Mpx parkmaster 3D

• Topicstarter Topicstarter elektroflyer
  • Startdatum Startdatum
je kunt em zelf al aardig uitrekenen. 20A x 10V = 200W. Voor 3D gaan ze geloof ik uit van 300-350W/kg, dus als je parkmaster minder dan ongeveer 600 gram weegt gaat het goed lukken.

voor 3D gingen ze 5-2 jaar geleden uit van 300-350W omdat meer redelijk lastig was al je het gewicht laag wou houden.
Nu 350W+/Kg en dan is 500W/Kg niet idioot.

En ik heb hem nu hier in huis!!!

Word wel ff opknappen, motor anders vastzetten, stabilo stijfer vastmaken, andere accu montage. Zal wel wat foto's maken van alle mod's.

Parkmaster heeft een (erg) zwakke neus..
Veel W per (halve) kg eropzetten is motor opeens in zn eentje weg..

galsvezel stokjes vervangen door 2 mm doorlopend koolstof is handig.

Zo, hij heeft z'n eerste vluchtje gemaakt, dat vliegt wel....:mrgreen::worship:
Alleen voelde het hoogteroer vaag aan, soms zo fel als ik zou willen en soms niet, volgens mij vooral bij zeer belastende figuren en normale (dus sneller dan mijn gemiddelde) snelheid.
Maar Fabian had de struts nooit gemonteerd en dat ga ik zo wel doen. Moet een hoop uitmaken, hij gaat nu iets op en neer bij volle uitslag.

Heb redelijk wat foto's gemaakt, komt een ververs verslagje.:)

Vaag op het hoogteroer? Je bedoelt bij veel wind wordt ie a.h.w. een meter of wat naar beneden gedrukt? Dit doet ie stijgend ook, maar dan omhoog?
Dan heb ik het wel over aardige wind trouwens. Verder vindt ik 'm wel aardig neutraal (al doe ik er niet mee wat jij presteert :-)).
Ik ben benieuwd of je struts gaan helpen. Vond 'm zelf al redelijk torsievrij (na het weer opnieuw verlijmen van de glasvezelstrengen in het romp middenstuk.

Neutraal was deze op dit moment nog niet, maar afstellen moet nog beginnen. Ik heb nog maar 1 vlucht gedaan.

Met vaag hoogteroer bedoel in niet dat hij in een normale rechte vlucht wat deed, maar een tipspin met gas was minder extreem dan een zonder, dat klopt niet... en zo kon ik het wel vaker merken. Of hij is te slap (dat denk ik dus), of de servo is niet sterk genoeg, of de bec is niet sterk genoeg, of...

De roerhevel van het richtingsroer heeft bij mij losgelaten. Het schuim kon de zware belasting waarschijnlijk niet aan. Ik heb hem nogmaals vastgelijmd met secondenlijm en daarna heb ik het geheel versterkt met een glasmatje aan beide zijden over de hele hoekpunt heen.

Heb gister de mijne ingevlogen:

30684a6c9d52ddbae.jpg

30684a6c9eb203087.jpg

30684a6c9ddbd564b.jpg

Hij lijkt een beetje op mijn nieuwe extra EXP;)

Groeten,
Jeroen

Laatst bewerkt door een moderator:
eerlijk gezecht was de mijne in die kleuren de week dat die kleuren uitkwamen bij EF. ik vond het rode schema mooi maar wou hem iets veranderen om niet hetzelfde te zijn, daarom blauw, en een week later had ef ook blauw, vraag maar aan JVD:p succes ermee

Afgelopen weekend mijn tweede de lucht in geholpen:
full

Keeping it simple :D

De eerste heeft het 179 vluchten uitgehouden.. in een boom gehangen.. harde crash gehad (verkeerde model).. tot drie keer toe falende aileron servo's (hxt900) waarbij twee keer de neus gebroken bij de crashlanding.. tig keer de strengen losgekomen.. aan het eind werd het meer een vliegende bonk lijm hehehe.
Maar deze is flink verstevigd en vliegt prima. Alleen nog ff wat lagertjes scoren, die maken nu het meeste lawaai. :)

Laatst bewerkt door een moderator:
Back