Mugen Seiki MBX-6 & MBX-6T topic

@ Stewie je weet hoe mijne gewone MBX6 met Ninja al gaat eh... Das practisch je 'minste' keuze als je het zo mag noemen!!!

De EU zal iets rustiger rijden, echter als je naderhand het lange chassis wilt betaal je gewoon het prijsverschil eigenlijk...

Verschil tussen de OS en de Ninja in rijden merk ik niet echt, de OS staat echter wel op de truggy... Het grote voordeel is het keramisch lager dat in de OS zit ... Maar hier hangt weer een prijsverschil aan vast eh :D

Moeilijke keuzes inderdaad, maar optie 3 zou ik al schrappen :D
 
@amateur. Dat zal aan de motor zelf liggen denk ik. Ofwel eens een 4S lipo aansluiten als je die hebt? Ik gebruik 4S lipo's op m'n startbox en die power en snelheid is enorm als je start :D

@Stewie: Als ge achteraf nog beslist voor een lang chassis zijt ge wel meer kwijt. De auto zelf maakt eigenlijk niks uit, want tis allemaal tzelfde. Ge betaald iets meer en ge krijgt iets meer. Als ge alles apart koopt zijde iets duurder af, maar dan hebt ge wel 2x een chasis, ook van die extra plastiek blokken voor achteraan enzo. Ma van die spares heb ik zelf genoeg liggen dus de keuze was snel gemaakt voor mij.

Als ge gewoon de retailprijs dokt zou ik voor ne speed gaan. Wa Paultje deed was een Ninja kopen en daar direct keramische lagers instoppen. Bij ne speed zitten die er al in, dus dat verschil hebt ge al terug. (en die koelkop van de speed is ook geil, haha)
Nuja, volgens mij gaan die standaard lagers wel ff mee ze.
En diene blauwe zou ook wel goed zijn ze. Dan zijde wel een stuk goedkoper af want Bjorn heeft die momenteel voor een zeeer schone prijs.
 
Paultje weet dit misschien: om de hoeveel liter moeten die lagers van een Ninja vervangen worden? Of moet de motor gepinched/drijfstang vervangen of dergelijk worden?

Ben echt nog steeds tevreden van deze motor, benieuwd hoe hij het zondag gaat doen... :) Paultje zal er wel wat aan draaien haha :D
 
Waarom zou het uitmaken dat ik een 4s lipo gebruik of een 12v auto accu?
Met de 12v auto accu is me snelheid op me 2 motorige startbox nog minder dan de helfd dan van me startbox met 1 motor...
Kan iemand kijken of je startbox motoren in serie of paralel staan?
 
maar zou die 2.8v extra mijn snelheid meer dan 2x zo groot maken?
zoals ik al eerder heb vermeld draait mijn start wiel van mijn nieuwe startbox (2 motoren) meer dan de helft langzamer dan de startbox met 1 motor...

edit: 1 motor draait maar 2 seconden en dan stopt hij er mee :S
ze staan in serie dus trekt hij nog wel stroom :(
 
Laatst bewerkt:
Parallel heb je een hoger verbruik. In serie krijgt iedere motor gewoon 6V.

Maar het kan wel verklaren dat jouw startbox zo traag draait vanwege die ene kapotte motor.
En ik merk toch veel verschil tussen een volle lipo en lege lipo op de startbox. Maar als je geen lipo hebt, heeft het denk ik niet veel zin om een te kopen. Normaal moet je ook kunnen starten op 12V.
 
probleem is opgelost ;)
1 schroefje was net iets te lang... maar nu het 2e probleem: "het is een 1:10 startbox"
best een stomme actie van me (45 euro verspilt)
 
Paultje weet dit misschien: om de hoeveel liter moeten die lagers van een Ninja vervangen worden? Of moet de motor gepinched/drijfstang vervangen of dergelijk worden?

Ben echt nog steeds tevreden van deze motor, benieuwd hoe hij het zondag gaat doen... :) Paultje zal er wel wat aan draaien haha :D

Dat weet ik wel ja, een defect hoofdlager kondigt zich vanzelf aan motor begint rauw te lopen en je hoort bijgeluiden uit de motor komen.
Als je dan je hand op de koelkop legt en de motor word een stuk rustiger begint het hoofdlager defect tegaan.
Aantal liters is heel moelijk te zeggen, bij de ene 5 liter bij een andere 40 liter.
Drijfstang vervangen en pinchen is afhankelijk van hoe de motor ingelopen is en behandeld tijdens het gebruik.
Ik zelf pinch mijn motors om de 20 liter, drijfstang word dan ook meestal vervangen.
 
Paul voor het pinchen en de drijfstang te vervangen, ken je daar iemand voor?
Heb je ook enig idee hoe lang je met 1 tankje kan rijden met een Ninja, stommerik dak ben heb dat nooit gemeten :$
 
Paul voor het pinchen en de drijfstang te vervangen, ken je daar iemand voor?
Heb je ook enig idee hoe lang je met 1 tankje kan rijden met een Ninja, stommerik dak ben heb dat nooit gemeten :$

Ja hoor, voor het pinchen, drijfstang vervangen, lagers vervangen ken ik wel iemand ;)

Brandstof verbruik is van rijder tot rijder anders maar, in Mol altijd 8 minuten minstens kwa veilig pitten.
Op rijtijd zit je dan op een 9.00-9.30 minuten, de minder snelle rijders kunnen tot 11 minuten rijden op een tankje.

Als je morgen komt kunnen we eens kijken hoelang je op een tankje rijd..
 
Haha ok als het nodig moest zijn ze te vervangen, contacteer ik je zeker :)

Ja probleem is, kan morgen onmogelijk komen :(
Zal dus zondag morgen testen wat zijn... Maar 8 minuten moet zeker haalbaar zijn dan?

Buggy ligt helemaal uit elkaar op dit moment :D
 
Dan houden we het maar safe voorlopig op 8 min en vertrekken we van daaruit wat om te testen!
Dank je wel Paul, tot zondag!
 
Stewie blij :p
Gisteren besteld, vandaag geleverd.
Ge moogt binnenkort hier wat vraagjes verwachten...

5628074627_73e5267f76.jpg


Mugen MBX6 + OS SPEED 21XZ-B + OS SPEED T-2060 SC uitlaat en toebehoren.
 
Proficiat Stewie! Gaan we nog plezier van hebben!!!
Bouw dat ding maar :) da we de lekkere OS kunnen inrijden :D

Buggycup is binnen een goede 3 weken dus dan zijn de klaar!
Want vandaag was wel bangelijk :D je stond te trippelen om te rijde
:D
 
Ik zou is moeten zien als ik het geregeld krijg met school om mee te doen in Mach one. En als mijne buggy dan al klaar is, maar da zal wel geen probleem zijn denk ik :p
 
SSI, het verschil was te kkein om de meerprijs te rechtvaardigen. Voor minder geld heb ik deze kit en het langere chassis. (kit is goedkoper dan normaal icm met motor).
Mss dat het langere chassis er nog komt.

@Kurt, viel het op :rolleyes:.
Weet niet of ik de termijn van 3 weken haal, maar ga mijn best doen.
Dan idd de os inrijden en buggycup meedoen.
 
Wie staat er hier nou met een mooie beker in zijn handen?
Ik ben slecht in namen en gezichten, maar volgens mij moeten we Kurt feliciteren...!

Buggy_Cup_1_2011_0071.jpg
 
Back
Top