Mugen MBX6TR

Aangezien we in maart 2013 alweer met de nieuwe wedstrijden van de truggycup gaan rijden ben ik een nieuwe auto aan het bouwen voor komend seizoen. De Mugen Seiki MBX6TR is de opvolger van de Mugen Seiki MBX6T met enkele kleine aanpassingen.

- Langer chassis +5 mm
- Andere veren
- Enkele aandrijflijn onderdelen zijn lichter geworden
- Zilver carbon (vooral bling bling)
- Gewijzigd systeem van achterste hingepins monteren
- Batterij kan voor -of achter geplaatst worden
- Proline Bulldog kap

Een fotoverslag van het bouwen...ik ga niet te ver in op de details, de auto bouwt zich makkelijk en snel. Handleiding is duidelijk, er zitten alleen wel een aantal onderdelen bij de auto die je niet terug vindt in de handleiding aangezien deze van de MBX5T zijn en niet meer gebruikt worden. Dit kan wel eens tot verwarring leiden.

Doos openen...pffft veel zakes :)
533690_459602050756122_1918708848_n.jpg


Diff onderdelen uitpakken en sorteren.
564854_459602094089451_460733350_n.jpg


309446_459602137422780_1163719144_n.jpg


4 difss? Ja, eentje extra gedaan voor in de reserve auto.
23375_459602174089443_194528795_n.jpg


Aandrijfassen in elkaar gezet.
407548_459602217422772_1892115634_n.jpg


Voorste gearbox dicht en diff netjes uitgeshimt.
557141_459602260756101_323506422_n.jpg


Voorste draagarmen gemonteerd
407900_459998454049815_1219400047_n.jpg


Zilver carbon :)
829_459998430716484_2097572044_n.jpg


Voorste shocktower erop.
530305_459998410716486_216884873_n.jpg


Nog wat meer onderdelen voor de voorkant.
64571_459998320716495_532838586_n.jpg


In elkaar gezet.
388276_459998217383172_1869085399_n.jpg


Stuurinrichting in onderdelen.
407464_459998290716498_2007751272_n.jpg


En de hele voorkant in elkaar.
14559_459998304049830_647557919_n.jpg


Achterste gearbox.
165800_459998270716500_2138144227_n.jpg


Achterste draagarmen erop.
309359_459998387383155_1934565146_n.jpg


Achterste shocktower gemonteerd.
293922_459998350716492_200390714_n.jpg


En de hele achterkant klaar.
734781_459998244049836_629147798_n.jpg


Middendiff in elkaar zetten:
564826_460388004010860_1815966374_n.jpg


Gemonteerd:
16817_460388147344179_100759000_n.jpg


Splash guards op het chassis zetten:
532002_460387827344211_1873979286_n.jpg


Gemonteerd:
155867_460388227344171_1133098296_n.jpg


Voorkant, midden -en achterkant erop:
1760_460387917344202_2111330153_n.jpg


Achterspoiler erop:
307107_460388130677514_878772165_n.jpg


En het tankje erop:
164629_460387764010884_708261448_n.jpg


Radioplaat in elkaar gezet met Savox High Voltage servo's en lipo batterij:
154405_461746850541642_1191632097_n.jpg


Onderdelen van de shocks:
2024_462815557101438_1814274790_n.jpg


Deels gebouwd:
407777_462815570434770_628723040_n.jpg


Shocks gereed:
185872_462815573768103_2048474366_n.jpg


Voorste shocks gemonteerd:
734912_462815617101432_685289565_n.jpg


Achterste shocks gemonteerd:
64072_462815640434763_255671677_n.jpg


Motorsteun e.d.:
418034_462815650434762_2073966006_n.jpg


Nou hier blijft het even bij:
23336_462815670434760_18289592_n.jpg


Nu nog te doen:
- Motor erop (Alpha Plus A352 of een Ninja JX-B02)
- Luchtfilter, benzineslangen etc.
- Kap laten spuiten, uitknippen e.d.
 
Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit Mario!!!
Iedereen begint zich volop te wapenen voor 2013 :D
Gaat spannend maar plezant worden!
 
Heel mooi:D
1 klein vraagje: Waarom zet je de pinnen door de draagarmen met de moer van buiten?
Hugo

Op deze manier kan ik sneller mijn diff eruit halen zonder dat de hinge pin er helemaal uit moet. Het zou ook aan de voorkant op deze manier mogelijk zijn maar dan moet ik gaan dremelen en daar heb ik vooralsnog geen zin/tijd voor. Wie weet doe ik dit aan de voorkant ook nog wel eens.
 
Wow, ziet er echt te gek uit!

Wou dat ik daar geld voor had, maar ja je kan helaas niet alles als je 14 bent (en geen baantje hebt)
 
Back
Top