Multicopter Café

Iemand hier die weet waar er een motortje voor een Galaxy Visitor 2 op voorraad is? Na een nare landing op de kop is er een overleden en zoek nu al dagen maar niemand heeft iets op voorraad :(

ben weer bezig met me quadkopter.. Weet iemand hoe je failsafe instelt op de turnigy 9x met er9x firmware en standaard tx/rx combinatie. Dit alles samen met een apm2.5

Dit is mijn eerste post hier. Ik wil binnenkort een quadcopter gaan bouwen.
Ik heb mij er al redelijk verdiept. Echter merk ik dat motoren die ik uitzoek en invul icm bijv. een 3s 3000mah 45c batterij meestal op max. 4 minuten mixed flytime resulteren. Is dit normaal? En is het uberhaubt mogelijk om een quadcopter te maken die snel en behendig is en boven de 10 minuten vliegtijd uit komt?

Denk aan een motor zoals: Turnigy D3536/9 910kv

Mijn frame weeg 270~ gram.

Snel en efficient zijn 2 dingen die niet echt samen gaan ;)

Goed dan weet ik dat die combinatie sowieso niet makkelijk haalbaar is en het dus niet aan mij ligt. Maar ik gok wel dat ik het volgende goed heb.
Hoe lager het wattage van de motor des te langer ik er mee kan vliegen indien ik geen grote props gebruik?

Graag hoor ik hoe ik de ideale motor kan vinden om de combinatie van snel efficient vliegen te optimaliseren. Ik neem aan dat mensen zoals warthox die zo debiel snel vliegen ook niet elke keer 2 minuten vliegen. Goed, dan spreek ik natuurlijk wel over een niveau.

Laatst bewerkt:
Goed dan weet ik dat die combinatie sowieso niet makkelijk haalbaar is en het dus niet aan mij ligt. Maar ik gok wel dat ik het volgende goed heb.
Hoe lager het wattage van de motor des te langer ik er mee kan vliegen indien ik geen grote props gebruik?

Graag hoor ik hoe ik de ideale motor kan vinden om de combinatie van snel efficient vliegen te optimaliseren. Ik neem aan dat mensen zoals warthox die zo diebel snel vliegen ook niet elke keer 2 minuten vliegen. Goed, dan spreek ik natuurlijk wel over een niveau.
Een gemiddelde quadcopter vliegt ongeveer tussen 6 en 10 minuten.

Een warthox frampje zal snel wel 8-10minuten halen met bijna elke motor op door jouw genoemde lipo. Ik zou 4S pakken,want dan heb je meestal meer vliegtijd en meer power.

Hier mijn setup waar ik makkelijk 10minuten mee haal en snel is:

Hier een 6S setup wat 20minuten kan vliegen:D

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja! Hoofddorp, maar ben elke doordeweekse dag in Heemstede (Hageveld) voor school, heb ook al is eerder gevraagd of er iemand in de buurt woonde, zou het leuk vinden een keer samen te vliegen! :) heb wel een flink grotere dan de jouwe Haha :P 5000mAh 4S gaat waarschijnlijk net zo snel leeg als jouw kleintje :P

Ik kom uit Kudelstaart

Vandaag me eerste meeting gehad met MCIB bij 't zand.
Was een super gezellige dag, veel crashes meegemaakt, sommige erger dan de andere (Naza Return To Ground :confused:)

Verder wat inspiratie opgedaan voor mini H quad, wat zijn die dingen leuk !!

Alle Foto's

Enkele foto's

ygjr.jpg

u2de.jpg

qslb.jpg

hnya.jpg

w1dm.jpg

tklt.jpg

Ik zie dit soort type frames steeds vaker voorbij komen.

New-HJ-MWC-X-Mode-Alien-Multicopter-font-b-Quadcopter-b-font-font-b-Frame-b.jpg

Wat is nou eigenlijk het voordeel van zo'n soort frame naast dat je er meer op kwijt kunt?
Zijn er ook eventuele nadelen?

FC vind het niet zo leuk omdat de armen anders staan dan een X of een +, iets minder geschikt voor acro dus, dat betekend niet dat je er geen acro mee kan vliegen hoor

Net FRSky d4r ontvanger voor de mini quadcopter binnen gekregen. Deze wil ik met CPPM aansluiten op de Naze32 zodat ik die standaard kabelboom niet meer hoef te gebruiken.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat voor een kabel de CPPM vliegers gebruiken voor de verbinding. Het zou ideaal zijn om een hele korte male/male servokabel met siliconen draad te hebben. Voor nu gebruik ik maar 3 pin header kabels maar die zijn 15 cm lang.

[edit]Ik heb al iets gezien in het internationale warenhuis van Hobbyking dat erop lijkt:3cm Male to Male Servo Lead 26AWG (10pcs/set)

23036.jpg

Back