Mpx parkmaster 3D

• Topicstarter Topicstarter elektroflyer
  • Startdatum Startdatum
K heb er vandaag ook even mee mogen vliegen,voelt wel aan als een shockflyer inderdaad,maar dan zet ie wat meer door met z'n massa,wat bij veel figuren mooier overkomt! :-)
Nog bedankt Jeroen!

Groeten,
Marcel

No thanks mate;)

hoe lang kon je met de 1000 mAh accus vliegen. Die 1200 mAh accus zijn dat de zippy-H cellen? Die zijn namelijk een pak duurder, dus wil ik beginnen de 1000 mAh te gebruiken, hoelang kan je dan 3d vliegen??

Grtz,
Fabian

Durf het niet direct te zeggen. Ik denk dat je dan op 7 a 8 minuten komt.
Zorg wel dat je dan een accu hebt die vlotjes 20c aankan, liever zelfs iets meer bv. 30c

De prop die ik gebruik dient trouwens ook vervangen te worden. De slowfly prop kan de watjes van mijn motor niet geheel aan bij volgas. Dus liever een gewone electric flight prop

Bedankt Dick voor het filmpje en Derk voor het vliegen.

Zo kan ik het nog eens terug kijken. Ik kon het soms niet helemaal volgen, zo snel dat het ging!

Hmmm... dat wordt weer oefenen.......;)

Volgens mij gaat je toestelletje dan alleen maar enorm teleurstellen als je er zelf weer mee moet vliegen.. dan heb je net Derk bezig gezien, denk je 'waah wat en toestel' en dan ga je zelf vliegen.. krijg je weer dat laffe gevlieg ;)

Volgens mij gaat je toestelletje dan alleen maar enorm teleurstellen als je er zelf weer mee moet vliegen.. dan heb je net Derk bezig gezien, denk je 'waah wat en toestel' en dan ga je zelf vliegen.. krijg je weer dat laffe gevlieg ;)
Ik weet niet of je jeroen hebt zien vliegen maar die kan ook wel met de knuppels roeren...

Hoewel na zoon sessie bijna alles tegen valt.

Gisteren weer effe gevlogen, wordt steeds enthousiaster, heerlijk kistje !
Gisteren de Hyperion 2215 motor met APC slowfly 11 X 4.7 geprobeerd, veel minder power dan de AXI 2217/16.
Zometeen de AXI er weer op, de 2215 verdwijnt in archief ;)
Wanneer gaat die wind eens een paar dagen liggen :)

Jeroen, waar heb jij je CG?
en ook alleen wat right thrust? .. graadje of 1 a 1,5?

Dick / Derk: gaaf filmpje / gevlogen hoor ! :cool:

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi allemaal,

Net de SloterParkMaster weer even uitgelaten, met eindelijk niet zo heel veel wind.
Dit kistje begint me steeds beter te bevallen, heerlijk 3D maar ook verrassend goed in precisievliegen en vliegt heel makkelijk.
Prophangen, snaproll, vierkante, driehoekige en gewone looping, knife-edge loop, 4 punts- en slow roll, inverted stall turn, knife-edge vliegen met nauwelijks couplings, allemaal eitje en het ziet er nog strak uit ook, heerlijk!

Na diverse motoren / prop combi's uitgeprobeerd is dit m'n definitieve (*) setup:

- Motor AXI 2217/16 69,5 gram 1050 RPM/V 18A continu (22A 60 sec)
- Prop APC Slowfly 11 X 4.7
- Ontvanger AR6100 2.4 GHz 4 gram
- (digitale) Servo's: Hyperion DS11SCB 10 gram per stuk (prima!)
- 3S740 lipo's
- Regelaar Hyperion 25A 20 gram

(*) 4 bestelde Zippy 3S1000 's komen maar niet en alleen nog de APC E 11 X 5.5 testen...

Vliegklaar nu 464 gram
Hangt aan prop bij 45% gas
Vlieg met gemak 7 minuten met 3S740 MAh
Alleen beetje right thrust, geen up of down
Rol nu 35 graden uitslag, hoogte en richting nog steeds 40 graden
Expo ietsje minder, 60 op rol, 50 op hoogte en richting
Weinig stickers want die zijn zo zwaar...
Blokje piepschuim uit doos gesneden om accugat op te vullen
Accugat ietsje uitgesneden aan voorzijde zodat accu (immers maar 64 gram) iets naar voren geplaatst kan worden om CG te halen

Heerlijk! ;)

IMG_0174Large.jpg

IMG_0175Large.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Jeroen, waar heb jij je CG?
en ook alleen wat right thrust? .. graadje of 1 a 1,5?

Waar ik precies het CG heb zitten weet ik zo niet. Ik heb zondag namelijk een pakketje geleend wat volgens mij zo'n 120gram weegt. Als ik die helemaal naar voren stopte in de accu uitsparing leek het behoorlijk goed te zitten. Ik heb momenteel accu's in bestelling staan, wanneer die binnen zijn zal ik het eens opmeten.
Waarschijnlijk heb ik het wat verder naar voren zitten dan jij omdat ik ietsje zwaarder ben.

Ik heb inderdaad zo,n 1,5 graad side thrust en geen down thrust. Ik ga nog wel met de down thrust wat spelen omdat ik denk dat ie een heel klein beetje up thrust moet hebben.

I'll keep you updated;)

Nou Jeroen dit vraagt om een video........

Mvg,

Die gaat er ook zeker komen! Zodra ik de accu's binnen heb ga ik er mee aan de gang.
Derk maak je borst maar vast nat;)

Derk maak je borst maar vast nat;)

Hoezo Jeroen, ik heb jouw veel beter zien vliegen dan Derk op dat filmpje.
Het was toch een combat-sessie, hij komt nog niet eens in de buurt van het andere EPP spul. Jij hebt tijdens een beetje vlucht toch wel een hitje of 2, vooral als Marcel erbij is.

:)

Rick

Combatten met een parkmaster, lijkt me wel geinig eigenlijk:D Die dingen kunnen toch wel tegen een stootje lijkt me.

Grt.

hoe kom je tot die conclusie dan:wink:. Mijn shockies houden het ook zo'n 5 maanden vol, voordat ik het tijd vind voor een nieuw exemplaar(vanwege alle reparaties).

back :ontopic:??

Back