Mpx parkmaster 3D

• Topicstarter Topicstarter elektroflyer
  • Startdatum Startdatum
Jazeker!
Ik ben al een eind onderweg met het spuiten. Ik heb alleen niet de tijd ervoor gehad om hem af te maken. Nieuwe update zal in de komende dagen volgen.

Helaas heb ik nog steeds niet veel tijd gehad om aan de Parkmaster te werken.
Toch heb ik de vleugel nu klaar met airbrushen. Nu de romp en het stabilo nog en dan is ie klaar.
De besturing is namelijk al geheel ingebouwd zodat die meegespoten kan worden.

DSCN8432.jpg

Airbrushen alleen is al een hobby volgens mij, het ziet er super goed uit. Hier kan je tenminste op het veld mee verschijnen:lol:

Jeroen, jou moet verboden worden nog langer te airbrushen.. hoe moeten andere mensen nu nog blij zijn met hun parkmaster als ze die van jou zien? :P

Jeroen,

Mooie 'warm-up' voor het spuiten van je Krill velox!

Ziet er gaaf uit hoor! Super!

Groet
Winfried

Bedankt voor de reactie's!

Tja, het is eigenlijk helemaal niet zo moeilijk hoor. Ik denk dat iedereen zoiets wel kan maken. Het enigste wat je nodig hebt is een airbrush spuitje en wat tijd en geduld.

Ik zal t.z.t. een spuitverslag maken van de Katana zodat je stap voor stap kunt zien hoe ik het e.e.a. aanpak.

Ik heb helaas nog steeds niet veel kunnen doen aan de Parkmaster. Door het mooie weer is het eigenlijk leuker om wat te gaan vliegen;)

De Parkmaster is klaar en heeft zijn eerste vlucht gehad.
Helaas waaide het vandaag erg hard waardoor er nog weinig zinnigs valt te vertellen over de vliegeigenschappen.

Het toestel weegt nu met een 1000 mAh 3s1p accu 480 gram vliegklaar. Niet verkeerd dus!
Hierdoor kan ik een iets grotere accu gaan gebruiken om de vlucht duur iets op te schroeven.
Mijn oog is gevallen op de Zippy’s met een capaciteit van 1200 mAh.

Eerst maar even wat foto’s:

DSCN8439.jpg

DSCN8436.jpg

DSCN8441.jpg

DSCN8448.jpg

Ik heb de gaatjes aangehouden op de rudderhoorns zoals aangegeven in de beschrijving. Echter zijn de verhoudingen van hoogte, rudder en aileron’s dan niet zoals ik ze wil hebben. Het rudder en het hoogte roer mogen voor mij een stuk grotere uitslagen hebben. Die ga ik dus twee gaatjes naar binnen brengen op het hoorntje.

DSCN8447.jpg

Hier kun je zien dat de servo draden naar achteren mooi zijn weggewerkt in een voor gevormde snede. De draad van de regelaar zal ik nog iets moeten verlengen om hem netjes te kunnen wegwerken.

DSCN8451.jpg

De motor presteerde zeer goed. Eerst had ik een slowfly 12 x 6 geprobeerd van APC. Hiermee trok de combi 22 Amp, een beetje te veel van het goede. De verticale vluchtlijnen waren dan ook wel ontzettend explosief. Vervolgens heb ik een APC 11 x 4,7 geprobeerd. Dit trok 16,5 Amp. Dat is toch wel wat beter voor mijn 18 Amp regelaar;)
Ook geeft deze combo meer als voldoende trust om je lekker te kunnen uitleven met de Parkmaster. Ik denk dat je bij wat rustiger weer je met half gas al voldoende uit de voeten kan komen.

DSCN8442.jpg

Nog een laatste foto van de Parkmaster samen met een model van Marcel op de foto.

DSCN8452.jpg

Zodra het een beetje beter weer is en ik het kistje wat beter ken zal ik eens een video maken.

En nu op naar de volgende spuitklus. (Hmmm… een Groningse vlag spuiten)

En nu op naar de volgende spuitklus. (Hmmm… een Groningse vlag spuiten)

Mooi geworden Jeroen ik wacht in spannig af...........
Ben benieuwd wat eigenlijk de trekkracht is van jouw axi. Ik heb een Strecker getest met 1150 gram trekkracht maar dan is de stroom ook veel te hoog.

Mvg,

Hmm. ja trekkracht durf ik zo niet te zeggen. Ik heb daar ook geen meet instrument voor. Ik kan wel eens het toerental meten. Misschien kun je het dan globaal uitrekenen aan de hand van de prop maten?

Back