Multicopter Café

ik zou me vooral informeren over je video zender en vermogens en frequenties etc.

boetes en in beslagname zijn niet cool.

Even iets heel anders, heeft iemand een idee hoe het met de regelgeving zit in Frankrijk (Corsica specifiek). Of waar ik kan vinden wat ik daar wel en niet mag. Ik ga daar aankomende zomervakantie heen en zou graag de hexa mee nemen :) allemaal hobbymatig, dus commerciële regels zijn niet nodig.

Liefst in engels, maar eventueel denk ik dat Frans ook nog wel moet lukken :)

Heb wel al wat gevonden over onder 25kg en binnen 100 meter in rustige gebieden, maar dat was van april 2012, ik heb het gevoel dat dat niet helemaal up-to-date meer is.

ik zou me vooral informeren over je video zender en vermogens en frequenties etc.

boetes en in beslagname zijn niet cool.

Video zender heb ik helemaal nog niet :) dus dat is geen probleem. geld hetzelfde voor de control zender? Of werkt dat net zoals hier, 2.4ghz zender (Spektrum dx6i) is vrij bruikbaar?

in mijn zender (graupner) staat een andere freq voor Frankrijk ,, volgens mij
dacht dat je daar geen 2.4 mocht gebruiken of zo iets

Op de dx6i is ook een zendmode speciaal voor frankrijk. Lijkt me legaal dus.

Laatst bewerkt door een moderator:
hier de beelden waaide heel hard maar was gezellig. voor herhaaling vatbaar..

patrick

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja deels door wind en deels doordat ik er nog mee bezig ben en deels idd wind daardoor vaakbvlink gas moeten geven, En zit best veel flex in de armen dus vrij lastig. Gebruik nu moongel en oordopjes gaat al de goeie kant op :thumbsup:

In de handleiding staat wel dat hij gecertificeerd is voor Europa, met FR(ankrijk) in het lijstje. Dan zou ik de zender gewoon moeten kunnen gebruiken toch? :)

Quad-rotor x

Hallo allemaal ik ben nu 3 weken bezig met een naza lite ik heb de copter zelf gebouwd ik vlieg er ook goed mee maar het probleem dat ik heb het blijft niet stil staan in de lucht als ik foto,s maak mijn gps doet het is ook gecalibreerd en toe gaat hij van de een kant naar de andere kant men praat er zo makkelijk over maar ik kan mijn zender nog steeds niet op de grond leggen en de quad aan raken

gr.Adrie

nerijde@gmail.com

Hallo allemaal ik ben nu 3 weken bezig met een naza lite ik heb de copter zelf gebouwd ik vlieg er ook goed mee maar het probleem dat ik heb het blijft niet stil staan in de lucht als ik foto,s maak mijn gps doet het is ook gecalibreerd en toe gaat hij van de een kant naar de andere kant men praat er zo makkelijk over maar ik kan mijn zender nog steeds niet op de grond leggen en de quad aan raken

gr.Adrie

nerijde@gmail.com

je moet je quad ook niet willen aanraken :D

een Naza is in een cirkel van 2mtr nauwkeurig , dwz dat hij dus 1mtr na links en rechts kan driften.

bij bijna geen wind zal hij beter blijven hangen.

maar :
1# bij de naza assitant staan daar de centers ook mooi in het midden?
y81372333522.frame.jpg

2# geen subtrim of trims ingesteld ?
3# de esc's gekalibreerd ?
4# kabel van de gps module zover mogelijk van stroom voerende draden legen (lipo draden enzv)
5# staat de pijl van de GPS schotel mooi recht na voren?
naza_gps.jpg

6# als dat alles klopt , de quad waterpas zetten (op een vlakke tafel) en een advance IMU kalibratie uitvoeren

7# stroom er even afhalen en weer erop , dan moet het goed zijn

Nick

Back