Multicopter Café

Woow... Dat is lang idd... Dan gaat dat hem worden [emoji4]

Btw... Dat filmpje is echt cool [emoji2]
Thanks. Denk dat je de setup heel fijn gaat vinden.
Sterker nog je kan zelfs op 5x4 en 5x45 er ook mee vliegen als het je te hard gaat :).
Ready for maiden!

94fee52737f6d3df16c412f20e896095.jpg

Als het weer morgen mee valt tenminste...
Dat zijn er genoeg :).

Welke zijn het?

Voordat ik (waarschijnlijk morgen) ga bestellen twijfel ik toch nog over de draad dikte. Ik zat te denken aan 16 awg, maar in het bouwverslag van m00st zag ik dat dat erg dik was en 20 awg al genoeg was. 20 leek me erg dun dus was ik eigenlijk naar 18 aan het kijken, maar als je daarop googled zeggen ze dat je er maximaal 16a door kan laten gaan.

Welke dikte kan ik het beste pakken?
(Met 1960kv cobras en 12a ztw escs op 4s)

Voordat ik (waarschijnlijk morgen) ga bestellen twijfel ik toch nog over de draad dikte. Ik zat te denken aan 16 awg, maar in het bouwverslag van m00st zag ik dat dat erg dik was en 20 awg al genoeg was. 20 leek me erg dun dus was ik eigenlijk naar 18 aan het kijken, maar als je daarop googled zeggen ze dat je er maximaal 16a door kan laten gaan.

Welke dikte kan ik het beste pakken?
(Met 1960kv cobras en 12a ztw escs op 4s)

Ik heb een Flip 260, 4S, 20A ESC's en 2204 1960Kv cobras op 5040 props -> 18 AWG
Werkt zonder problemen.
Zijn mensen die 20 AWG zonder probleem gebruiken.

even een kort vraagje over quad's gezien dit nog totaal nieuw is voor me.
Ik ben bezig met een f330 frame van de HK.
En nu hebben ze die actie-sales en zag ik 1000kv motors voorbij komen. Opzich qua maatvoering zou het moeten passen, maar ze raden een esc aan van 30A.
Is dat per se nodig, of voldoet een 18A met een burst van 21A ook?
Of moet de esc altijd groter zijn in waarde ?

even een kort vraagje over quad's gezien dit nog totaal nieuw is voor me.
Ik ben bezig met een f330 frame van de HK.
En nu hebben ze die actie-sales en zag ik 1000kv motors voorbij komen. Opzich qua maatvoering zou het moeten passen, maar ze raden een esc aan van 30A.
Is dat per se nodig, of voldoet een 18A met een burst van 21A ook?
Of moet de esc altijd groter zijn in waarde ?
Ik vlieg met zelf de turnigy D2830-11 1000kv motoren met 25amp plush regelaars op 3s en 10x5 propellers.

10x5 propellers zijn op papier iets te veel van het goede, ik heb hier meerdere malen op het forum gezien dat 9x4.7 het "beste" vliegt op deze motoren.

Je zou je setup kunnen invullen op Ecalc, let wel op dat ecalc slechts een berekening is.

Vandaag een halve dag vrij genomen van het werk en gelijk gevlogen met de 5040 HQprops op mini.

Was weer begonnen met self level, maar na een paar minuten toch de knoop doorgehakt en naar acro geswitched. Ging stukken beter dan voorheen! Ik denk dat het oefenen met QuadcopterFXsimulator (dmv een OTG kabel en een controller voor de pc) wel degelijk heeft geholpen!

729f5c7375f6d43027dbac806abeaf17.jpg

Daar zit wat in.

Inmiddels al een aantal motoren van een forumlid overgenomen en me al wat verdiept welke esc er bij past

Taranis

Hallo kan mijn iemand vertellen hoe ik de Taranis met X8R in kan stellen ik kom daar niet uit en graag in het nderland kan geen engels lezen

al vast bedankt

Adrie

Fatshark attitude v2 geen beeld

Hallo iedereen,

Ben nieuw in de fpv scene. Ik heb een dji phantom 2 vision+, en ik wil
nu met mn zmr250 quad lekker fpv gaan vliegen. Ik heb de fatshark attitude v2 set gekocht. Alles deed het in het begin maar ik wou het kabeltje verkleinen van de fatshark transmitter naar de fpv camera. Toen had ik ineens geen beeld meer! Had een nieuwe kabel besteld en zag nog niets. Had toen de accu van de bril in de lader gedaan en toen zag ik weer beeld. Toen dacht ik doe het verkorte kabeltje er weer tussen, maar zag niks. Deed het nieuwe kabeltje erin maar nog geen beeld! Dus nu de vraag... Heeft iemand een idee? Is er kortsluiting ontstaan ergens. Is er misschien iemand in Delft die ernaar wil kijken?
Alvast bedankt voor het lezen van me lange vraag :p

Back