Hoi Christian,
Mooi dat je hem al gebouwd hebt!
Even op je vragen ingaan,
De vliegtijd verlengen doe je inderdaad met pinion/lipokeuze en ingesteld toerental.
In dat filmpje werd er met 2200 toeren gevlogen volgens mij.
Hoe hoger het toerental des te sneller en gevoeliger wordt je heli en des te korter vlieg je dan ook.
Ik vlieg 2700-2800 toeren op de Protos en haal ongeveer 5:30 Min.
De maingear heeft 93 Tanden (vast) en ik heb een pinion met 15 Tanden
Verder vlieg ik ook op 6S 2500 Mah Flightpower en Desire(=Outrage)
Ik vlieg met drie vluchtmodussen in mijn DX7.
Normal ,Idle 1 en throttle hold.
Verder gebruik ik de governor functie van een Kontronik Jazz 80.
Je kan in een DX7 en DX6 de gas en pitchcurven zelf instellen voor iedere flightmodus (normal, idle-1,idle2, en throttle hold).
Schakelen tussen de flightmodussen doe je met de Idle-up schakelaar (links bovenop)
De throttle hold schakelaar heb ik rechts bovenop geprogrammeerd staan (standaard), altijd hold-on (=motor uit) tenzij ik vlieg.
Verder heb ik in het swashmenu de swash expo functie enabled staan.
Die zorgt ervoor dat je servo's mooi tegelijk werken (servosync).
Mijn Gascurven:
Normal = 0-0-75-inh-75
idle-1 = 75-inh-75-inh-75
idle-2 = 80-inh-80-inh-80
Throttle hold = 0-0-0-0-0
Mijn pitchcurven staan allemaal lineair van 0-100 en ik heb 13º pitch positief en negatief ingesteld.(sportief/3D).
De motor zet ik eigenlijk altijd uit met de throttlehold schakelaar.
Throttle-hold eraf, Ik spin op tot mid-stick en schakel naar idle-1, stijg op en gaan met die banaan

Ik heb zo trouwens ook leren hoveren...ik vlieg nooit lang in normal mode.
Bij het landen zet ik hem rustig neer en schakel de throttle hold weer aan.
Als je lagere toeren wil draaien kan je de curve waarden in zijn geheel gewoon wat lager zetten natuurlijk, en je kan de swashwaarden (uitslagen) kleiner maken of Expo instellen op ailleron en Elevator, ik raad zowiezo 15-20% expo aan.
Ik zou in jouw geval,indien mogelijk,met een ervaren iemand samen naar je setup kijken voordat je ermee los gaat

.
Eric