MP-XL-e

Die ferrietring heb ik inderdaad niet gebruikt... geen idee?
Kunnen jullie daar iets meer over vertellen en laten zien misschien? Aan jullie reacties te lezen heb ik iets belangrijks gemist ben ik bang!

De afstand van de esc kabel tot de motor is ongeveer 5cm, te weinig?

Gr, Roy

edit: ik begrijp nu dat een ferrietkern een signaalkabel ontstoort? Een must op de esc kabel of is het nog afhankelijk van bepaalde situaties wanneer wel en niet?

Laatst bewerkt:
Er zijn nog heel veel oorzaken te bedenken waardoor je deze storing had.

Plaats eens een foto van de heli waarop je kunt zien hoe alles zit.

8.JPG

Gr, Roy

Ziet er clean uit, maar gebruik inderdaad de ferrietkern zo dicht mogelijk tegen je ontvanger (3cm kabel over of zo). Alle storingen die onderweg worden opgepikt worden zo net voor de ingang gesmoord.

Succes!

Michiel.

Op de motordraden staan heel grote spanningspieken (ter grootte van de accuspanning).
De draad tussen esc. en ontvanger mag daar absoluut niet dicht langs lopen ! En dan ook nog geen ferrietring gebruikt ...
Ik kan de foto niet vinden, maar dat zou wel eens de oorzaak kunnen zijn.

Bas

Dag Bas,

Ik heb gezocht naar informatie over ferrietkernen, in een draadje van jou stond deze foto:

IMG_3992_na.jpg

Daarop zijn dus twee dergelijke kernen te zien, geel en rood. Ik heb er nu dus een beeld bij. (Werktuigbouwer :confused: )
Maar ik begrijp dus ook dat er verschil zit in deze kernen? Frequentiegebied e.d.?
Kun je mij vertellen welke goed is waar ik deze kernen kan kopen?

Gr, Roy

Al haal je die standaard align ferrietkernen ( foei align op een henseleit heli ;) ) plaats er 1tje vlak voor de ontvanger en je zit goed.

Kontronik levert ze ook, komen bij de esc en advies is om ze ook aan het uiteinde van de ESC kabel te plaatsen.

De standaard helishops in NL hebben ze. heliparts etc.

Back