Mugen Seiki MBX-6 & MBX-6T brushless topic

Gipsplaten tape ingesmeerd met rubber lijm, zodat de body minder snel scheurt(je had het ook op google kunnen opzoeken :))

Body ziet er goed!

Ik ga het binnenkort kopen. Je kan de 'originele' shoegoo via skatesites in nl krijgen of via ebay. Nu kreeg ik de tip van wondertiger om bison rubber repair te kopen. Werkt precies hetzelfde en je kan bison in bijna iedere bouwmarkt krijgen

Dat is het eind effect.

aqygurur.jpg

Heel netjes, ziet er goed uit.

Wat is eigenlijk het voordeel van shoegoo en rubber fix tegenover siliconenkit?
Mijn vader kan goedkoop aan siliconenkit komen, dus kan dat ook?
Hij zegt dat siliconenkit wel hecht aan de body..

Shoegoo is heel flexibel en toch erg sterk. Ik weet niet of het met sileconekit kan maar ik zou het gewoon doen met de spullen, uit wondertigers lijstje. Dan weet je zeker dat je goed zit.

hoi allemaal, ik heb nog eens een vraag i.v.m. een lipo.

ik heb een 2s lipo 35c die plots lichtjes warm word bij het opladen, na het laden verliest hij ook vrij snel z'n spanning van 8.4 naar 8.3 na enkele dagen zak de spanning naar 8.2.

de balans tussen beide cellen zwakt dan ook ongelijk af 4.16 tegen 3.99

nu moet ik wel zeggen dat na het vorige gebruik het pack vrij bol gespannen stond.

is dit misschien een lipo die ik beter direct in de vuilbak gooi of kan ik die verder blijven gebruiken als 2 s pack, normaal rijd ik 2x 2s,4 cellen dus.

ik zou het jammer vinden moest m'n truggy plots in brand schieten.

inderdaad, gewoon weggooien. zeker voor als je kijkt naar de prijs van een nieuwe accu. dat is het niet waard om het erop te wagen.

Bedankt, beter het zekere voor het onzekere maar nemen.

de prijs van een lipo weegt inderdaad niet op tegen de schade die je auto zal hebben.

nu heb (had) ik 6 2s lipo's van 1 zelfde merk en type, kan ik nu probleemloos een zelfde nieuwe lipo samen met de oudere lipo's combineren om 4s te bekomen,of is dit niet ideaal?

Het kan wel maar ik zou het niet doen. Die oudere accu heeft misschien al wat minder capaciteit of minder power of iets dergelijks. Ik zou 2 nieuwe kopen en die ene als reserve houden

Hoe oud (en hoe vaak)zijn die oudere lipo's? Tot op zekere hoogte zou ik dat gewoon doen, vind het persoonlijk zonde om nog een goede pack niet te gebruiken.

zolang je mAh maar gelijk houd dus het liefst beide packs hetzelfde merk en type kan het ook met wat ouder. Als er echt al tientallen ladingen verschil in zit en je merkt dat 1 pack sneller laad dan de ander zou ik het niet doen.

Wat is eigenlijk de rede dat jullie 2x2S LiPo;s gebruiken, in plaats van 1 4S LiPo?
Als racer lijkt 1 4S mij makkelijker/beter omdat je minder weerstand hebt qua draden, en het gewicht scheelt waarschijnlijk ook iets?

Ik ben nu ook overgestapt op 2x2S. Ten eerste heb je meer keuze op hobbyking, het accubakje is ook bedoeld voor 2x2S en de draden komen toch even wat fijner te zitten dan 1x4S (alleen als je lipo's gebruikt met insteek bullet connectoren).

Nee, zolang je deze connector style heb:
full

Kan je het zo aansluiten:
full

Zal je weinig prestatie verlies hebben, niet meer als een enkele connector lijkt me.

Dit was trouwens mn geshoegoode body, heeft al 1 race dag erop zitten en is nog niet gescheurd ;):
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Back