Multicopter Café

Maakt allemaal geen bal uit, zolang je CG maar goed ligt :D

Nou... CG zegt eigenlijk niet alles... Want bij een H frame zitten de aanhechtingen van de armen veel verder naar voren dan bij een X frame...

Hierdoor heb je meer gewicht voor en achter je CG liggen. De armen zelf zitten meer naar voren incl de schroeven. Als je ook nog eens ESC's aan je armen hebt hangen die ook verder van het CG af bij een H frame dan bij een X frame.

Dan kan je frame altijd in balans zijn, maar toch zit het gewicht helemaal op een andere plek. Dit zijn 2 compleet verschillende vormen van CG, maar toch beiden hebben ze een perfect CG.

Nu mogen de wiskundige bepalen of gewicht wat dicht bij het CG ligt makkelijker te verplaatsen is dan gewicht wat ver van het CG ligt. En wat voor invloed dit heeft op verplaatsing en momentum...

Laatst bewerkt:
Maakt wel uit. Zwaartepunt is een klein beetje variabel bij verschillende hoeken omdat er bij verschillende frames verschillende gewichts verdelingen zijn.

Motoren in een x is een fabeltje, want als bijvoorbeeld de voorste motoren harder moeten werken om yaw te stabiliseren heb je al een ander vlieg gedrag.

Deadcat is weer wat symmetrischer en jouw vlucht was te langzaam om het te merken als het bij ook zou zijn.
Je merkt het pas echt bij hele harde "banked" turns enz.

overigens een leuke vlucht man en wat een mooie tuin. Is dat jouw huis?

Haaha was het me huis maar haha nee is plek waar ik woon. Ff wat gaatjes gezocht:) je hebt wel gelijk hoor alsnik veel harder gaat dan gaat fout of volgas naar voren dan gaat hij scheef hangen:)

Patrick

de tbs is een erg fijn. camera schip. maar meer een mercedes 2 liter diesel ipv een amg.

Aii dikke speling op de lagers , dus ff nieuwe lagers zoeken/bestellen :( , dus snel f330 klaar maken voor fpv!

verzonden vanaf mijn kapotte samsung s3

Ben tijdelijk out of order harde crash gehad waarbij topplaat gescheurd is en ik nog niet weet wat ik er op wil:D

Patrick

Haha ja klopt maar zit er aan te denken om via de frees koning van carbon te laten maken:lol: ff afwachten wat de vakatie doet en gaat kosten :D

Patrick

@Topix,
Het hoort misschien niet in het Café maar zie het alsof ik
gedronken heb.

Stuur mij de plaat toe. Dan teken ik hem en frees je een nieuwe. Plan nu eerst je vakantie en wij Pb'en wel over de kosten.
Jij hebt je de moeite genomen om naar de indoor meeting te komen, dus al bijna een MCOL lid...

We willen je weer in de lucht hebben. ...

Wim

Haha je was wel vroeg aan de borrel dan:p heb je al whapje gedaan;)

denk dat jullie maar naar de regering moeten stappen om hier stukje Limburg te klemen^^

En wil zelf ook graag de lucht weer in :lol: vandaag lipo binnen gekregen maar dan heb je er niks aan haha..
En ik kom zeker als mooi weer word weer naar limburg:D jullie mogen hier ook langs komen koffie staat altijd klaar en ruimte zat:)

Patrick

Is het misschien een idee om aan de mods te vragen om een paar subs aan te laten brengen onder het Multicopter deel?

Bv:
- quadcopter
- hexacopter
- fpv
- flightcontrollers
- frames
- gimbals
- verlichting, etc.

Dan is het misschien voor sommigen ook makkelijker zoeken en wordt er misschien ook eerst gezocht ipv gelijk een nieuw topic gestart.

Gr,
John

Back