Multicopter Café

bedankt voor de reactie

het overal kunnen vliegen met een mini was ook mijn hoofd reden
omdat er bij mij niet heel veel leuke plekken zijn

en het klopt dat je aangeken word door mensen en dat ze of gouw weg lopen
omdat ze denken dat je ze filmt (omdat natuurlijk elke multirotor een camera heeft!) of dat ze naar je toekomen en zeggen dat ze niet gefilmpt willen worden(terwijl ik er geen eens een camera op heb)

ik vlieg daarom ook alleen maar zo ver weg van beschaving mogelijk
alleen zijn daar niet altijd goede plekken voor een quadrotor van 1 meter breed:D
De eerste vraag die ik altijd krijg is of er een camera op zit (heb alleen fpv-cam). Dit is bij mij tot nu toe altijd positief bedoeld. Ze maken er vaak grapjes over en vinden het leuk om te zien.

De eerste vraag die ik altijd krijg is of er een camera op zit (heb alleen fpv-cam). Dit is bij mij tot nu toe altijd positief bedoeld. Ze maken er vaak grapjes over en vinden het leuk om te zien.

mijn vader hield hem een keer boven zijn hoofd zodat ik kon kijken welke kant hij op trekt toe ik hem moest afstellen

zegt iemand
wel goed vasthouden he anders neemt ie je mee:D

mijn vader hield hem een keer boven zijn hoofd zodat ik kon kijken welke kant hij op trekt toe ik hem moest afstellen

zegt iemand
wel goed vasthouden he anders neemt ie je mee:D
Haha, leuke reacties krijgen is altijd wel grappig. Als ik naar een vliegplek fiets met mijn quad/vliegtuig kijkt iedereen mij vaak wel raar aan. Zeker wanneer ik door het dorp moet en alle mensen op het terras je tegelijk achterna kijken :D

Haha, leuke reacties krijgen is altijd wel grappig. Als ik naar een vliegplek fiets met mijn quad/vliegtuig kijkt iedereen mij vaak wel raar aan. Zeker wanneer ik door het dorp moet en alle mensen op het terras je tegelijk achterna kijken :D
Ik krijg veelal positive reacties, hondenbezitters vinden het alleen maar mooi dat ik hun hond mbv. Mijn mini even uitput!

klopt als ik er mee loop word ik ook na gekeken en soms stoppen mensen zelfs om er naar te kijken

klopt als ik er mee loop word ik ook na gekeken en soms stoppen mensen zelfs om er naar te kijken

Zaterdag effe LOS geoefend op de rolls, meteen een kleintje van veraf: kijk papa een Drone!

Zolang het positief is en je gewoon uitlegt wat het is, en niemand tot last bent... Prima
Maar die paar die nergens op letten die maken ons (het gros) het leven zuur helaas

Zaterdag effe LOS geoefend op de rolls, meteen een kleintje van veraf: kijk papa een Drone!

Zolang het positief is en je gewoon uitlegt wat het is, en niemand tot last bent... Prima
Maar die paar die nergens op letten die maken ons (het gros) het leven zuur helaas
Zolang je niet met een phantom-achtige quad vliegt wordt het door mensen vaak gezien als hobby en niet 'speelgoed'.

DannyMetall en BorisB, Bruce van rcmodelreviews gebruikt wel erg vaak jullie namen. Jullie worden populair :cool:

Ja .. sta er ook 'altijd' van tekijken dat ie mijn/onze namen gebruikt 8O
erg leuk altijd om tehoren natuurlijk ..(grote eer voor me)
krijg ook altijd een klein berichtje van em op me YT vids :)

weet ook niet waar ik dat aan tedanken heb !!!

meschien omdat je lid bent van team blackout

of omdat er allemaal mensen zo als mij zijn die je erg goed vinden

Ik denk van rctvuk's weekly round up. Hij gebruikte jullie video's. Jammer genoeg is er al een maand geen nieuwe weekly round up meer :(

op een vliegclub wordt je meestal weggekeken ..
(nadat je de contributie hebt betaald) :)

Bij ons totaal niet hoor;) Wellicht in andere delen van het land, maar kan het me niet voorstellen (ik kom gedurende het hele jaar in heel Nederland, op iedere club waar ik ben geweest zijn multi's gewoon welkom en hebben mensen veel interesse, zo ook gisteren bijvoorbeeld in Bergeijk)

Bij ons totaal niet hoor;) Wellicht in andere delen van het land, maar kan het me niet voorstellen (ik kom gedurende het hele jaar in heel Nederland, op iedere club waar ik ben geweest zijn multi's gewoon welkom en hebben mensen veel interesse, zo ook gisteren bijvoorbeeld in Bergeijk)

bij een paar clubs waar ik langs geweest word je aangekeken of je gek bent

dit is natuurlijk niet overall van toe passing

FPV

Waarschijnlijk weer geen vraag voor deze kroeg, maar ik kom er maar niet
uit scherm of tóch maar goggles, en welke dan ??
Kan iemand mij helpen ?

bij een paar clubs waar ik langs geweest word je aangekeken of je gek bent

dit is natuurlijk niet overall van toe passing

Jammer dat het zo moet gaan, is gelukkig lang niet overal zo:)

Wat ik al zei: ik ben gisteren een dag wezen gastvliegen in Brabant, en heb de hele dag vragen kunnen beantwoorden van mensen, iedereen was positief over fpv/multicopters.

ff voorstellen:

Nou breek ik weer alle regels van dit draadje, ik zal me eerst eens voorstellen voordat ik allemaal vragen ga lopen stellen:

Ik ben Riny Neefs, 50 jaar en tegeloog.

Jaaaren gelden (oude mensen weten het nog) heb ik mij heel veel bezig gehouden met zelf gebouwde r.c. projectjes, dit wat in de tijd van 'Yucan
stockcars,Robbe en Graubner.
Heb toen alles weggedaan in de 80 er jaren en de hobby vergeten.
Door dit forum en vooral you-tube heb ik met verbazing gezien waar de r.c
naar gegroeid is.
Geen Ni-cad maar Lipo, geen veertje's maar echte verstelbare shocks !
Heb inmiddels weer enkele auto's (team associated RC 8.2e, RC10 4 x 4 ,
T4,RC10) ,een Airboat, 2 stuks Axial Wraith enkele kleine helicopters, een rupsvoertuig en ik zal wel wat vergeten zijn.
En ja ik ben door Mark (Markjuhhh) vorig jaar met Pasen geïnfecteerd met het multicopter virus.
Heb inmiddels bouwplannen voor een F550 en heb al een 450.
(aangezien deze laatste is gaan zwemmen bij 't zand ga ik een nieuwe
bouwen):cool:

Tot zover,

Groet,

Riny

Waarschijnlijk weer geen vraag voor deze kroeg, maar ik kom er maar niet
uit scherm of tóch maar goggles, en welke dan ??
Kan iemand mij helpen ?
De voordelen van een bril zijn dat het beeld veel grotee is en je meer het gevoel hebt alsof je er bij bent. Sommigen worden er echter duizelig van. Ik heb op de gok een bril gekocht en het bevalt me erg goed. Het voordeel van een scherm is dat je ook nog naar je multi kan kijken en het andere mensen kan laten zien. Ik vind persoonlijk een videobril dankzei het gevoel beter. Als je voor een bril zou gaan zou ik gaan voor de duurdere modellen. Het is de investering zeker waard. Fatshark attitude gebruik ik en werkt erg goed. Fatshark dominator v2 is nieuw en heeft betere optics (minder wazigheid buitenkanten) en heeft een dvr ingebouwd maar in niet echt plug and play.

Jammer dat het zo moet gaan, is gelukkig lang niet overal zo:)

Wat ik al zei: ik ben gisteren een dag wezen gastvliegen in Brabant, en heb de hele dag vragen kunnen beantwoorden van mensen, iedereen was positief over fpv/multicopters.

Ze zijn bij ons wel positief: bedoel je bent RC "gek" of niet maar het aantal multicopter piloten waar ik van kan leren is beperkt tot 2 en FPV? Dat is nog erg nieuw. En de natuur opzoeken heeft mijn voorkeur: heerlijk

Back