Mugen Seiki MBX-6 & MBX-6T brushless topic

@ RCMofo, wat aardig van de uitnodiging. Echter ik heb de baan wel eens gezien en hij lijkt me lastig. Ik zal er zeker eens komen oefenen. Donderdag nl al een afspraak in de avond. Maar op zeker zal ik de site van de vereniging in de gaten houden!

Meestal is het het leukste om in het weekend te gaan rond een uur of 11-12:00. Als het een mooie dag is dan is het meestal gezellig druk :).

Vandaag spulletje binnen gekregen van DikkeHond, top geregeld hoor! Ben erg blij met alles, ben weer een lipo, drie diffs, stalen spur, chassis brace(die ik had gebroken :)) en nog wat misc. rijker! Nogmaals bedankt!

Ik ben momenteel mijn MBX6T aan het bouwen en het wordt een BL versie, het is nog even wachten op de conversionkit, maar ik wilde al graag weten hoe jullie hem zouden gearen voor het RACO2000 circuit en bv Oss/Helmond. Met 44 spur of 46? en welke pinion? Ik ga met de 2200kv mmm set rijden en op 4S. Iemand nog een idee over de olieen? Of gewoon standaard zetten en gaan oefenen en uitproberen? Ik hoor graag van jullie je mening!

Bijna iedereen gebruikt tussen de 35 en 55W.
Ligt ook wel aan welke piston je gaat gebruiken. Hoeveel gaatjes? Hoe groot de gaatjes?

Ik zou gewoon eerst gaan rijden.
Dan kun je daar later je oliën aan aanpassen
Qua spur zou ik voor de 44T gaan voor meer acceleratie.

Ik zou gewoon alles stock laten. Ook de spur. Als je zelf merkt dat je meer acceleratie wil kan je dat nog zelf altijd aanpassen. Hetzelfde voor de oliën.

+1 Bryan.
Ik dacht dat er nog een spur gemonteerd moest worden vandaar dat ik voor de 44T zou gaan.

46T Spur is idd de standaard op de MBX6T en 44 heb ik zelf nu nog liggen. (Ik dacht dan kan ik mijn middendiff alvast gaan maken). Maar ik wacht denk ik totdat de conversionkit binnen is.
Maar jullie zouden dus voor stock en 14/46 gaan? En de 2200KV op 4S is dan geen probleem qua temps? Ik rij zelf nu met dezelfde gearverhouding op mijn buggy. Truggy heeft grotere diameter wielen, dus ergens zal ik verschil krijgen. Ik zal denk ik met grotere wielen harder gaan, maar gaat dan mijn motortemperatuur ook niet omhoog?
Nu wordt hij na 15 min. vol rijden rond de 70 graden. Is dus te doen. Ik ben bang dat ik erboven gaat komen. Of juist niet? Ben hier zo slecht in.... hahaha

Olie is standaard 400, zowel voor als achterin. Ik zat te denken aan 500 voor en 450 achter. Is dat een gekke gedachte? En veren gewoon standaard houden.

Qua shockolie is dat zeker niet slecht...

Qua gearing had Stewie op zijn MBX6T met tekno set ook een 46 spur zitten op een 16 pinion als ik me niet vergis. Dit in combinatie met de 2200kv motor van de Mamba was de snelheid en power meer als goed genoeg voor op circuit!

Met de ECO rij ik ook op 16-46 en die snelheid is ook voldoende voor op het circuit!

Back