Multicopter Café

Voor tijdens het bouwen, :-)

Typisch Amerikaans, ofwel doorgeslagen.
Vervelend is evenwel dat alles 'overwaait' uit Amerika. We zijn dus gewaarschuwd!
Ik kan alleen maar hopen dat de wet bij ons zo blijft dat wij publiek alles mogen fotograferen en filmen! Je mag het alleen niet publiceren zonder expliciete toestemming!
DUS: net als in het verkeer; houd je aan de snelheid & alle andere verkeersregels, dan kan je ook geen boete krijgen!

To Drone, or not to Drone, that's the bloody question!

Laatst bewerkt door een moderator:
Ook maar eens een kijkje nemen in het multicopter gedeelte.

Naast m'n 2 heli's heb ik onlangs ook een F330 frame'pje mee besteld bij de HK.

Plan: elke keer als ik bij de HK wat moet hebben aan spulletjes, dan bestel ik ook wat mee om een leuk quadje te bouwen. Wil het wel eens proberen, maar heeft geen grote haast.
Onderwijl kan ik hier eens wat rond snuffelen en wat kennis opdoen over electronica bordjes e.d.

Ha ha ja, nu moet ik alleen nog een beetje leren vliegen Sven :-) ik prak ze regelmatig de grond in maar ze zijn makkelijker te herstellen dan heli's :-)

haha, vorige week eens met zo'n scorpion model van een clublid gevlogen... whauw dat is even wennen in vergelijking met mijn heli's die erg snel en strak zijn afgesteld.

Maar na een accu'tje roeren met de sticks begon ik 'm aardig door te krijgen.

Dat is een heel verschil he Sven :-D

Bochten en vooral piro snelheid zijn niet te vergelijken met de heli's.

Waar ik met name niet aan kon wennen was vliegen op auto levelling mode (Horizon igv m'n Naze32). Je verwacht dat hij in de laatste richting door blijft gaan, maar nee hoor ... hangt het ding weer eens stil ;-)

Dus over op acro (Heading Hold zeg maar) maar dan wordt het bochtenwerk weer een stuk lastiger.

Maar ach ... oefening baart kunst.

Bochten en piro snelheid verhoog je door je rc rate, je roll en pitch rate en je yaw rate omhoog te schroeven.

Echte headinghold heeft naze32 (nog) niet, dat heb ik tot nu toe alleen bij de KK bordjes gevonden.

Clonemachine draait op volle toeren bij HK zo te zien..:yes:

10407519_853920357985341_579456958741909612_n.jpg

StingrayCY%281%29.jpg

Back