Mugen Seiki MBX-6 & MBX-6T topic

mijn truggy heeft nog nooit gevlogen...
misschien binnenkort als ik de ninja heb ingereden ;) (ik dacht nog op een 4s lipo voor me startbox)
 
mensen met een ninja, help!!!
ik probeerde vandaag mijn ninja in te rijden op mijn MBX-6T, maar hij slaat telkens af als ik probeer te rijden.
nou denk ik dat hij verzuipt, maar ik heb hem al een stuk armer gezet... (hij 4 takt nog wel)
stationair loopt hij wel, als ik 1/4 gas valt hij na 5 meter uit.
er is weinig rook te zien, maar wel olie/brandstof dat uit de uitlaat sproeit.

temperatuur is gemiddeld 104 graden Celsius (er zit aluminium folie om de kop). Ik heb de motor voor het starten telkens opgewarmd tot 95 graden Celsius.
de brandstof is van coolpower (16% nitro)

de brandstof slangen heb ik vervangen door reserve, maar dit mocht niks uitmaken.
enige dat ik kan bedenken is dat de brandstof slecht is.
 
Je geeft zelf aan dat de motor nog steeds 4 takt, welke type plug gebruik je als je een te koude plug gebruikt kan het zijn dat ie uitgeblust word door je te rijke mengsel.
Als je motor met alu folie dik 100 graden word hoef je hem niet meer helemaal in te pakken, kan je een paar koelribben vrij laten en de motor wat armer zetten zodat je evengoed in de buurt van die 100 gradenb blijft.
Vraag even aan Stoomstrijkijzer zijn afstelling dat moet je in iedergeval in de buurt van een race tune brengen.
Ik zelf heb een paar jaar terug de rode sidewinder brandstof gereden, was er niet zo over te spreken maar, de motors liepen er even goed normaal op.
Staat er wel Sidewinder op je brandstof kan, anders heb je heli of vlegtuigbrandstof.
 
ik gebruik een Odonnel 97T plug.
ik kan hem denk ik armer zetten, keek nog naar de plug en die is licht bruinig, hij begint op nr 3 te lijken in de link (RC-Junkies.com)

Ik heb echt sidewinder, had 1 liter 16% gekocht om in te rijden. daarna ga ik denk ik toch terug op tornado 25% (16% tornado was niet op voorraad daarom nam ik sidewinder)

Ik zal even wat minder folie doen en hem wat armer zetten morgen, jullie horen nog van me ;)
 
Nu het hier toch deels over brandstof gaat. Hoe bevalt Meccafuel?
Ik denk er aan om Merlin of Meccafuel te kopen. Kost iets meer als de RB die ik nu heb, maar die laat ik opsturen en dan ben ik bijna uiteindelijk 2-4euro goedkoper uit met RB ipv een ander merk.

Ik koop dan liever brandstof van iemand die ik ken.
 
Merlin en Meccafuel zijn beide uitstekende keuzes.
Ik zelf gebruik de Meccafuel na volle tevredenheid, verkrijgbaar tijdens de races bij Ad de Leest.
 
Merlin en Meccafuel zijn beide uitstekende keuzes.
Ik zelf gebruik de Meccafuel na volle tevredenheid, verkrijgbaar tijdens de races bij Ad de Leest.

Inderdaad, als ik voor Meccafuel kies, dan zal het van Ad zijn. Ofwel Merlin bij Bjorn.
Enkel die metalen kannen vind ik minder van Merlin, hoewel Jorg altijd plastic flessen heeft. Maar die heb ik nog niet gezien in de winkel.
 
De Merlin Advance zit in plastic kannen en de Expert en Evo in metalen kannen. Beide kan je volgens mij wel bij Bjorn krijgen.
 
Om precies te zijn:

De Merlin Advance brandstof heeft een nieuwe samenstelling welke speciaal voor offroad race motoren is ontwikkeld door de laboranten van Merlin Fuel in samenwerking met Merlin Fuel team rijders. ....

....Eén van de belangrijkste aanpassingen is de gebruikte synthetische olie; de viscositeit van deze olie is specifiek afgestemd op de belasting welke intern in offroad motoren optreed en de samenstelling van deze olie garandeert een optimale smering bij een minimale weerstand. Aan de Advance brandstof zijn verschillende additieven toegevoegd zoals ‘Anti-Foam’ en ‘Hi-Res’ ; de eerste zorgt voor het terugdringen van de schuimvorming in de tank en de tweede is een ‘glijmiddel’ welke de interne weerstand in de motor verder verlaagd. Dankzij het gebruik van de natuurlijke ricinus olie en een corrosie remmer zal het gebruik van After run olie tot een minimum beperkt hoeven te blijven; alleen bij het voor langere tijd niet gebruiken van de motor zal een druppeltje after run olie nodig zijn.
 
dus ik begrijp hieruit dat advance eigenlijk iets beter is voor je moter dan expert?
ik had van de week 5 lieter merlin gekocht, en toen zag ik pas dat het advance was! dus vandaar mijn vraag eigenlijk, maar bedankt voor de uitleg
 
Vandaag weer een dagje mol achter de rug en een hele tijd met de mbx6 gereden.
Man, de OS rijdt zo zalig, niet normaal. Hij mag enkel nog wat armer onderin, mankeer daar nog een beetje power en hij vertrekt iets of wat moeilijker als hij lang stilstaat.

Enkel na het rijden gemerkt dat beide bovenarmen gebroken waren, vraag me af waar het gebeurt is, maar vermoed met het proberen de quad @ nbr in 3-1 te nemen. Dit lukte net niet omdat hij onderin te rijk staat.

Verder top combinatie toch ;).
 
ik ben mijn ninja nog aan het inrijden, maar ik vind hem nu al veel zuiniger dan mijn vorige block (lrp.30)
wat resulteert tot klagende mensen omdat ik zolang per tank doe (en de hele dag aan het rijden ben)
 
Zo ik heb vandaag mijn Mbx6-t binnen gekregen. En gaat vanavond in de schoonmaak. En ik moet nog een kap spuiten..

Ik zal er binnenkort foto's van maken als hij af is.
 
Back
Top