motorophanging 3w 80 xi voor christen eagle

Hallo i'm totally back :-)

die rubbers zijn gwn harde rubbers niet echt van een merk ofzo... dit werkt wel heel goed..

Op mijn 3W extra ... had ik het engel motormount systeem... dit is wel ook heel goed als je er de ruimte voor hebt... hier http://www.3dcollege.be/phpBB2/viewtopic.php?t=24&start=0 kan je wat foto's vinden.
de motor moest wel verner naar voor staan daarom heb ik ronde stukken gemaakt uit heel harde plastic dit werkte heel goed.

De manier waarom jij je motor ophangt met die m6 bouten, daar zou ik liever niet bijzijn als je hem test :-)

De motor loopt vooral de eerste 20 - 30 vluchten heel ruw, vanaf dan zal het enkel maar verbeteren.
Ik ben in elk geval zeeeeeer tevreden over deze motor en hij heeft merkelijk meer power dan de 75 al loopt hij nog niet zo soepel.

Over de ophanging van alexx, het kan dat deze goed werkt bij de zdz deze draait dan ook redelijk soepel... maar voor de 3W 80 vergeet dat maar!
Toch ben ik veel meer voorstander van de 3W dan die euh zdzdzdzzzzz zoals we dit in Belgie zeggen :-)

questions ? shoot!

hallo jens,

Er moeten nog opvulstukken tussen het motorschot en motorplaat komen( plastic of hout ), om de m6 draadeinden heen.

Maar wat denk jij dan wat ik moet doen om dit netjes af te werken want ik ben hier nog niet zo bekend mee.

mvg Frank

Mijn systeem vind je niks Frank? (of heb je mijn post niet gezien)

Hpim3711.jpg

Grt.

als je hout gaat gebruiken staat de motor vast op de romp zonder 1 enkel trilling absorberend element... dat gaat niet goed komen met die 80XI...

dus sorry alexx... jou installatie is de enige goede om alles kapot te maken...

je moet zeker rubbers gaan gebruiken... maar de afstand die jij daar hebt is veeeel te groot om rubbers te gaan gebruiken hij gaat veel te los staan.

Dus ik raad u aan hetzelfde systeem (van engel modelbau) te gebruiken als ik bij mijn 3W extra in mijn vorige post geef ik een link naar het 3D COllege forum daar staat een foto...

Tsjah, dan denk ik; hoeveel meer zal die 3W 80 trillen dan mijn King 95cc, daar gaat het ook super mee. Of is die 3W 80 echt zo alles vernietigend? :?

Grt.

jup dat is het... dit zal toch voor enige absorbsie zorgen! zeker beter dan rechtstreeks monteren!

Ik denk ook dat dit het is, dit kan ik monteren tussen de motor en de motorplaat en mijn braeckmanrubbers kan ik ook laten zitten om mijn motorspant.

Pieter is dit ook voor m6 bestemd?

Frank

zou ik thuis vanavond even moeten kijken ...
dacht het ook maar weet het niet zeker..
hoh even teruggezocht op ebay...

Die Motorhalterung ist für Motoren von 30bis160ccm konstruiert.Sie ist so aufgebaut ,dass der Motorträger in 4 Gummiteilen am Kopfspant mit M5 Schrauben angeschraubt ist.Die Messingabstandshülsen müssen so eingestellt werden ,dass die Dämpfungseigenschaften des Gummis erhalten bleiben.Die Gummis werden etwa 0,2-0,3mm zusammengedrückt und nicht wie bei der Verwendung von D-Locks das der Gummi zusammen gedrückt wird das kaum noch eine Schwingungsaufnahme statt findet.Die Halterung besteht aus gedrehten Deck-und Fußscheiben in denen je eine Abstandshülse genau in eine Senkung eingesetzt wird .Daduch werden Abstandhülse und Deckscheiben zu einer Einheit.Der Motorträger sitzt sicher in den Gummielementen .Der Unterschied zur alten Ausführung ist der, dass die Gummielemente nicht vollflächig in der Bohrung des Motorträgers sitzen,sondern durch Noppen an den Gummis mit leichter Vorspannung in die Bohrung eingesetzt werden.Dadurch entsteht an der engsten Stelle zum Übergang von Motorträger zum Rumpf eine optimale Schwingungsaufnahme in Kurbelwellendrehrichtung,und nicht wie bei der Verwendung von D-Locks das genau an dieser Stelle der Gummi gequetscht wird .Es kann auch bei dieser Motorhalterung ohne Probleme der Vergaser mit Gestänge angelenkt werden. Die Halterung wiegt etwa 100 Gramm und ist somit etwa nur 40g schwerer als wenn D-Locks verwendet werden.Der einzige Unterschied im Anbau der neuen Ausführung ist das die Bohrungen im Motorträger 16mm statt 14mm sind.Somit sind alle Motorhalterungen der alten Ausführung mit neuen Gummielementen nachrüstbar (Nachrüstsatz für 15€ erhältlich) Die Aluteile haben einen Durchmesser von 32mm.Die Elemente bauen vom Kopfspant bis Hinterkante Motorspant etwa 8mm auf.Vorteil dieser Halterung ist: -verhindert gefährliche Schwingungsspitzen, -wirkt Lärmdämpfend, -der Motor kann im Standgas viel weiter abgeregelt werden als bei der Verwendung eines Hydromaunt (kein Schütteln),daraus folgt eine kleinere Landegeschwindigkeit, -kein Wartungsaufwand, -kein Abreisen von Gummis möglich,dadurch wesentlich Sicherer. Die Teile sind für Motorspanten von6 bis 7mm ausgelegt.Kleinere Motoren können auch direkt angeschraubt werden,und die Gummis im Kopfspant eingesetzt werden.Tests haben ergeben,das der Einsatz von so einer Halterung ,gegenüber einer festen Montage des Motors die Lebensdauer der Querruderservogetriebe etwa verdoppelt. Es liegt eine genaue Montageanleitung bei.In RC-Network gibt es Testberichte.Jeder Modellflieger sollte in seine teuren Modelle immer höchste Sicherheit einbauen um sein Modell ,sich selbst und Andere vor Schaden zu schützen.Dieses Produkt trägt in hohen Maß dazu bei.

even zoeken op de duitse ebay bij Richter (of 3w)
hij heeft ze meestal in sofort kaufen...
nu toevallig net niet.....
zal er snel wel weer opkomen, meestal staan er een stuk of 10 op.

Nee dit systeem is voor M5 bedoelt, ik ga dezelfde gebruiken voor een ZDZ60 (tenminste als tie wil starten :cry: :cry: ........zie ander draadje).

Mijn eerste indruk van het systeem is dat het me lijkt dat het niet veel brengt en bijna overeenkomt met starre montage.

Op een piper cub heb ik een 45CC'tje Zenoah staan, star gemonteerd en loopt zeer stil, trillingsvrij zonder problemen. Maar goed ieder zijn eigen voorkeur.

Bij BIGGS zijn alle motoren van de slepers (ook de 160CC) star gemonteerd zonder problemen. Juist de mensen die rubbers gebruiken hebben veel problemen. Als je de rubbers volgens een uitgedacht systeem monteerd zal het best werken, bijv. het hydro mount systeem. Zomaar rubbers plaatsen heeft naar mening geen zin. Zie bijv. het systeem van Toni Clark, als je de maatschetsen goed bestudeerd zie dat bijvoorbeeld dat het kruispunt van de rubbers uitkomt in het zwaartepunt van de motor (dit ligt hoger dan de uitgaande as).

Alex

alle beetjes helpen toch..... :D
de grootste klappen zullen in ieder geval gedempt worden.
Het zal wel iets schelen.
Moet ze bij mij nog monteren en ik heb eigenlijk nog geen tests ervan gelezen....
ben wel benieuwd wat het gaat doen.
Ik moest mijn motor toch een stuk naar voren halen ivm zwaartepunt en ik vond dit wel een mooie oplossing om het en een stuk naar voren te halen (op verlengbusjes) en een stukje demping te verwerken....

Jongens !!! laten we niet 1 cilinders niet verwarren met 2 cilinders ...

Die 160CC motoren van biggs zijn 2 Cilinder deze trillen bijna niet...
Een 2Cilinder zal je bijna nooit op rubbers zien.

Een 1 cilinder daarintegen altijd...

JVDO zei:
Een 1 cilinder daarintegen altijd...

:nooo: Ik geef je zeker gelijk met je stelling dat je tweecilinders zelden op rubber ziet, en ééncilinders veel vaker. De stelling dat ééncilinders altijd op rubbers staan gaat mij veel te ver. Er zijn genoeg mensen te vinden die géén rubbers toepassen op hun ééncilinders, misschien omdat de meeste F3A-X vliegers ze wel gebruiken dat je dan geneigd bent om te denken dat iedereen het doet, maar zo is het niet :)

Grt.

ik was 1 woord vergeten... bijna elke goede installatie staat op rubbers...

Waarom?(alles gaat over 1 cilinder)

1) je hebt zekeeer meer trilingen zonder.
2) veeel beter voor je matriaal
3) we leven in een tijd waar iedereen zowat stilte wil, behalve wij dan zeker 8)
veel clubs moeten het stil houden, de enige manier (in vlaanderen) om te kunnen blijven vliegen is door het zo stil mogelijk te maken...
dat doen we dan ook.

Back