Motorkeuze SpaceScooter

Zo... rolroertjes gemaakt, chrome folie erover.. erop gezet met schaniertjes en epoxy, servo's vastgezet met lijmpistool.. alles afgesteld en klaar..:)

op voorraad voor een vrije dag.....

De klapschroef van mijn space scooter is er aan! :cry:
De winkel kan niet zo direct een vervanger boven toveren. Dus ik heb een probleem. :roll:

Ik heb nog een paar speed400/7.2V liggen naast enkele Gunther props. (die van mijn EasyStar)
Zou mijn scoot het daarmee halen denk je? 8O

Ik heb ook nog een klapprop met originele motor er in over ;)
Woon niet ver van antwerpen (hoogerheide), als je persee op de originele "rommel" wil vliegen.... voor een paar centen mag dat de kast uit :P

Dit lijkt me ook nog wel wat voor m'n scooter :)

BM2409-12A.jpg

Specifications:
KV:1570
Max Efficient Currency:9A
Recommended Working Currency: 7A - 20A (Efficiency higher than 75%)
Weight: 68g / 2.4oz
As diameter: 3.0mm Prop: 8X4 APC-E/ 9X4.5 APC-E

Recommended Applications:
a. 3 cell Lipo: APC 8x4SF 11100RPM 10V 20A Thrust 805 gram
b. 3 cell lipo: 9X4.5APC-E 9900RPM 10V 23.8A Thrust 960 gram

The power output of the motor is equal to a OS 15LA nitro Engine, can be used for all 10-15 class nitro powered airplanes. Using 2000mah-2200mah Lipo, 20A above electric speed controller, the total weight of the power system is less then 20% of Nitro power system.

Hele goeie, 7x6 prop erop zou goed moeten zijn.

Motor lijkt veel op de 15-10 die er bij mij nu inzit. Die heeft 1500kv en vliegt nu mooi met een 7x6 prop. Vertikaal gaat ie nog net, maar vliegt lang op een 2200mah lipo.

De standaard motor die 'r bij zit heb ik zowizo niks aan, heb 8-cellen KAN1050 pakketten. Dan zou ik er een 7.2v Speed 400 in kunnen doen, maar dan is het de vraag of het wel bij de vertraging e.d. past.

Heb een 1450kv fietsbel liggen, maar die steekt uit naar de voorkant, die ik in m'n bovenstaande post heb gevonden lijkt me dan een mooiere oplossing. Nahja, eerst maar eens stickeren en zorgen dat m'n servo's passen. Heb iets grotere servo's. Qua gewicht zal het wel niet dramatisch veel uitmaken. Heb eigenlijk geen zin om andere servo's te kopen.

8 cellen dat vreet ie wel hoor. Heb ik een paar maandjes mee gevlogen, toen was ik dat natte krant gedrag strontbeu en heb ik dr een 1700kv fietsbel met 7x5 prop en 3s 2200 lipo in geprakt, en nu vliegt ie lekker losjes rond. :P

Zou je eens een foto kunnen plaatsen van hoe je de fietsbel gemonteerd hebt? Ben er nml nog niet helemaal uit hoe ik dat b.v. zou doen, en waar ik de regelaar kwijt moet dan. (ELE 17A) In je SpaceScooter topic staat wel hoe je het hebt gedaan, alleen die foto werkt niet meer.

Kijk es aan :D

Ben al wel tot de conclusie gekomen dat een fietsbel makkelijker monteren is dan een axi-achtige motor :)

En natuurlijk hebben ze weer 2 versies van de 1750Kv, wat is't verschil naast 2 euro en 3 gram? EMM150-PW 1750Kv vs BM2408-21G 1750Kv

Als ik naar de specs kijk lijkt de EMM gunstiger? BM ziet 'r mooier uit :P

De klapschroef van mijn space scooter is er aan!

'k Zal dan zelf het antwoordt maar geven : NEEN, een space scooter vliegt niet op een speed400 met Gunther prop! Je krijgt z'n CG niet goed.
Een gebroken romp is de resultante! 'k Weet weer wat te doen

Noah zei:
heb er nog wel in de aanbieding.. dat is het eerste wat van de scooter afgaat... die klapprop..

Gaan normale props niet snel stuk?

Heb servo's 'r in zitten, maar twijfel nogsteeds over de motor...

Opties
-1750Kv Fietsbel
-Roxxy 2827/26 of 2828/34
-BM2409-18A Brushless Outrunner 1080KV

Moeilijk..moeilijk...:(

edit:
Net een Roxxy 2827/34 gehaald met een 3S 1500MAh pakketje. Als het bij Noah werkt zal 't bij mij ook wel vliegen ;)

@Noah
Zou je een foto kunnen plaatsen van hoe je de Roxxy heb gemonteerd? Het is me nog niet 100% duidelijk wat je met de bevestiging van de standaard motor hebt gedaan. :)

edit: Al niet meer nodig ;)

Heb zowel 9x6 als 10x7 props besteld. Kan ik beide testen, volgens robbe met een 9x6 mar 7,4A en net ff wat meer toeren dan met de 10x7. Maar het is toch een kwestie van testen :)

Back