Mugen Seiki MBX-6T

Leuk verslagje voor, erg veel overeenkomstig met mijn MBX-6 :) Ga je geen spijt van krijgen ;)
Hoezo trouwens zo'n flinke motor?

Leuk verslagje voor, erg veel overeenkomstig met mijn MBX-6 :) Ga je geen spijt van krijgen ;)
Hoezo trouwens zo'n flinke motor?

ik kon de uitlaat en motor nieuw kopen voor 250 euro :)
kon het niet laten liggen, maar er komt in de toekomst een andere motor op.

Laatst bewerkt:
Volgens de regels van TNT (hoe toepasselijk) mag het niet, maarja zoals ze zeggen 'wie niet weet wie niet deert' ;)

gister de laatste spullen besteld bij pkracing (ik had verwacht dat ik wel vervoer zou hebben vandaag, maar dat is het niet geworden)
het volgende besteld:
-5 cell receiver flatpack, Intellect 1400 NiMh incl wire and receiver connector
-Charge cable for receiver battery, Futaba type
-Receiver switch with separate charge connector, silicon / gold version
-AIR FILTER OIL BLUE 60 GRAM
-Fuel filling bottle 750cc with alloy pipe
-GLOW PLUG COLD R5
-CAP HEAD SCREW M3 X 25MM (6 PCS)
-PS 1 WIT
-PS 16 METALLIC-BLAUW

als het goed is komt het woensdag binnen.

ja afterrun heb ik al binnen ;) moet alleen nog op me servo's wachten :(

een kleine avond update P1

Laatst bewerkt:
Hoi amateur

Leuk verslag heb je gemaakt van je Mugen MBX6T.
Neem aan dat je alles zo gebouwd heb zoals Mugen dat beschrijf in hun bouwbeschrijving.
Je kunt beginnen met de diff olie ( Mugen olie ) te veranderen ,als standaard zou ik nemen 10.000 voor,midden ook 10.000 en achter 5000.

De schokbrekers zou ik 500 voor en 450 achter doen.
Ook zou ik de veren veranderen ,bij droog weer voor en achter veren 9.5 en is de baan nat kun je terug gaan naar je standaard veren die bij de kit zitten.

De stabi bij een droge baan voor en achter 3.0 mm.
Bij en natte baan 2.4 voor en achter 2.8.
Dit werk bij mijn het beste.

De motor die je nu heb heeft echt te veel power voor deze MBX6T.
Een goede .21 heeft meer dan genoeg power voor de nieuwe truggy's van tegenwoordig.
Mocht je nog wat geld over hebben zou ik eens kijken naar een .21,zoals de Werks B5 of B6.
Rijd het hele jaar al met de B5 wedstrijden en deze motor heeft nog geen krimp gegeven

Heb hier bij een ander bouwverslag ook al een paar tips gezet zoals deze.
Doe de lower arm shaft en anders om in dan de bouwbeschrijving aangeeft.
Dus de moertjes naar achtere,zo kun je de lower arm mount snel en makkelijk vervangen wil je de set-up veranderen.

De servo saver staat volgens de bouwbeschrijving op 4 mm.
Heb je echt goede en sterke servo's kun je hem ook wel op 6 of 7 mm zetten,je zult zien dat je nog sneller de bocht door komt

gr Ron

Heb nog even naar de foto's zitten kijken,je heb nu GRP banden/velgen gekocht met een 1/2 offset terwijl er op de mugen 0 offset velgen horen.
De truggy wordt hierdoor ongeveer 2,5 cm breeder dan normaal,hij zal dan ook de bocht iets groter nemen.
Hoeveel % brandstof gebruikt je ?
En hou het bij een soort brandstof.

@Ron.l: zoals eerder vermeld in mijn topic kon ik dit blok + de uitlaat (nieuw) kopen voor 250 euro, terwijl de uitlaat al 70 a 80 is los. (kon het niet laten liggen)
hij is inderdaad overpowerd, dat merk ik met optrekken (zelfs als hij nog te rijk staat)
als ik geld heb (ben pas ontslagen...) ga ik opzoek naar een leuk ander blok ;)

de diff olie was ik al van plan om te veranderen, maar ik kijk eerst even hoe hij nu rijd.

over die lower arms, dan heb je het over de achterkant?

naast de GRP Cubic's heb ik ook een set LRP harakiri's ;) (geen idee wat voor offset, maar die sturen echt lekker)

ik rij nu met 16% sidewinder (om in te rijden) en ga na het inrijden over op 25% Sidewinder

ik rij nu tijdelijk met een 1 rem (achter) doordat de servo (13kg) die ik gekregen heb iets hoger staat dan dat kan...
ik ben een 2wd buggy gewend, dus het gaat super (moet wel wennen aan het stuurgedrag, maar het is ook maar tijdelijk. de 10kg servo's komen deze week binnen als het goed is.

Laatst bewerkt:
Klopt,het gaat dan om de rear lower arm.

Standaard velgen van LRP hebben ook een 1/2 offset,als je nu de wielmeenemers van je truggy vervang door de wielmeeneemers van de mugen buggy (+ 2mm ) heb je ongeveer weer de standaard breedte van je truggy.

Voor een truggy kun je het beste een stuurservo hebben met minimaal een trekkacht van 15 kg,rijd zelf met een servo van 20 kg.

naja, die 1/2 offset rijdt niet verkeerd, maar ik rij momenteel nog niet op een baan.
heb er nu even geen tijd voor (toets week komt eraan).

ik heb nu dus het minimale als stuur servo... (kan altijd nog vervangen worden)
de rubberen opening waar de servo kabels door gaan vind ik zelf echt geniaal bedacht trouwens.

Leuk verslag.
Ben benieuwd hoe je kap er uit zal zien.

Zelf heb ik een LRP S8 BXR evo besteld.
Zal kijken of ik ook het geduld heb om er wat foto's van de te maken.

kap gespoten en meteen een goede test dag gehad.

schade:
-kap is een beetje gesmolten
-gas servo is nu al dood? (geen idee waarom)

Back