Motormount TRF417 V5

Beste allemaal,

Ik heb even een vraag over het bevestigen van de motor op de motormount van de TRF417 V5. Als je de motor vastzet met 2 schroeven volgens de manual, dan moet je de meest linkse schroef (van de zijkant af gezien) vastzetten door het gat van de meegeleverde Tamiya-spurgear. Ik wil echter met 48dp tandwielen rijden en met andere verhoudingen, en niet alle spurs hebben de gaten op de goede plek.

Als ik het goed zie kan je de motor dan ook vastzetten met de twee andere gaten in de motormount, die boven en onder zitten (zeg maar de traditionele plaatsen). Het punt is echter dat de bovenste schroef wel erg dicht tegen het topdeck aanzit, je moet het topdeck als het waren iets naar beneden duwen om de schroef vast te zetten.

Heeft iemand hier ervaring mee, welke van de vier gaten kun je voor niet-Tamiya spurs het beste gebruiken?

Mvg
Marcel

Die heb ik er nu op, een 70t 48 dp, maar om dan 4,5 te halen past het net niet (circa 32 pinion). Ook zitten de gaten in de spur net zo dat je niet de middelste gaten in de motormount kunt gebruiken.

Mvg
Marcel

Ik gebruik gewoon de noord-zuid gaten. Veel makkelijker monteren en demonteren. Kan met een 72 spur gewoon 4.0 halen.....

Hoi Eric,

Klopt het dat de bovenste schroef dan wel erg dicht tegen het topdeck aanzit?
Denk inderdaad dat ik het beste een 72 of 74 spur kan gebruiken.

Mvg
Marcel

Back