motorophanging 3w 80 xi voor christen eagle

hallo modelvliegers,

Ik zou graag de juiste ophanging willen maken voor mijn 3w 80 die op een 1.85 christen eagle moet komen.

Ik heb nu een motorschot van 6 mm met draad einden van 6 mm met breackman.com rubbers.

deze draadeinden lopen +/- 5 cm door naar een motorplaat met daarop de motor bevestigd ( fijn voor de domping te krijgen).

Weet iemand of ik bv extra rubbers moet monteren (zo ja welke), en of ik alu buisjes rond mijn draadeinden moet doen tussen het motor schot en plaat voor de stevigheid.

graag aie ik jullie reactie

mvg Frank Stoop

Of gewoon star op het motorschot :wink: :lol: Bij mij zitten ze allemaal zo, en die 80 zal ook niet zo heel erg trillen.

Grt.

Maar trilt er dan niets kapot in de romp, bv de servo's en ontvanger.

Waarom doet iedereen dan zo moeilijk om bv een hydro mount te kopen om de motor optimaal te dempen?

graag je reactie

Frank

Ik heb zelfs de King 95cc star gemonteerd en vlieg al 150 vluchten met een ZG62 op dezelfde manier. Er is nog nooit wat stuk gegaan :) De reden dat mensen toch al die moeite doen met Hydromount zal wellicht ook met geluid te maken hebben, het kan zo 1db schelen 8O :lol:

Grt.

pas op met de 80

die loopt een heel pak ruwer dan zijn kleinere broers, de 70 en 75

ik heb nog maar 1 goed gedempte 80 weten draaien en die staat op Jens zijn extra, met 8 korte rubbers.

ik weet 2 andere 80-ers op een klassieke ophanging zoals we al jaren gebruiken voor de 75 en dit blijkt niet goed te werken.

indien je niet 100 % voor geluiddemping gaat kun je de motor natuurlijk star ophangen, maar niet klagen dat alles lostrilt.

Is het de Eagle van Weiershäuser ?

Peter

3w_flyer,

Heb je daar mischien gegevens van of foto's van de extra van Jens.

-welke rubbers( fabrikant) en formaat.

Ik wil het zo goed mogelijk maken om er gelijk vanaf te zijn.

Als je elke keer met die ophanging zit te kloten vindt ik dit niet zo fijn.

mvg Frank

3w-flyer,

Deze eagle is van Airfly, epoxy romp en balsa ingedekte vleugels van schuim.

1.85 span tussen de 50en 80 cc kan erop, moet er wel iets mee kunnen doen toch

foto's komen later, weet nog niet hoe dat moet.

mvg Frank

ik neem aan dat de foto is zoals je nu een ophanging wil maken ?

Jens zit hier ook op het forum onder de naam JVDO

hij zal hier wel binnenspringen als hij het ziet.

Ik weet wat je wil zeggen, op mijn vorige kist heb ik ook 3 verschillende ophangingen gehad.

op mijn nieuwe yak die ook de 3W 80 krijgt ben ik ook nog aan het uitzoeken welke ophanging het beste gaat zijn.

Peter

hallo,

Hier zijn de foto's van de motor ophanging.

de rubbers van breackman zijn niet meer zichtbaar.

graag zie ik julie reactie

mvg Frank

%7EDSC00772.jpg

%7EDSC00773.jpg

%7EDSC00774.jpg

%7EDSC00775.jpg

%7EDSC00776.jpg

Ik zou het wel aandurven :) Draad M6? Moet sterk genoeg zijn. Ik heb geen persoonlijke ervaring met de 3W 80, wel met de 3W75, 60 en 40 en daar was star monteren geen probleem mee.

Grt.

die M6 vind ik gevaarlijk op de manier waarop je het nu hebt gedaan.

dan neem ik aan dat je de moeren ook nog gaat vervangen door zelfborgende soort ?

de amelung dingen had in in je motorplaat geplaatst en niet in het rompgedeelte.

dan had je met Alex zijn bezemsteelsysteem (sorry voor de uitdrukking maar weet ni goe hoe anders) de spacers gemaakt.

Wat je eigelijk wil is een systeem dat de trillingen van je motor niet doorgeeft aan je romp zonder dat de motor zit te dansen in je motorkap.

Neem dus als voorbeeld het systeem van tony clarck.

dit is echter goed in originele vorm voor een 62 cc.

wat kun je dan doen, de rubbers verzwaren, eventueel door ze korter en breder te maken.

dempers die erbij zijn kun je dan ook vervangen door een zachte rubberdemper die je enerzijds opgespannen monteerd, de ander ingedrukt.

blijkt dat je met 4 rubbers niet goed uitkomt kun je dit vervangen door op elk aanhechtingspunt (8 stuks) een kortere soort te plaatsen.

Peter

3w_flyer zei:
dan had je met Alex zijn bezemsteelsysteem (sorry voor de uitdrukking maar weet ni goe hoe anders)

Haha, er is ook geen officiele naam voor hoor :lol:

Motormontage;

Hpim3447.jpg

Hpim3448.jpg

Hpim3449.jpg

Hpim3450.jpg

Hpim3451.jpg

Hpim3452.jpg

Hpim3453.jpg

Dit werkt uitstekend met de ZDZ80RV en King 95RV

Grt.

Ziet er mooi uit. Weet jij toevalig waar die rubbers vandaan komen.

Ik denk dat ik dit ook ga proberen, maar die breackman rubbers laat ik zitten.

Frank

ik heb hier bij mij achter de hoek een handelaar zitten in allerlei soorten aandrijfmaterialen en die heeft een wand vol met bakjes met daarin alle maten van die rubbers. Ik heb ze maar uit te kiezen aan ongeveer 1 euro / stuk.

ik weet niet waar Jens ze vandaan heeft, maar zijn kist is dan ook gebouwd door www.aerobertics.be

Bij Bert zul je wel de nodige info kunnen bekomen.

groeten,

Peter

Back