Aangezien we in maart 2013 alweer met de nieuwe wedstrijden van de truggycup gaan rijden ben ik een nieuwe auto aan het bouwen voor komend seizoen. De Mugen Seiki MBX6TR is de opvolger van de Mugen Seiki MBX6T met enkele kleine aanpassingen.
- Langer chassis +5 mm
- Andere veren
- Enkele aandrijflijn onderdelen zijn lichter geworden
- Zilver carbon (vooral bling bling)
- Gewijzigd systeem van achterste hingepins monteren
- Batterij kan voor -of achter geplaatst worden
- Proline Bulldog kap
Een fotoverslag van het bouwen...ik ga niet te ver in op de details, de auto bouwt zich makkelijk en snel. Handleiding is duidelijk, er zitten alleen wel een aantal onderdelen bij de auto die je niet terug vindt in de handleiding aangezien deze van de MBX5T zijn en niet meer gebruikt worden. Dit kan wel eens tot verwarring leiden.
Doos openen...pffft veel zakes
Diff onderdelen uitpakken en sorteren.
4 difss? Ja, eentje extra gedaan voor in de reserve auto.
Aandrijfassen in elkaar gezet.
Voorste gearbox dicht en diff netjes uitgeshimt.
Voorste draagarmen gemonteerd
Zilver carbon
Voorste shocktower erop.
Nog wat meer onderdelen voor de voorkant.
In elkaar gezet.
Stuurinrichting in onderdelen.
En de hele voorkant in elkaar.
Achterste gearbox.
Achterste draagarmen erop.
Achterste shocktower gemonteerd.
En de hele achterkant klaar.
Middendiff in elkaar zetten:
Gemonteerd:
Splash guards op het chassis zetten:
Gemonteerd:
Voorkant, midden -en achterkant erop:
Achterspoiler erop:
En het tankje erop:
Radioplaat in elkaar gezet met Savox High Voltage servo's en lipo batterij:
Onderdelen van de shocks:
Deels gebouwd:
Shocks gereed:
Voorste shocks gemonteerd:
Achterste shocks gemonteerd:
Motorsteun e.d.:
Nou hier blijft het even bij:
Nu nog te doen:
- Motor erop (Alpha Plus A352 of een Ninja JX-B02)
- Luchtfilter, benzineslangen etc.
- Kap laten spuiten, uitknippen e.d.
- Langer chassis +5 mm
- Andere veren
- Enkele aandrijflijn onderdelen zijn lichter geworden
- Zilver carbon (vooral bling bling)
- Gewijzigd systeem van achterste hingepins monteren
- Batterij kan voor -of achter geplaatst worden
- Proline Bulldog kap
Een fotoverslag van het bouwen...ik ga niet te ver in op de details, de auto bouwt zich makkelijk en snel. Handleiding is duidelijk, er zitten alleen wel een aantal onderdelen bij de auto die je niet terug vindt in de handleiding aangezien deze van de MBX5T zijn en niet meer gebruikt worden. Dit kan wel eens tot verwarring leiden.
Doos openen...pffft veel zakes


Diff onderdelen uitpakken en sorteren.


4 difss? Ja, eentje extra gedaan voor in de reserve auto.

Aandrijfassen in elkaar gezet.

Voorste gearbox dicht en diff netjes uitgeshimt.

Voorste draagarmen gemonteerd

Zilver carbon


Voorste shocktower erop.

Nog wat meer onderdelen voor de voorkant.

In elkaar gezet.

Stuurinrichting in onderdelen.

En de hele voorkant in elkaar.

Achterste gearbox.

Achterste draagarmen erop.

Achterste shocktower gemonteerd.

En de hele achterkant klaar.

Middendiff in elkaar zetten:

Gemonteerd:

Splash guards op het chassis zetten:

Gemonteerd:

Voorkant, midden -en achterkant erop:

Achterspoiler erop:

En het tankje erop:

Radioplaat in elkaar gezet met Savox High Voltage servo's en lipo batterij:

Onderdelen van de shocks:

Deels gebouwd:

Shocks gereed:

Voorste shocks gemonteerd:

Achterste shocks gemonteerd:

Motorsteun e.d.:

Nou hier blijft het even bij:

Nu nog te doen:
- Motor erop (Alpha Plus A352 of een Ninja JX-B02)
- Luchtfilter, benzineslangen etc.
- Kap laten spuiten, uitknippen e.d.
Laatst bewerkt: