Multicopter Café

Het is een multicopter voor onderwater. Een zogenaamde ROV (remote operated vehicle)
We gebruiken dit om steen te storten op de zeebodem. We zijn aan het storten, en vliegen met dit apparaat over de zeebodem. Ik ben nu aan boord, dus kan niet vliegen thuis :(

Wat specs:
4 Propellors, voltage 3300 V en vermogen 2x150 KW. Gewicht 18 ton, hangt aan 3 staal kabels met geintregreerd de power en glasvezel kabels.

Onderstaand filmpje zal eea verduidelijken:

Valpijpschip | Van Oord.com

Druk op het meest rechtse play knopje
EDIT, beter het knopje daar links naast. (kan het zelf niet zien via de satteliet)

Hallo,

Ik kon zogauw geen voorstel topic vinden dus zet ik hem maar even hier neer.
Als het niet de juiste plek is zullen de moddereters vast wel zo vriendelijk willen zijn deze even te verplaatsen?

Ik ben Oskar, word eind deze maand 35 en woon in Oost Groningen.
Ik rijd al jaren modelauto's groot en klein. Op dit moment heb ik alleen nog een FG marder volledig geupgrade met van alles en nog wat.
Al een hele tijd kijk ik met een schuin oog naar deze tak van sport en wil gaan beginnen met een fpv racer oid.

Ik ben al flink wat aan het rond neuzen en twijfel of ik een kant en klare zou overnemen van iemand of meteen goed begin door er zelf een helemaal op te bouwen.
Het opbouwen heb ik met de FG ook altijd erg leuk gevonden dus dit zie ik ook wel zitten.
Het zou in ieder geval niet slecht zijn om de techniek meteen goed te leren kennen.

Ik had al eerder wat vragen willen stellen maar dat was in het verkoop topic en dat kon niet op de een of andere manier. Ligt dit eraan dat ik nog te kort aangemeld ben?

Groet,
Oskar

Hoi Oskar ... Welkom

je hebt gelijk.. je kan niet reageren in het verkoop topic
dat hebben de moderators zo gedaan.. om 1of andere reden (weet niet meer waarom)

wat zijn je vragen?

Hoi, Dank je.

Mijn voornaamste vraag zal zijn welke type frame het wendbaarst en vooral stabielst zou zijn voor een beginner.
Ik zou graag beginnen met een model die ook goed te racen is zonder bril of lcd scherm en die ik later nog makkelijk kan upgraden zonder meteen een compleet nieuwe te moeten bouwen.
Op dit moment zou ik zelf zeggen een H quad maar misschien is dit wel helemaal niet zo handig? En hoe groot is groot genoeg..... Enz. enz...

Ik kan wel wat opstart tips gebruiken zeg maar hahah....
Uiteraard ben ik het forum ook al flink aan het verkennen maar er is zoveel.....

haha .. ja er is veeeeeeeel tekoop inderdaad
ik kan totaal niet LOS vliegen dus ik heb alleen maar FPV minis in me bezit

maar b.v Boris.b vliegt met een BO miniX quad
en die heeft geen moeite met LOS vliegen en het zicht op het kleine frame
alleen je er niet zo mooi een fpv setup inzetten die beschermd is in het Frame

[media=youtube]weA6g0YJkis[/media]

betreft het wendbaarst/stabielst .. dat is eigelijk wel elke frame ( X of H )
ik zou niet voor een TBS of DEADCat gaan omdat de armen niet gelijk staan
je voelt dat met sturen .. stuurt als een motor met een lekke achterband

ik zou voor een Blackout miniH of een Flip260 gaan
en dan de achterste armen met gele tape inpakken voor oriëntatie

Laatst bewerkt door een moderator:
haha .. ja er is veeeeeeeel tekoop inderdaad
ik kan totaal niet LOS vliegen dus ik heb alleen maar FPV minis in me bezit

maar b.v Boris.b vliegt met een BO miniX quad
en die heeft geen moeite met LOS vliegen en het zicht op het kleine frame
alleen je er niet zo mooi een fpv setup inzetten die beschermd is in het Frame

[media=youtube]weA6g0YJkis[/media]

betreft het wendbaarst/stabielst .. dat is eigelijk wel elke frame ( X of H )
ik zou niet voor een TBS of DEADCat gaan omdat de armen niet gelijk staan
je voelt dat met sturen .. stuurt als een motor met een lekke achterband

ik zou voor een Blackout miniH of een Flip260 gaan
en dan de achterste armen met gele tape inpakken voor oriëntatie

Danny heeft verborgen LOS jedi talent alleen hij weet het zelf nog niet ;).

Moet wel zeggen dat ik daar op 2s vloog. Moet eens een vluchtje op 3s maken of 6x45. Nu gaat ie stuk sneller :)

Heb ook geen orientatie markeringen erop eerlijk gezegd. Orienteer door goed te kijken en weten waar ik naartoe stuur.

Dat ziet er goed uit op dat filmpje!
Heb ook even jou filmpje in je onderschrift bekeken.
Jij hebt een mini H begrijp ik? Zijn die dan meer geschikt voor fpv en minder voor los vliegen? Wat zijn de belangrijkste verschillen tussen de 2?
Ik ga ook ff de flip260 checken btw.

Neuhh .. niet minder geschikt hoor
tiss maar wat je gewend bent of je je zelf aanleert

maar qua LOS kan ik je niks uitleggen
kan niet eens LOS vliegen met/op GPS mode :D
toen ik begon heb ik dat een paar x geprobeerd ..maaar dat was geen goed idee eigelijk !!!

LOS vliegen kan je niet zover weg of achter een boompje
met FPV vliegen kan je gewoon je gang gaan .. achter 25 boompjes vliegen

enja op mijn channel alleen MiniH's :worship:

Oke. Ik moet het toch nog leren dus dat maakt dus niks uit.
Er zit wel gemiddeld 50 dollar verschil in het frame dus dan neig je al gauw naar een mening dat de duurdere beter is maar dat is misschien persoonlijk. De flip 260 is nog weer wat goedkoper en ook zag ik een clone van de blackout H voorbij komen op marktplaats....

Ik denk dat ik qua budget sowieso eerst los ga leren vliegen en daarna fpv.
Geen haast met de aankopen dus kan eerst nog een hoop uitzoeken/leren en wie weet komt er nog een goeie deal voorbij.

Btw. om boompjes heen vliegen word hem toch eerst niet hahahah.

Ik vlieg het beste los met een x frampje gek genoeg. Mini x kan ook een geweldige fpv frame zijn ;). Binnenkort eens fpv gear erop.

Ik vlieg het beste los met een x frampje gek genoeg. Mini x kan ook een geweldige fpv frame zijn ;). Binnenkort eens fpv gear erop.
Voordeel van een mini-h tov X is dat je iets meer ruimte hebt voor FPV als je dat later toch wilt. Maar ja, de meeste die in deze hobby verzeild raken kopen toch meerdere frames en eindigen met een collectie. Dus dan maakt het niet uit of je eerste frame alleen LoS kan [emoji12]

Oke. Ik moet het toch nog leren dus dat maakt dus niks uit.
Er zit wel gemiddeld 50 dollar verschil in het frame dus dan neig je al gauw naar een mening dat de duurdere beter is maar dat is misschien persoonlijk. De flip 260 is nog weer wat goedkoper en ook zag ik een clone van de blackout H voorbij komen op marktplaats....

Ik denk dat ik qua budget sowieso eerst los ga leren vliegen en daarna fpv.
Geen haast met de aankopen dus kan eerst nog een hoop uitzoeken/leren en wie weet komt er nog een goeie deal voorbij.

Btw. om boompjes heen vliegen word hem toch eerst niet hahahah.

De flip 260 is een stuk goedkoper, hij is ook wat simpeler, geen geintegreerd PDB bijvoorbeeld. Verder zit hij goed in elkaar met lekker veel ruimte om spullen in kwijt te kunnen. Hij is ook netjes op te bouwen met een extern PDB. Enige nadeel vind ik wel de twee lagen voor de armen, hier zit een zwakke plek. Als hij hard op 1 arm neerkomt knikt de bovenste plaat. Deze zijn gelukkig niet duur maar wel iets om rekening mee te houden. Volgens mij is deze constructie helemaal niet nodig, de onderste plaat is sterk genoeg. Verder denk ik dat ze niet heel anders vliegen maar daar kan ik weinig over vertellen omdat ik alleen maar de ervaring met de flip heb.

Bah..echt wel herfst dit weekend,regen en grijze soep :-(
Teveel tijd achter de pc is ook slecht vd bankrekening!...nu komen er deze week weer allerlei bezorgers langs :-) Voorlopig nog druk bezig met vlieglessen met de mini en leren mijn sticks niet meer als theelepeltjes te roeren hahaha ;-)

Ik weet niet of het nog echt gebruikelijk is, maar ik zal mijzelf toch even voorstellen...

Hoi!

Ik ben Thomas Roos, een 16-jarige jongen die woont in Abcoude. Ik doe mijn laatste jaartje 'Technasium' (VWO + Techniek) aan het Keizer Karel College in Amstelveen. In vrij tijd knutsel ik wat met electronica, of help mensen met computerproblemen als bij-baantje.

Al van jongs af aan heb ik een klik gehad met RC. Het begon allemaal met Nikko auto's uit de Bart Smit, maar het is snel doorgegroeid naar Tamiya en zelfs naar 1:5 FG Auto's.

Wat is er nou cooler dan op afstand bestuurbare auto's bedienen?
Uhmm, op afstand vliegende dingen besturen natuurlijk! :)

Eindeloos heb ik mijn ouders en zusjes gek gemaakt met kleine vliegende Silverlight Picooz helicoptertjes die het geluid maakte van 3 miljoen vliegen...

Maar er was altijd 1 ding wat ik liever wou dan al die helicopters...
De Silverlight X-UFO! -Wie kent hem nog?? Hij is alweer 9 jaar oud...-
Helaas was die echt onbetaalbaar... :?

x-ufo-remote-control-ufo-1.jpg

Nu heb ik mijzelf een poosje geleden getrakteerd op een Hubsan X4, en tjonge, wat een apparaat is dat...
Ik overdrijf niet als ik zeg dat die er 30 vlieguren heeft opzitten. :cool:

En toen kwamen op YouTube de QAV250 en de Blackout MiniH langs.
MetallDanny & BorisB, wat kunnen jullie vliegen zeg! :worship::worship:

Nu heb ik zelf mijn eerste Mini Quad in elkaar geknutseld, en ben ik aan het experimenteren waar de limieten van dit apparaat liggen.
Voorlopig heb ik ze nog niet gevonden!

2qbcd2t.jpg

Ik heb zo'n gevoel dat dit apparaat de 1e van vele wordt :cool:

Groetjes, Thomas!

Eindeloos heb ik mijn ouders en zusjes gek gemaakt met kleine vliegende Silverlight Picooz helicoptertjes die het geluid maakte van 3 miljoen vliegen...

Haha, herkenbaar. Ik heb er ook ooit een gehad, maar als je daarmee vliegt ben je meer bezig met in de lucht houden dan rondvliegen. Die van mij tolde meestal maar wat rond, tot hij een keer in een volle wasbak viel. Toen was hij overleden...

Ik heb trouwens nog iets liggen:

f31f9ad97e6750e055c08fc398ba6fe3.jpg

Ook van silverlit.

Zoals je ziet is hij zwaar mishandeld... [emoji16] [emoji16] [emoji16] [emoji16] [emoji16]
(Meer van het in de kast liggen dan van het vliegen, want hij deed het vrij snel al niet meer door een kapotte prop die niet vervangen kon worden...)

Zelf heb ik trouwens ook eerst autos gehad: Traxxas Rustler vxl, HPI Trophy 3.5 nitro en nu heb ik een goedkope chinees (himoto) die binnenkort misschien vervangen gaat worden voor een Traxxas Rally met Mamba Monster op 6s [emoji41] [emoji41] [emoji41]

Back