Mpx parkmaster 3D

• Topicstarter Topicstarter elektroflyer
  • Startdatum Startdatum
Nwolsink,

Zou mijn motor (eerder gelinkt) 1000kv wel gaan dan? of is het verstandig een nieuwe aan te schaffen?

Justus

Als je hem al hebt zou ik het gewoon proberen 1000kv is niet heel veel meer dan 860kv, probeer dan gewoon een paar verschillende props.

wat overigens ook geen kwaad kan zijn wat andere wielen Light Foam Wheel (Diam: 55, Width: 10mm) die bijvoorbeeld, ik monteer mijn landingsgestel ook altijd iets onder een hoek naar voeren, deze lijmen met epoxy

@nwolsink,

dus die motor zou wel moeten gaan neus nog versterken? wat betreft de wielen, dan bestel ik die ook mee en buig ik het landingsgestel wel iets naar voren

Wil je ermee gaan racen ofzo, ik heb er eens een 1200kv opgezet en daarmee gaat ie gewoon echt te hard, zeker met een 10*5 prop.

Bij mij braken de vleugels ervan :mrgreen:

maarrr ik hoef geen volgas te geven... en daarbij vind ik het lachen om gas achter de hand te hebben

Wil je ermee gaan racen ofzo, ik heb er eens een 1200kv opgezet en daarmee gaat ie gewoon echt te hard, zeker met een 10*5 prop.

Bij mij braken de vleugels ervan :mrgreen:

maarrr ik hoef geen volgas te geven... en daarbij vind ik het lachen om gas achter de hand te hebben

Ik heb de gascurve op max 60% moeten zetten om de boel heel te houden, dus vleugels en motorsteun, tevens is het stroomverbruik veel hoger, ik zou echt voor een lager kv gaan.
Bij 1200kv gaat bij volgas je motor er dus gewoon af he :)

werkt 1 vlucht na opnieuw aansluiten staat die weer op 100 instelling van de regelaar maar met de gelinkte motor trek ik daar de neus ermee af? zoja is het verstandig een ander te kopen (die heb ik liggen kan het wel proberen maar als me neus erdan vandoor gaat is ook zo wat...

werkt 1 vlucht na opnieuw aansluiten staat die weer op 100 instelling van de regelaar maar met de gelinkte motor trek ik daar de neus ermee af? zoja is het verstandig een ander te kopen (die heb ik liggen kan het wel proberen maar als me neus erdan vandoor gaat is ook zo wat...

Met mijn regelaar gaat het wel goed, dwz die onthoud de lager ingestelde gascurve wel.

Je hoeft echt niets aan die neus te doen, het is een parkmaster (niet een acromaster) die kan echt heel wat hebben.

Je hoeft echt niets aan die neus te doen, het is een parkmaster (niet een acromaster) die kan echt heel wat hebben.

oke, ik lees juist dat de neus wel zwak schijnt te zijn, ik ga vanavond wss bestellen. 4x hxt900 en mg-14 servo. nu de vraag van de motor weer kan deze motor of toch maar een ander kopen?

Justus

oke, ik lees juist dat de neus wel zwak schijnt te zijn, ik ga vanavond wss bestellen. 4x hxt900 en mg-14 servo. nu de vraag van de motor weer kan deze motor of toch maar een ander kopen?

Justus

Als je toch gaat bestellen bij Hobby City dan zou ik voor die € 15,- fijn de 860kv mee laten komen, wat kan je gebeuren voor dat geld nietwaar :)

Neem ook een setje van die foam wielen mee, die zijn net ietsje fijner dan die piepschuim dingen die erbij zitten.

tja das 2 weken kranten lopen voor mij.. bij de recensies van mijn motor heb ik ook wat mensen gevonden die hem op de parkmaster hadden. maarja even goed vergelijken en dan zien we wel..

want waar het mij omgaat is dat ik de neus er niet vanaftrek, voor de rest zie ik het wel die motor heb ik toch, verwisselen kan altijd. maar als de neus eraf is.. tja dan blijft dat altijd zichtbaar..

Laatst bewerkt:
tja das 2 weken kranten lopen voor mij.. bij de recensies van mijn motor heb ik ook wat mensen gevonden die hem op de parkmaster hadden. maarja even goed vergelijken en dan zien we wel..

want waar het mij omgaat is dat ik de neus er niet vanaftrek, voor de rest zie ik het wel die motor heb ik toch, verwisselen kan altijd. maar als de neus eraf is.. tja dan blijft dat altijd zichtbaar..

Ik zie het je bent nog maar 15 :) dan zou ik die motor die je hebt gebruiken en de motorsteunen met epoxy lijmen ipv met CA dan houden ze wel.

Dat was ik even vergeten, ik zou geen ca gebruiken op de Parkmaster. Ik lijm het liefst alles met constructielijm. Is wat minder mooi, en langzaam, maar super taai. Ca maakt het zo broos.

Omdat men leercurve met de EF Extra me wat te traag ging - had teveel schrik om hem te beschadigen, en wegens winter kwam het er maar om de paar weken van om een paar vluchtjes te doen - heb ik me maar een Parkmaster aangeschaft, waarmee ik in de weide naaste mijn huis hopelijk veel meer sticktime kan opdoen. Omdat het toch geen vliegweer is de laatste weken, de vakantie maar gebruikt om hem in elkaar te zetten en eens lekker te stiften. Wel makkelijk dat hij op zijn grotere broertje lijkt zo :).

Gisteren heb ik hem ingevlogen, maar wegens 2-3 BF wind kwam ik niet verder dan een paar vluchtjes, en de conclusie "het vliegt". Volgende keer eens veel ruimte zoeken en een windstille dag, en dan eens echt beginnen oefenen.

DSC01967b.jpg

DSC01974b.jpg

DSC01980b.jpg

Ik heb mijn kinderen maar eens losgelaten op mijn Parkmaster. Overigens vandaag prima gevlogen, het was windstil (en -8....).

Volkert

full

Laatst bewerkt door een moderator:
610 gram

ik heb 2e hands een parkmaster gekocht en heb er een moter van 1050kv opzitten.
ik ga een 3s lipo van 1800 mah gebruiken. gewicht van de vliegklare parkmaster : 610 gram
wat zijn de nadelen van zo een zware parkmaster?:confused:

Back