Mugen Seiki MBX-6 & MBX-6T brushless topic

Ziet er strak uit, het blijven mooie kappen die Bulldogs :)
Misschien nog wat lichte stickers er op doen, dan zie je de auto wat beter?

Je ziet je auto goed genoeg hoor. Zwart blijft het beste staan op mijn auto imo, stickers komen er ook nie op worden lelijk na een keer gereden te hebben.

Verder rij ik overdag en niet s'nachts. Gebeurt het een keer dat ik in het donker rij dan heb ik altijd mijn velgen nog :). En dat het meer warmte aantrekt is voor 15min rijden niet belangrijk :). Kijk staat je auto nou een halve dag vol in de zon met de kap erop, ja dan wordt het een ander verhaal :p.

mwoah ik vind het toch een stuk fijner om een felle kleur te hebben op mijn kap en vind dat ook een stuk makkelijker om naar te kijken. zal wel iets persoonlijks zijn

Even een vraagje van mijn zijde over Motor combo's. Ik wil mijn Castle MMM toch gaan vervangen in mijn MBX6T ECO. Nu rijdt ik met mijn Buggy een 2000KV Hype combo en op 16/46 en ben daar zeer tevreden over. Zeer rap, lekker op het gas. Nu is de Castle een 2200 KV en ook 16/46 en die rijdt ik op de truggy en die is of lijkt minder soepel/snel etc. Zou ik bv nog naar 17/46 of zelfs 17/44 kunnen gaan qua temperatuur zit ik al rond de 70 graden.
Zelf zit ik te denken dus een motorcombo te kopen en dan bv een Xerun 150A met een 1800, 2000, 2200, 2250 KV Wat voor motor zouden jullie nemen. Ik wil het liefst sensored gaan rijden. Kan je dan ook je max. temperatuur uit lezen dan? Ik had nl zoiets vernomen, maar dat ging dan over een 1:10 ESC.

Ik zou als ik jou was de volgende dingen proberen:
-de punch control omhoog zetten naar 75%(soepelere acceleratie)
-de timing op 0 graden(de motor gaat efficiënter lopen dus gaat de temp omlaag, de topsnelheid zal ook iets zakken vandaar dat je het punt hieronder ook moet uitvoeren)
-de vertanding op 16/44 of 17/46 (met een tandje omhoog op de pinion zal je iets sneller gaan dan 2 tandkes omlaag op de spur)

Verder voor in een truggy zal ik denk ik een 2000-2200 kv motor kiezen als je de hierboven genoemde tips niet de gewenste resultaten geven.

Laatst bewerkt:
Ik ga een Hobbywing Xerun 150A sensored met een 2200kv motor halen na de vakantie (ik moet nog bijsparen) Maar, voor nu ga ik de combo uit mijn trophy gebruiken.

Zou voor de xerun een 16T halen en voor je trophy motor de meegeleverde 14T. Eventueel kan je nog de 44T spur erop zetten voor de trophy combo (46T standaard, 44T meegeleverd met de auto).

@ Wondertiger, dank voor je info! Ik zal morgen eens uitlezen wat de instellingen zijn. Maar wat ik niet snap is dat 0 graden dan niet de default is. Of wellicht wel? Punch staat uit mijn hoofd nu op 30%

Niet elke motor kan de 0 graden instelling aan. Aangzien de mamba combo's en de aparte regelaars uit dezelfde fabriek komen, komen alle regelaars dus met de zelfde fabrieksinstellingen. Ongeacht of ze nou in eem mamba combo belanden of apart worden verkocht. Om de regelaar universeel te houden zodat elke motor op de regelaar aangesloten kan worden wordt dus voor een grotere timing gekozen, zodat het altijd werkt.

De mamba monster motor kan zonder problemen op 0 graden timing worden gereden en zal dus efficiënter lopen dan als de timing op 15 graden staat. Je kan ook evt. eerst de timing en punch aanpassen en dan uitproberen op de huidige gearing.

Ik heb de timing op 0 gezet, stond op 10. En de punchcontrol stond op 10, nu dus op 75%. Zal veel gaan uitmaken denk ik. Helaas geen circuit in de achtertuin. Dus binnenkort maar eens proberen. Wellicht een groot grasveld in de buurt. Ik ben benieuwd naar hoe hij zal zijn dan. Van 10 naar 75 is idd een groot verschil denk ik. Rij je zelf ook MMM eigenlijk? De 17 Pinion zal ik later steken als het nodig blijkt. Jullie vernemen het van me!

Rij zelf alleen de castle motor. Heb bij mij de punch lager gezet (bij jou is het juist omgekeerd, hoger dus) om wat rustiger op te kunnen trekken. Rij zelf wel een buggy met 16/46. Op een truggy moet 17/46 wel kunnen aangezien deze veel betere airflow onder de body heeft.

Verder ben ik met de castle motor (en xerun regelaar) afgelopen race een aantal keer op 2de positie geëindigd, niet echt slecht. Ik ga waarschijnlijk over het gehele tournement 2/3de eindigen van de ongeveer 12 deelnemers. Zo zie je maar dat de motor gewoon goed bruikbaar is in een race :)

P.s: check deze link nog even, is een goed verhaaltje over de castle link en esc:
http://robotwars.00server.com/castlelink.html

@Wondertiger, ik denk dat ik juist naar 0 moet met mijn punch, wat ik bedoelde is dat ik juist vanuit de bochten wat agressiever wil gaan rijden. Desnoods driftend door de bochten. Dat betekent eigenlijk dat ik een stuk vlotter op het gas wil. Ik zal de gascurve ook eens aan gaan passen. Mijn Buggy is nl zoveel sneller (feller op het gas) met de 2000KV Hype combo.

Laatst bewerkt:
Back