Die batterij en motor gaan zeker lukken! Ik heb deze motor ook in een thundertiger SoaringStar gehad, een zweefkist van ongeveer 1kg en ging als een gek, op de EG zal het dus geweldig vliegen.
Ik weet niet exact hoeveel ervaring je hebt met modelvliegen maar ik zou in de eerste instantie, zeker als je met zo'n motor vliegt, rustig beginnen, ook een simulator wil helpen:d.
Ik vloog deze motor met een 9x5klapprop van UH deze:
Hobbycity Online R/C Hobby Store : Folding Propeller w/ Alloy hub - 9x5 $6.90
Ik kan hem je zeker aanraden en er zit een goeie spinner bij die hoogst waarschijnelijk goed zal passen. Omdat hij wat kleiner is zal hij sneller draaien waardoor je ietsjes minder trekkracht hebt maar meer snelheid ook trekt hij minder Ampere bij lage toeren....
Ik heb bij mijn neusje het puntje net er af gesneden (had wel de electric) dit gewooon met een scherp mesje gedaan. Toen op een papiertje de neuslijn afgetekend en dan heb je een malletje voor je schotje. Schotje heb ik gemaakt van 0.5mm triplex, op maat gezaagt en toen geschuurd. In het midden een gat voor de as en 4 kleinere gaatjes uitgelijnt voor de schroefjes om de motor tegen de achterkant van het schotje vast te zetten, Schroefjes trouwens iets laten verzinken zodat de achterkant van de spinner er niet tegenaan kan komen.
Naar de binnekant van de romp het gat ietsjes uitgehold zodat de motor er niet tegenaan kan komen.
Schotje gelijmt met epoxie daarna een glasmatje over de overgang schotje/romp dit voor extra stevigheid van het schuim (voor jou setup zeker aan te raden)..
Nu je motor er in schroeven, ik had wel het probleem dat mijn motordraden er niet meer binnenlangs konden dus een gaatje aan de onderkant gemaakt en achter de motor weer naar binnen geleid.
Toen schotje wit geschilderd zodat hij minder opviel en spinner met prop er op en klaar...
Hier een paar foto's van mijn EG, Let aub niet op de staat waarin de neus verkeerd die is inmiddels echt niet zo netjes meer maar hij gaat dan ook al een aantal jaren, wedstrijden en vakanties mee

Ook zie je dat hij hier en daar is verstevigd met filamentenband:d.
Ook las ik een topic van je dat je hem wilde spuiten niet? Dit is mijn schema, gedaan met hema spuitverf €6 de bus, vreet niet.
Als je nog vragen hebt hoor ik het!