MTR Regels duitsland

ben er niet echt een voorstander van dat weer de regels worden veranderd
eerst al de regel van de prop maat en nu al weer langere lijnen
Als het is om de snelheid er uit te halen kun je beter een standaard klasse invoeren
allemaal het zelfde model met een standaard PAW er op :P :P
 
Ik vind het ook een beetje jammer, maar dat komt vooral omdat de lijnen zo enorm duur zijn :P

De propkeuze wordt met deze regel als het goed is wel weer vrij gegeven.

Als deze regel in Duitsland al doorgevoerd is, dan vrees ik dat ik in Nederland met tegenzin toch voor zal stemmen.
De regels moeten wel in bijde landen zelfde blijven om de boel duidelijk te houden.
 
er zat toch dit seizoen ook al verschil in de propmaat met de Duitsers?
waarom word er niet meer samen overlegt met onze oosterburen om tot een goede regelgeving te komen
Nu huppelen we er steeds achteraan :(
 
Ja dat blijft jammer. Maar ja blijft ook een feit dat Nederland tot nu toch nog steeds maar 1 echte wedstrijd per jaar maakt (Gorinchem was zo belachelijk, die vergeten we maar ff), en Duitsland er een stuk of 6 organiseerd...

Aan een kant is de regel ook best te begrijpen, het ging veel te hard, maar ja dat maakte het wel leuk :P
 
Owen zei:
Ja dat blijft jammer. Maar ja blijft ook een feit dat Nederland tot nu toch nog steeds maar 1 echte wedstrijd per jaar maakt (Gorinchem was zo belachelijk, die vergeten we maar even), en Duitsland er een stuk of 6 organiseerd...

Aan een kant is de regel ook best te begrijpen, het ging veel te hard, maar ja dat maakte het wel leuk :P

Mogelijk kan er in het voorjaar ergens een extra MTR wedstrijd in NL worden georganiseerd.
Kan eens informeren op het evenemententerein in Staphorst voor de mogelijkheden daar.

Wat lijnlengte betreft zullen we denk ik mee moeten gaan om het een eenduidige klasse te laten zijn, met identieke regels.
Snelheid zal hierdoor omlaag gaan wat denk ik alleen maar goed is m.b.t. het achterliggende idee achter deze klasse.
Prop maat moet dan wel evenals bij onze buren vrij zijn.
 
Yep snelheid zal omlaag gaan, en daarom zal het nog heeeel lang duren voor we onze 3.49 kunnen verbeteren. :)

Ben wel beniewd wat de gemiddelde ronde tijden nu gaan worden. In Engeland gebruikten ze 13.50 meter en daar vlogen we 19.5 op tien ronden.
Schat dat dit zo rond de 22 uit zal gaan komen.

Maar ik denk idd dat als het tot stemmen gaat komen op de jaarvergadering bij de KNVvL dat het OF een prob keuze OF de 14.50 moet worden. En niet 14.50 meter en 7" props.
 
13,50 meter lijn lijkt me een meer realistische keuze dan de lijnlengte uit Duitsland
dit jaar op de NK toen ik vloog met het model van Marco met zijn JAK motor viel het mij op
dat je tegen de wind in de lijnen gewoon in bocht zag staan ,dus een soort verlies aan lijntrek
en als de lijnlengte weer vergroot word zie ik toch problemen dat een model onbestuurbaar word
en dat zal ook weer niet de bedoeling zijn ,van hetgeen weer gemaakt wil worden als een instapklasse :P
 
woldlake zei:
He Herbert kun je niet gewoon jou TYR aan de gang maken heb je ook geen last van kreukels in je lijnen van de wind.

die is nog bij Loet,maar ben er van overtuigd dat de JAK na kleine ingreepjes ook een gedegen tegenstander is van de TYR
van elk heb ik een exemplaar dus kan nog genoeg uitvogelen
 
Herbert zei:
woldlake zei:
He Herbert kun je niet gewoon jou TYR aan de gang maken heb je ook geen last van kreukels in je lijnen van de wind.

die is nog bij Loet,maar ben er van overtuigd dat de JAK na kleine ingreepjes ook een gedegen tegenstander is van de TYR
van elk heb ik een exemplaar dus kan nog genoeg uitvogelen

jammer van december anders hadden we de TYR's kunnen aftroefen 8)

tipje voor de JAKKERAARS:
nieuwe venturi maken 2.8/3mm of bestellen via Johann Schwarz (ik kan je ook de maten geven), extra head-shim en 6x4 of 6x5 prop en je kent hem niet weer.
een brok venijn

brandstof 15% olie, 30% ether, 55% peut en extra 1,5% IPN ook hier geen geheimen.
nog e.e.a. uitvogelen mbt olie, tot nu toe alleen castor/wonderolie toegepast mogelijk nog winst te behalen met ander type olie?
wie heeft er ervaring met Castrol A747 of R40?

ok, beetje off-topic :D
 
Ha Marco,A747 van Castrol heb ik ervaring mee uit de wegracerij
dit is eigenlijk de pure risinusolie ,alleen je vermogen word een tikkeltje minder
maar het blijft smeren,wel vorstvrij bewaren en niet te oud laten worden ,ongeveer niet ouder dan een half jaar
anders heb je kans op vlokken
is wel moeilijk aan te komen meestal te koop in de padock bij een NK motorrace en is niet goedkoop
zal binnenkort eens bij een bevriende coureur eens aankloppen
anders is er ook nog Eurol gold de tegenhanger van de A747
 
hee herbert,

weet niet of ik die kant op wil gaan, met genoemde brandstof start en loopt ie erg goed.

vlieg nu regelmatig met de JAK op een Star combat model omdat deze eenvoudig alleen met de lanceerhulp is te vliegen.
nu 2/3 december niet doorgaat is de druk er een beetje af om het MTR model af te maken, test dus de motor met diverse brandstof mengsels en props in vlucht.

snelheid is 1, betrouwbaar en snel starten zijn net zo belangrijk en dat doet ie nu goed.

Moet nog op zoek naar een betrouwbare afslag, zoek iets zoals op het vorige model (witte) of dat daarvoor als ik de WOK niet meetel van Owen/Stefan
 
marco_leeflang zei:
tipje voor de JAKKERAARS:
nieuwe venturi maken 2.8/3mm of bestellen via Johann Schwarz (ik kan je ook de maten geven), extra head-shim en 6x4 of 6x5 prop en je kent hem niet weer.
een brok venijn

brandstof 15% olie, 30% ether, 55% peut en extra 1,5% IPN ook hier geen geheimen.


hee herbert,

weet niet of ik die kant op wil gaan,

Uhm je begint de motor eindelijk normaal te behandelen met nieuwe venturies en shims, en toch blijf je op pindakaas brandstof vliegen?
 
Owen zei:
Uhm je begint de motor eindelijk normaal te behandelen met nieuwe venturies en shims, en toch blijf je op pindakaas brandstof vliegen?

je hebt het toch wel over bandstof ipv je ontbijt :D

weet het, wat brandstof betreft. je hoort het e.e.a. maar toch moet je alles zelf weer uitvogelen.
en dit liever niet ten koste van een motor.
Liever een iets te vette bek.. eh motor als een defecte.

advies brandstof van Cyclon waar de JAK wordt gemaakt:

Fuel mix:
-kerosine 55%
-castor oil 5%
-sintetic oil 5%
-ether 35%

mogelijk een x proberen, welke syntetische olie kan hiervoor worden toegepast?
 
Back
Top