Multicopter Café

Heeft iemand hier ooit al eens een ampere meting gedaan op de 1960kv motors van Cobra? In theorie kunnen deze tot 12A trekken. Ik vroeg me af of dit amperage ooit gehaald wordt op 5". Ik heb mijn spider hex nu op 20A ESC's gebouwd "om zeker te zijn", maar ik heb het gevoel dat dit eigenlijk niet echt nodig is..

Ik verwacht bijvoorbeeld van een Mini H op 6" bijvoorbeeld eerder problemen met 12A ESC's dan op de spider hex
Ik vlieg met tbs core op me BO en dan kan ik zien Hoeveel amp me quad verbruikt en als ik vol gas geef trekt die 35 amp voor alles

Heb 1960kv motor met 5040 props
 
Super, dus ongeveer 8,5A per motor. Dat is wat ik ook ongeveer in m'n hoofd had wanneer je op 5" vliegt. Ben benieuwd of een setup op 6" effectief naar de 12A stijgt of ergens rond een 10-11 blijft steken.
 
Super, dus ongeveer 8,5A per motor. Dat is wat ik ook ongeveer in m'n hoofd had wanneer je op 5" vliegt. Ben benieuwd of een setup op 6" effectief naar de 12A stijgt of ergens rond een 10-11 blijft steken.
Ik kan binnenkort wel eens keer testen als ik 6" props heb dan laat Ik je het even weten
 
Ok, bedankt, stuur dan maar een PM! het is nu niet voor die 2 euro dat een 20A ESC meer kost dan een 12A ESC, maar ik heb op m'n BO nu ook maar 12A zitten en wou eens kijken of iemand een idee heeft of ik safe zit als ik upgrade naar 6"

EDIT: Ik zie nu wel dat Blackout zelf voor de Spider Hex ook 20A aanraad. Zouden ze dit zelf ook doen om een (onnodige) marge te hebben?

Ik zou denken dat de spider op 5" minder vraagt van een ESC dan een miniH zou vragen van de ESC's
 
Laatst bewerkt:
Haha, kijk eens Danny gaat naar Frankrijk op vakantie deze zomer.
Wel wennen, Danny zonder goggles :cool:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heeft iemand hier ooit al eens een ampere meting gedaan op de 1960kv motors van Cobra? In theorie kunnen deze tot 12A trekken. Ik vroeg me af of dit amperage ooit gehaald wordt op 5". Ik heb mijn spider hex nu op 20A ESC's gebouwd "om zeker te zijn", maar ik heb het gevoel dat dit eigenlijk niet echt nodig is..

Ik verwacht bijvoorbeeld van een Mini H op 6" bijvoorbeeld eerder problemen met 12A ESC's dan op de spider hex

thrust-Cobra-2204-1960.png
 
Dit ziet er wel cool uit, zou het meteen kopen. Alleen vind ik er geen verdere info over:

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er machtig uit! Ik zou het ook meteen kopen maar het zit blijkbaar nog in bèta fase.
Hopelijk komt er ook een echte release.
Maar het is denk ik maar een kwestie van tijd voor er echte FPV Race simulators uitkomen. Er zitten wel meer game studio's op te broeden.

Er is een nieuwe site ontstaan waar FPV piloten zich kunnen registreren en elkaar kunnen uitdagen. Op basis van de uitkomst van deze uitdagingen wordt er dan een klassement aangemaakt. Het idee spreekt me wel aan. https://fpvracing.tv/
 
Er is een nieuwe site ontstaan waar FPV piloten zich kunnen registreren en elkaar kunnen uitdagen. Op basis van de uitkomst van deze uitdagingen wordt er dan een klassement aangemaakt. Het idee spreekt me wel aan. https://fpvracing.tv/

Hello, thank you for your kind words about our website :D If anyone has any feedback or suggestions, please let us know!

(I'm sorry for commenting in English)
 
Ok, bedankt, stuur dan maar een PM! het is nu niet voor die 2 euro dat een 20A ESC meer kost dan een 12A ESC, maar ik heb op m'n BO nu ook maar 12A zitten en wou eens kijken of iemand een idee heeft of ik safe zit als ik upgrade naar 6"
Ik gebruik ztw 12a esc's met blheli icm 2300kv en 1960kv motoren, 6045 props icm een 4s1300 nanotech lipo en dat gaat nog steeds goed.
Een nadeel is dat die lipo binnen 3 minuten leeg kan zijn ;) misschien koop ik nog wat grotere capaciteit hoewel dat dan misschien een minuutje meer vliegtijd geeft als ik reken met een 40% meer capaciteit en het zelfde verbruik.
Met die testen zie ik vaak dat er maar een motor en een relatief grote capaciteit lipo wordt gebruikt en het een statische test is. In de praktijk zijn het minstens 4 motoren en wellicht kleinere lipo waarvan wellicht de spanning wat eerder/meer inzakt en daarmee de stroom ook. Met goed gekoelde esc's en een burst rating van in totaal 80a voor 10sec lijkt dat genoeg reserve te zijn. Idem voor de motoren die ongeveer de zelfde specs hebben qua stroom.
Uiteraard heb je met 20a esc's meer reserve en kun je nog de wat grotere CM2208/20 2000kv gebruiken.
 
Ik gebruik ztw 12a esc's met blheli icm 2300kv en 1960kv motoren, 6045 props icm een 4s1300 nanotech lipo en dat gaat nog steeds goed.
Een nadeel is dat die lipo binnen 3 minuten leeg kan zijn ;) misschien koop ik nog wat grotere capaciteit hoewel dat dan misschien een minuutje meer vliegtijd geeft als ik reken met een 40% meer capaciteit en het zelfde verbruik.
Met die testen zie ik vaak dat er maar een motor en een relatief grote capaciteit lipo wordt gebruikt en het een statische test is. In de praktijk zijn het minstens 4 motoren en wellicht kleinere lipo waarvan wellicht de spanning wat eerder/meer inzakt en daarmee de stroom ook. Met goed gekoelde esc's en een burst rating van in totaal 80a voor 10sec lijkt dat genoeg reserve te zijn. Idem voor de motoren die ongeveer de zelfde specs hebben qua stroom.
Uiteraard heb je met 20a esc's meer reserve en kun je nog de wat grotere CM2208/20 2000kv gebruiken.

Ik heb afgelopen weekend met 2200mah en 2204 2300kv op 12Amp regelaars gevlogen en kon zo in een bos tot 8minuten vliegen.
Nadeel van een 1300mah lipo is wat je net zelf zegt. Je komt gewoon power tekort, want je haalt nooit het maximale uit de setup en lipos gaan zeer kort mee, omdat ze vrijwel altijd te ver ontladen.
 
Ik vind het op zich niet echt een kwestie van power tekort komen, al denk ik dat het nog wel beter kan, maar vliegtijden zijn wel kort als ik het gas steeds ver open heb. Die nanotech lipo's vallen me tegenwoordig niet tegen wat dat betreft. Tussen bomen kan ik het uiterste er niet uit halen en ook laag bij de grond is dat nog moeilijk ondanks dat de camera onder een hoek van 30graden staat. Eerder heb ik wel vergeleken tussen 3s1500 en 3s2200 en had ik een voorkeur voor het lagere gewicht van die 1500 tenzij ik relatief ver wou vliegen. 4s op 6045 en 1960/2300 KV vond ik toch wat een gok en had de lipo geselecteerd op gewicht en rating.

Binnenkort eens wat gates bouwen van PVC buizen oid. Weiland genoeg hier om een circuit uit te zetten voor meer fun en wat trainen.
 
Ik vind het op zich niet echt een kwestie van power tekort komen, al denk ik dat het nog wel beter kan, maar vliegtijden zijn wel kort als ik het gas steeds ver open heb. Die nanotech lipo's vallen me tegenwoordig niet tegen wat dat betreft. Tussen bomen kan ik het uiterste er niet uit halen en ook laag bij de grond is dat nog moeilijk ondanks dat de camera onder een hoek van 30graden staat. Eerder heb ik wel vergeleken tussen 3s1500 en 3s2200 en had ik een voorkeur voor het lagere gewicht van die 1500 tenzij ik relatief ver wou vliegen. 4s op 6045 en 1960/2300 KV vond ik toch wat een gok en had de lipo geselecteerd op gewicht en rating.

Binnenkort eens wat gates bouwen van PVC buizen oid. Weiland genoeg hier om een circuit uit te zetten voor meer fun en wat trainen.
Ik heb ook heel lang op 3S en 1300mah gevlogen op mijn setup. Ik had een OSD die mijn spanning kon weergeven en dit ging behoorlijk naar beneden zelfs bij nieuwe lipos. Full throttle en wat acro was het zo afgelopen.
4S 1800mah is een top lipo wat betreft de vliegtijd en power op zowel 1960 als 2300kv!
 
Ik vlieg momenteel ook op 3S 1300mah, aangezien ik mijn blackout in 2dehands gekocht heb met een batch van 7 lipo's. Van zodra ik wat meer gevlogen heb was ik van plan om eens te kijken naar 4S (waarschijnlijk zijn tegen dan deze lipo's toch versleten)
 
hey allemaal,
ik wil graag met een simulator aan de gang gaan om zo wat gevaarlijkere manouvres te kunnen oefenen. Ik wil de simulator graag met mijn turnigy 9x besturen en het liefst lijkt het net of ik fpv vlieg met een 250 quad.
Iemand suggesties?
 
Ik gebruik aerofly rc7. Hiermee kun je onder andere een 3d wereld kiezen en dan first person vliegen. In de simulator zitten een aantal quads. Er zijn verschillende plaatsten waar je kan vliegen. Ergens op een van de werelden is een skatepark waar ik het vaak oefen.
 
Back
Top