Motorkeuze SpaceScooter

Nou 10" fel oranje zie je wel hoor. :P Ik heb hier zon ding in mijn handen, en dat zijn echt massieve props voor op zon scootertje. :P Ik bedoel een prop die 1/3e van et vliegtuig bespand, dat zie et toch niet uit? :D

As diameter gok ik op 3mm.

Zo net even op zolder geknutseld..

heb de Roxy die reeds gemonteerd zat verwijderd en voorzien van de 1750kv fietsbel.. heb gelijk 3x Propeller EP 8x6 besteld bij Perba en een propsaver. Wel grappig trouwens die motormontage.. heb het volgende gedaan.

Vertragings plaatje van de motor/klapprop afgehaald en omgedraaid. 0,5 cm boven de originele goot een uitsparing gemaakt waardoor waardoor het plaatje wat hoger uitkomt. het elapor wat er boven uitkwam er onder weer ingedaan. Daarna paste de roxy direct op die 2 gaatjes. maargoed.. nu de roxy dus even losgehaald en de zilveren mount van de fietsbel in het midden gehouden.. 3 gaatjes geboord en op het plaatje geschroefd met boutjes en moertjes en klaar.. de bel zelf voorzien van dunne tape met schuurpapier en met een prop rustig rondgedraaid.. schuurpapier verwijderd en voila.. de fiets IN het huis.. dus de bel steekt niet uit zoals sommige dat onder ons hebben ;) nu nog even wachten op wat klein materieel en wellicht a.s. weekend de maiden. Zal nog wel foto's maken maar het plaatsen van een fietsbel zonder extra materiaal kost je 10-15 minuten. Plus hij zit aan 1 kant zo goed vast dat je het zijschot van de neus er zo af kan halen zonder lijm. De motor zit muurvast aan 1 kant.

met een 8x6 ga je wel ERG dicht op de limit zitten denk ik hoor Noah. :P En maak je ook even fotos van et afgebrandde motortje dat je lekker binnen in et foam hebt laten gaar koken? ;)

Waarom al dat moeilijke gedoe met fietsbellen. :wink:

Gewoon een 15-10 erin met een vaste 9x6 prop. Dan is het pas een space scooter.. 8O ..
Vertikaal totdat je de power erafhaalt, of de accu het laat afweten!!!! :D

Zo, de maiden van mijn spacescooter gehad.. mensen.. de genoemde Roxy met een 10x7 vliegt uit de kunst!!! klimt strak omhoog en gaat hard zat ;)

Noah zei:
Zo, de maiden van mijn spacescooter gehad.. mensen.. de genoemde Roxy met een 10x7 vliegt uit de kunst!!! klimt strak omhoog en gaat hard zat ;)

goed bezig; ik heb de zelfde combi op m'n Minimag zitten en ben daar (ook) nog steeds super tevreden mee
met een 1500 mah haal ik vliegtijden van 30 minuten!

hehehe ik vlieg met een TARA 11,1v 2500 mah op de scoot met veel stunts iets van 20-25 minuten vol gas. :)

Vandaag eigenwijs gevlogen met de scoot en easy.. Easy ging moeilijk.. was vechten tegen de wind.. Scoot ging wat makkelijker.. totdat.. mijn hoogteroer losging.. zat toen dus in een boom.. :(
Geen bijzondere schade.. enkel de ailerons zijn beschadigd maar die ging ik er toch al afhalen om door balsa te vervangen. Verder gaat mijn Scoot volledig gespoten worden in signaal rood.

Erg leuk dingetje! alleen ik ga niet meer vliegen met zoveel wind.. kost me teveel kistjes..
zelfs de Easy was van de grond weggewaaid (in de hangar op het veld) en die had daardoor een kromme as.. takkewind :(

Scoot VOOR de boom :

dsc0520small7cr.jpg

dsc0349small4fv.jpg

dsc0522small5oo.jpg

Sanka zijn Scoot ging ook mee de lucht in ;)

dsc0460small1ns.jpg

dsc0444small6oh.jpg

dsc0462small4rb.jpg

Scoot IN de boom :

dsc0569small5su.jpg

Scoot NA de boom :

dsc0580small6th.jpg

Zoals je ziet alleen schade op de rolroeren en die ga ik toch vervangen door balsa. ;)

Zaten idd een paar deukjes in ja, ik was de gelukkige die 'm op mocht vangen toen Noah 'm met gevaar voor eigen leven uit de boom kreeg :wink:
Waaide toch net iets te hard Noah........Nu is het goed vliegweer by the way......krijg zin om naar het veld te rijden...helaas is Frank er niet meer...

Die Roxy doet het prima in de scoot zeg! Al heeft die 6/15 van Frank net ff wat meer power...

Bedankt nog Awol voor het opvangen en helpen met het leven van de scoot :)

Tjah, ben bezig de hobbyruimte op te ruimen en het is te donker nu.. deukjes zijn al weg hoor ;) ga hem zo even pre-repareren. Sanka heeft geen 6/15 in zijn scoot maar een 15/10. ;) 6/15 zit in mijn Easystar en in mijn MicroJet. Heb bijna alles over op de MJ rest mij nog motorspantje verlijmen en ditmaal WEL goed solderen :)

Had 'm net voor ie de grond raakte :D .....Niet dat ie daar veel schade aan over had gehouden....maar goed :wink:

Ik heb ff voor je gekeken Noah en ik heb nog 2,5 mm, 2,0 mm en 6,0 mm balsa liggen hier. Laat maar weten of je daar iets van kunt gebruiken.

Ah tnx! zal de roeren even opmeten. heb niet zo heel veel nodig. Als je de roeren loshaalt wat ik dus gedaan heb zijn ze in principe gewoon weer te gebruiken aangezien de schuur op de vouwlijn zat. :) maar ik ga heb dus spuiten en dan zijn balsa roeren wel mooi en wellicht ook een stuk beter dan die dunne fiebeldingen. De deukjes op de voorlijst heb ik uitgesneden en met epp opgevuld en bijgesneden. zie je niets meer van.

Was even in de weer geweest met een spuitbus.
aangezien mijn SpaceScooter een roze gloed had had ik er maar voor gekozen om hem volledig te spuiten. Ik heb nog géén rolroeren gemaakt dus die staan er nog niet op. maar die krijgen in ieder geval een zilveren oracover.

Ach, ben wel origineel en val goed op in de lucht ;) om duidelijk te krijgen wat nu boven en onder is heb ik de onderkant van het hoogte roer maar wit gelaten :) is weer eens wat anders :) inverted sight marking.

groot3aw.jpg

Heheh, een witheet randje, alsof ie de atmosfeer binnen komt. (SPACE scooter. hah) Mooi gedaan. :P

Enne, was je n beetje in de war met de naam ofzo? ;)

Back