Mugen Seiki MBX-6 & MBX-6T topic

Mhhh, vandaag een tankje of 10 met m'n nitro gereden om de nieuwe batterij tray te testen.

Mijn LiFe heeft de geest geven denk ik. Ofwel geeft m'n lipo checker verkeerde waardes aan. 1 cell op 2.6V en 1 cell op 3.5V. Cellen waren nochtans netjes in balans op de lader. Zal hem straks nog eens aansluiten op de lader om zeker te zijn. Lipo checker is zo'n goedekope prul van ebay :p

Anyway, toen ik aan tankje 10 bezig was kon ik opeens geen gas meer geven. Er staat een LVC ingesteld van 5.0V op m'n ontvanger. Gas geven ging niet meer, sturen ging nog perfect. Volgens mij is dit wel een signaal dat de Hitec zuiniger zijn als de Savoxen. Hoeveel zuiniger weet ik niet.
Kdenk dat ik toch door ga sparen en Hitecs ga kopen. Heb al meer dan een jaar zo'n HV servo in m'n elektro buggy en das is eigenlijk wel de beste servo die ik heb.
 
Idd daar bedoel ik het ook op... Voor 1 Hitec heb je 2 Savoxen, dan kan er na een jaar al eens iets mis gaan... :)

Maar zoals je zegt, niets op te merken aan de kwaliteit van Hitec hoor.
 
mijn ervaring met savox is dat ze idd nogal wat stroom verbruiken , zekers t.o.v. ACE of Hitec. Mijn voorkeur gaat ook uit naar Hitec, al zijn ze wat duurder. Geen speling, lange levensduur,krachtig en snel .....
 
Ik zweer nog steeds bij de DS1015's....... Ik heb nu al bijna 4 jaar een setje in zowel de truggy als buggy zitten die misbruikt worden en afgezien van 1x een gestript tandwiel op de uitgaande as bij de truggy nog nooit problemen gehad.

In 4 jaar tijd op 4 servo's 1x een tandwieltje moeten vervangen is toch best netjes dacht ik zo.

Dito hier ... om dezelfde reden ...

Tja het zal persoonlijk zijn, en iedereen heeft zo zijn eigen ervaringen, maar ik heb dezelfde goede ervaringen met de DS1015's ... ik wil niet anders :yes:
 
Ik heb m'n besluit gemaakt.
Het wordt een Hitec 7954SH met een 1258TG. De Hitec staat toevallig in promotie (70euro) en van de Savox 1258TG heb ik er nog een liggen. Moest ook nog nitro en bandjes, body, ... inkopen en het werd te kostelijk met 2 hitecs van 115euro/stuk.

De 7954SH is dezelfde als de 7955TG met HV motor en stalen gears ipv titanium. Ik heb met die servo een jaar gereden in m'n elektro buggy en ben er heel tevreden van. De 7945TH is wel 0.03sec sneller, maar voor dat extra geld heb je een set banden.

Nog een voordeel is dat ik exact dezelfde set heb zitten in m'n andere mbx6. Dus in geval van een defect kan ik gewoon de volledige radio overzetten.
 
Je weet dat een "te" snelle serve je zelfs in je nadeel kan werken ?

Ja, maar van mij mag het wel wat sneller dan 0.15. Op m'n nitro heb ik een seizoen met een 0.18sec gereden, ging goed op de meeste banen als ze op waren. Maar in Purmerend voelde ik dat ik te kort kwam in de chicane. Zolang je er perfect door ging was het ok, maar maakte je een foutje, dan kon je niet snel genoeg reageren.

Die 7945TH is 0.12sec, net zoals een ACE 1015 dus. Niet te snel voor een buggy imo. Op m'n 1/10 buggy en touring car rij ik met 0.08 sec op het stuur. Die auto zijn aan de nerveuze kant voor de meeste mensen, maar rij daar graag mee.
 
Buggy en Truggy voor seizoen 2012 zijn gereed :)
Laat de wedstrijdjes maar komen...

422171_3252535796636_1364268092_33392342_607448012_n.jpg
 
De leidingen van de buggy is voor straks :)
Truggy is buiten bandjes toch wel gereed hoor SSI :D
 
Laatst bewerkt:
Kurtje, binnenkort ge beginnen bouwen aan mbx6R EU spec.
Jammer dat Mugen met zoiets afkomt. Eerst de R releasen en dan 2 maand later een nieuwe versie releasen met wat andere prullen op :s Nog slechter dan Xray :/
 
Als ik goed begrijp nog steeds +5mm, maar dan 3mm voor en 2mm achter?
Dat betekend weer andere driveshafts naar middendiff?

De R is perfect gelijk an lengte met de eco, das nogal handig daar de voor/achterkant gewoon uitwisselbaar is. Met de R EU gaat dat dus niet gaan...

Kga toch dde R gewoon houden dan :)
 
Als ik goed begrijp nog steeds +5mm, maar dan 3mm voor en 2mm achter?
Dat betekend weer andere driveshafts naar middendiff?

De R is perfect gelijk an lengte met de eco, das nogal handig daar de voor/achterkant gewoon uitwisselbaar is. Met de R EU gaat dat dus niet gaan...

Kga toch dde R gewoon houden dan :)
Inderdaad Stewie, meer gewicht naar achter dus. Nu op astroturf heb ik hier nog niet echt last van ondervonden. In Oberhausen vond ik de buggy een beetje los, maar dit zal wel aan mij liggen omdat ik klei niet gewend ben of afstelling. Het kort chassis heb ik niet eens getest, dus ik kan niet zeggen als het aant chassis ligt of niet.

Die driveshafts zijn nu geen probleem voor mijn, maar 100euro voor een chassis en dan nog eens 40euro ofzo voor de driveshafts gaat er wel een beetje over imo.
Misschien als ik het boeltje ergens goedkoop vind op ebay dat ik het probeer, maar anders laat ik het wel gelijk dat het is. Of loodjes plakken gelijk bij 1/10 buggy :D

Ja ze nu ga ik ook niet om hoor :)
Plus wanneer zou hij uitkomen, das nogal zoiets :D

Waarschijnlijk binnenkort (februari/maart) want hij staat nu op de Toy Fair in Nurnberg.
 
Back
Top