De Parkmaster is klaar en heeft zijn eerste vlucht gehad.
Helaas waaide het vandaag erg hard waardoor er nog weinig zinnigs valt te vertellen over de vliegeigenschappen.
Het toestel weegt nu met een 1000 mAh 3s1p accu 480 gram vliegklaar. Niet verkeerd dus!
Hierdoor kan ik een iets grotere accu gaan gebruiken om de vlucht duur iets op te schroeven.
Mijn oog is gevallen op de Zippy’s met een capaciteit van 1200 mAh.
Eerst maar even wat foto’s:
Ik heb de gaatjes aangehouden op de rudderhoorns zoals aangegeven in de beschrijving. Echter zijn de verhoudingen van hoogte, rudder en aileron’s dan niet zoals ik ze wil hebben. Het rudder en het hoogte roer mogen voor mij een stuk grotere uitslagen hebben. Die ga ik dus twee gaatjes naar binnen brengen op het hoorntje.
Hier kun je zien dat de servo draden naar achteren mooi zijn weggewerkt in een voor gevormde snede. De draad van de regelaar zal ik nog iets moeten verlengen om hem netjes te kunnen wegwerken.
De motor presteerde zeer goed. Eerst had ik een slowfly 12 x 6 geprobeerd van APC. Hiermee trok de combi 22 Amp, een beetje te veel van het goede. De verticale vluchtlijnen waren dan ook wel ontzettend explosief. Vervolgens heb ik een APC 11 x 4,7 geprobeerd. Dit trok 16,5 Amp. Dat is toch wel wat beter voor mijn 18 Amp regelaar

Ook geeft deze combo meer als voldoende trust om je lekker te kunnen uitleven met de Parkmaster. Ik denk dat je bij wat rustiger weer je met half gas al voldoende uit de voeten kan komen.
Nog een laatste foto van de Parkmaster samen met een model van Marcel op de foto.
Zodra het een beetje beter weer is en ik het kistje wat beter ken zal ik eens een video maken.
En nu op naar de volgende spuitklus. (Hmmm… een Groningse vlag spuiten)