliegen. Je moet er al een 11x7 prop aan hangen om ermee te kunnen 3D vliegen. Wat moet dat dan wel niet zijn om een beetje snelheid te halen? 9x9?

crazykuki zei:
@ freak,

Dus jij bent z'on expert die zonder het uittesten van een Robbe 2827-34 zomaar kan zeggen dat die retetraag is,
na het bekijken van je filmpjes kan ik je wel zeggen dat jij met je setup retetraag volgens mij vliegt.
zoals reeds eerder gezegd een fietsbel haalt het niet van de 2827-34

Keep it real 8)

Mooie is wel dat er in die filmpjes bijna constant op 75%throttle gevlogen word.....
I should know, ik vloog ;)

ahzo 8O

dat wist ik niet,
Ik wou gewoon even mijn advies medelen.
Veel succes verder met het kiezen van de goede setup, i rest my case

Gewoon een typhoon 15/10 en een 9x6. Dat trekt lekker door. Noah vraag maar na op de club in nistelrode aan frank. Zijn scoter trekt lekker door en haalt een behoorljike snelheid.
Anders mijn mustang wel met een vlieg gewicht van +/- 700 gram. Sins de nieuwe prop vliegt die twee keer zo snel.

Groetjes Rob

Noah zei:
Ik blijf met een dilemma zitten en vraag daarom om deskundige hulp..
ik heb dus een scooter gekocht in Dortmund maar kan geen juiste keuze maken voor de motor opties van wat ik heb liggen is als volgt :

- Robbe Roxxy 2827-34 (8x5, 10x5) € 23,50 :D
- Zilveren fietsbel
- Typhoon 6/20

Weet namelijk niet of de Roxxy het leuk gaat doen op de scoot maar heb ik wel de voorkeur voor.

Alvast bedankt mij te onlasten van mijn dilemma :P

Roxxy is a different ballgame, wat zeg ik? another league! echt waar, ik heb die Roxxy al een paar keer laten draaien en een fietsbel is qua trust helemaal niets daarbij vergeleken
Als je snelheid had willen hebben, had je een ander kistje moeten kopen, maar je zou kunnen proberen een iets vierkantere prop te monteren (10x6 GWS of de 10x7 APC slowfly)
Ik heb zelf geen ervaring met die Scooter (ik zet 'm in m'n Minimag), maar gezien het feit dat dit kistje standaard een vertraging heeft, lijkt me 't inbouwen van een Roxxy niet zo'n probleem

Ik heb inmiddels de Roxxy gemonteerd. het vetragingsplaatje losschroeven en omdraaien dan kun je de Roxxy er zo opschroeven. iets uitsnijden en klaar. :) nu de rest nog bouwen en dan testen. Zit alleen nog even met de propkeuze. 10x6 of 10x7 niet beetje groot ?!

Noah zei:
Ik heb inmiddels de Roxxy gemonteerd. het vetragingsplaatje losschroeven en omdraaien dan kun je de Roxxy er zo opschroeven. iets uitsnijden en klaar. :) nu de rest nog bouwen en dan testen. Zit alleen nog even met de propkeuze. 10x6 of 10x7 niet beetje groot ?!

10x7 is zeker niet te groot:
http://data.robbe-online.net/robbe_pdf/P1101/P1101_1-4777.pdf

bij aircraft-world erg goedkoop te bestellen; ik heb geen ervaring met die zaak, maar ik heb bij wijze van "pilot" daar gisteren 2 van die props besteld

bij Marijn heb ik deze adapter besteld:
http://www.rctechnics.nl/product_info.php?products_id=684
hij heeft die prop ook, echter iets duurder - omdat die kist nog moet binnenkomen bij mij, wilde ik wel eens een gokje wagen met dat ACW

Niet tegroot, wel gemaakt voor thrust. Die fietsbel kan ook 8x4 aan, maar dat vliegt voor geen hol op mijn scooter. 7x5 gaat al n stuk lekkerder, en 7x6 is waarschijnlijk zelfs nog iets beter.

Dus voor die roxxy zou ik minder diameter en meer pitch pakken. Met 830 gram thrust kun je best wel wat gram inleveren voor snelheid. ;)

Freakazoid zei:
Niet tegroot, wel gemaakt voor thrust. Die fietsbel kan ook 8x4 aan, maar dat vliegt voor geen hol op mijn scooter. 7x5 gaat al n stuk lekkerder, en 7x6 is waarschijnlijk zelfs nog iets beter.

Dus voor die roxxy zou ik minder diameter en meer pitch pakken. Met 830 gram thrust kun je best wel wat gram inleveren voor snelheid. ;)

eens
maar houd er rekening mee dat 10x7 al relatief vierkant is voor zo'n Roxxy; er zelfs 11x4,7 geadviseerd!

off topic: ga je je Tucano nog opbouwen, of eerst je beursaankopen de lucht injagen?

Ik moet voor mijn Tucano eerst iemand vinden die zo lief is om even de oracover professioneel recht te trekken. Ik ben bang dat als ik et doe, dat de strepen op de folie helemaal scheef gaan staan. En ik durf dr eigenlijk niet mee te vliegen op een wildvlieg veld ivm de landing. ;) Tis een buikschuivertje, dus die folie beschadigd denk ik vrij makkelijk.

Ahum.. :ontopic:

Tsja, als je graag een oranje schijf van 25cm voor je scooter wil, dan ga je gang. :P Mij lijkt me dat een beetje lelijk. ;)

Freakazoid zei:
Tsja, als je graag een oranje schijf van 25cm voor je scooter wil, dan ga je gang. :P Mij lijkt me dat een beetje lelijk. ;)

Ik heb een Ducati als 1e hobby (lig met een griepje op bed, anders zat ik nu met m'n maten ergens op een dijk langs de Lek ;-( ), dus ben niet zo in een snor-scooter geinteresseerd, of bedoelde je dat niet?

Back