Mugen Seiki MBX-6 & MBX-6T topic

Nee dat geloof ik dat het voor een student niet makkelijk is :)

Ga je meer als 1 motor verslijten op een seizoen? dan moet je toch serieus gaas geven of vergis ik me??? :D

Yep Werks is te krijgen bij Bjorn, heel zeker van :D wel op bestelling eh...

Nee is die ninja kit niet meer te krijgen, is thans een leuke combi :D

Ik denk iets van 1.5motoren per seizoen?

Voor dit seizoen sta ik ingeschreven voor het BK brushless he. Kweetniet alsk dat nog last minute ga kunnen veranderen. En kheb nog geen reserve motor enzo, dus wss nu nog brushless, maar wel hier en daar een nitro wedstrijd naast het BK samen met Bart en Fred.
Ik denk dat ge toch zeker 2 liter op een wedstrijd en zelfs meer als ge de zaterdag gaat trainen. Dus dan moet ge al niet teveel rijden om aan uw 25liter te komen denk ik. Kzalt tegen van de zomer wel weten :p Maar hopelijk gaat die ninja nog ff mee, want tis echt een bom :D
 
Hoeveelheid motoren is een beetje afhankelijk van hoeveel weekenden je tussendoor voor de lol rijdt. En of je op zaterdag gaat trainen of alleen op zondag de wedstrijd rijdt.

Mijn ervaring is 1 motor voor een seizoen, deze motor hou je als reserve en voor het nieuwe seizoen koop je een nieuwe motor. Heb je tijdens een race een motor probleem dan pak je gewoon je reserve motor, deze is ingelopen, je kent de motor al dus motor erop schroeven en rijden maar.
 
Inderdaad dacht ik ook al dat je met een motortje een seizoen moet meekunnen, en dan deze het seizoen erop als reserve kunt gebruiken :)

Oh mijn 2 motortjes samen hebben mssn een liter of 8 op of zo :D
 
Wij hebben vorig jaar het hele jaar gedaan met 1 Werks b5. Uitlaat de werks 2057. Ook dit jaar staat er weer een nieuwe B5 op de auto, ik zou niet anders willen .
Je kan ze krijgen bij JVDrc, gewoon in Nl en een snelle hele goede service , ook voor de JVD koppeling kan je daar terecht.

Gr Michel
 
En als je van electro komt is nitro rijden heel anders eh :D ben de Stewie ook nog altijd aant proberen te overtuigen :D Hij wilt niet met de mijne rijden, omdat hij weet dat het dan koekenbak is voor zijne portefeuille :D

Nee, wil er niet mee rijden omdat ik weet dat ik verkocht ga zijn. Dat ding klinkt, ruikt en vliegt zo lekker he :p.
 
Wij hebben vorig jaar het hele jaar gedaan met 1 Werks b5. Uitlaat de werks 2057. Ook dit jaar staat er weer een nieuwe B5 op de auto, ik zou niet anders willen .
Je kan ze krijgen bij JVDrc, gewoon in Nl en een snelle hele goede service , ook voor de JVD koppeling kan je daar terecht.
Hoeveel liter was dat ongeveer? Heb je ook de B6 geprobeerd?
Gr Michel

Nee, wil er niet mee rijden omdat ik weet dat ik verkocht ga zijn. Dat ding klinkt, ruikt en vliegt zo lekker he :p.

Ja da dacht ik ook. Tot als ge staat te baanzinzetten en pitten tussen de nitro's. Zo'n 21min op de blackjack met 2 pitstops is toch veel leuker dan in 12min een batterij leegrijden? :p
 
Heb afgelopen jaar het hele jaar met de werks motoren gereden. Prima motoren voor de prijs en gaat hard zat. Ik heb met vrijwel elk type werks motor gereden en vind zelf de B5 het beste. De B6 is ook opzich niet verkeerd, alleen mist die toch wel wat vermogen onderin. De B3 is voor een beginnende rijder een hele goede instapper, alleen zeker niet zo snel als een b5. Maar daar is de prijs dan ook weer naar.

In principe zou je het moeten redden met alleen 1 motor om een seizoen te rijden. Echter denk ik dat als je trainen er bij rekent, je beter af bent met een 2e motor er bij om te trainen (of een oudje).Gemiddeld 12 wedstrijden per jaar,per wedstrijdweekend ongeveer 2,5 liter, zit je rond de 30 liter.. Na ongeveer 30 liter is het beste er toch wel vaak(of zelfs eerder nog) vanaf en je zou hem eventueel kunnen laten pinchen, voorzien van nieuwe drijfstang en lagers. (kosten totaal denk ik rond de 60 euro voor een werks). En dan kan je nog wel een 15-20 liter rijden, voor de volgende pinch beurt.
 
2 keer pinchen is mogelijk? En 60euro voor terug 15-20liter vind ik meevallen.
Als die B6 echt wat power onderin mist, dan ga ik de B5 proberen. Ik heb tot nu toe altijd brushless gereden (buiten m'n eerste RTR nitro 7jaar geleden die niks was) dus ben wel wat power gewoon.

En als rij jij trainingen met een oude motor? Snel wisselen systeem kopen en een 2e model aanmaken in de zender met de correcte EPA's/trim?
Ik dacht gewoon trainingen/wedstrijden met dezelfde motor en aan 3/4 van het seizoen een andere erop ofzo.

Jan, jij hebt vorig jaar ook Mugen gereden he? Heb je dan een andere bocht genomen voor de uitlaat of gewoon de standaard? En welke uitlaat gebruikte je?
 
Als je altijd met dezelfde motor rijd, (en daadwerkelijk ook veel rijd) dan zou ik wel rond 3/4 van het seizoen eens kijken voor een opknapbeurt of een nieuwe.

Ik reed ze allemaal met de 2057 uitlaat. Dit paste bij mij gewoon op de mugen. De bocht kwam wel tegen de kap aan, maar dat doet vrijwel elke uitlaat op elke auto.
Snel wissel systeem is makkelijk. Maar niet iets wat per se nodig is. Bij vrijwel elke auto kan je met een Ball hex driver van 2,5 mm de motor schroefjes los halen.Bij het terug plaatsen is het alleen het perfectioneren van de gearmesh in hoeverre dat nodig is. Deze staat al 99% goed.
Epa instellingen is meestal meer een kwestie van 1 of 2 %tjes aanpassen ashankelijk van de venturi. Dus dat verander ik zelf nooit athans..
 
Bedankt voor de informatie Jan.
Ik vraag me nog steeds af waar het 40euro prijsverschil zit bij de B5 en B6. Het enige verschil dat ik vind, is dat de B6 een smoothere powerband heeft.
 
Nou hij zou iets meer rijtijd moeten geven, en de motor is niet zozeer minder in vermogen, maar smoother. Je voelt dat je niet echt wegschiet,zoals een B5, maar in rondetijden maakt het niet zo gek veel uit. En dan niet per se naar het snelste rondje kijken want die rij je vaak maar 1 keer..
 
Maar als je dan gewoon harder aan de trekker trekt, dan gaat ie wel vooruit?
Ik rij m'n brushless wagens ook met een smooth curve door veel expo in de zender te zetten en de throttle curve aan te passen. De auto voelt dan smoother, maar de power is net hetzelfde als stock. Geen idee als ik dit ook zo moet bekijken bij de brandstof auto's?

Hopelijk kom ik deze lente iemand tegen met een B5/B6 en kan ik eens kort testen.
 
Hoe wil je dat kort testen dan? :) de verschillen zijn zo klein dat als je niet exact dezelfde koppeling, banden , setup , zender etc rijd dat je daar niet een eerlijk beeld bij krijgt. Ik zou gewoon lekker voor een B5 gaan. Kan je altijd nog een curve instellen als je het teveel vind. Meer vermogen toevoegen zal helaas niet gaan op je zender :D

En anders kan je ook kijken voor bv de picco boost combinatie, of de nieuwe O.S V-spec.. Incl. uitlaat komen die rond dezelfde prijs als een werks met uitlaat en hebben naar mijn mening meer vermogen onderin en ongeveer dezelfde top.. Dan hoef je ook geen keuze te maken tussen een 5 of 6 :banana:
 
Ik lees wel goede dingen over Werks.
Ik zat eerst te denken aan een Ninja JX of een OS Speed, maar van wat ik lees heeft een B5 bijna evenveel power. Alleen scheelt het redelijk wat in m'n portefeuille :p

Enja, ik kan de motor wel iets smoother maken met expo, dat is waar. Heb nu ook 15% op de ninja staan.
 
goeie keus hoor die B5, doe je niks mis mee. Probeer wel de nieuwe 2058 pijp erbij te nemen. Is een kruising tussen de 2013 (veel power en herrie) en de 2057 (stiller en minder power).
 
Jasper, staar je niet helemaal blind op alle ervaringen over de B5 die je op RCtech leest. (geldt trouwens voor al die topics van motoren, daar rijden ze allemaal tussen de 10 en 15 minuten op een tankje, wij zijn blij met 8-10 minuten werkelijke rijtijd ;)).

Kwalitatief is het een goede motor met zeker een berg power, het afstellen gaat niet zo gemakkelijk als een OS maar is zeker te doen.
Juist omdat deze motoren wat meer aandacht vragen van het afstellen leer je het ook beter, het zal je in de toekomst alleen maar helpen.
 
Die rijtijden neem ik ook wel met een korreltje zout.
Maar het is wel goed dat je veel positieve reacties leest, en Ron van Werks is daar ook erg actief. Altijd handig om een vraag te stellen als noob denk ik.
Dat afstellen zal wel lukken denk ik. Heb gisteren even met de ninja MR .21 gereden en ik denk toch dat ie nu redelijk goed loopt. Na WOT blijft ie zo'n 10-12 seconden op een hogere idle lopen en daarna zakt ie naar z'n lage idle. Motortje rook mooi bij het optrekken en op full speed ook nog een beetje.
Waarschijnlijk nog een beetje aan de rijke kant, maar beter dat dan te arm. Op een wedstrijd zijn er meer ervaren personen, dus die gaan me hopelijk in de goede richting wijzen :D

Matthijs, is dat een Werks pijp? Want die staat niet op de website van Werks zelf.
 
Back
Top