Multicopter meeting (o.a. DJI F450)

Ha ha ha ha ..............gelijk heb je Viper.
Maar eerst de volgende keer een Gatlin-gun erop zetten en daarna een raketwerper.
PS: Wanneer is de volgende vliegmeeting?

Laatst bewerkt:
Ik ben makkelijk en zo gangbaar als een Bosse bol.Ha ha ha ha ha
Laten we het even in de groep gooien.
Ik gok erop dat de meeste gasten die er de eerste keer bij waren de tweede keer vast ook wel weer willen.
Denk dat we al een vlieglocatie hebben, dus eigenlijk alleen de datum nog.
Het lastigste is een dag waarop het droog en prettig weer is.
Misschien een goed idee om het bijvoorbeeld een week vantevoren te prikken en dan op een zaterdag of zondag te houden.
Ik noem dan met name die 2 dagen in het weekend om zo een armslag te houden als het dan op 1 van die 2 dagen kloterig weer is.We kunnen dan of op de zaterdag of op de zondag.Mocht het bij toeval op beide dagen regenen dan kunnen we het altijd verplaatsen.
Is dat een goed idee??
Vr Gr E

super idee..

heb alleen nog een kleine 850 euro nodig voor mijn naza+gps+lipo+MX-16 dus van mij word het de 3e meeting denk ik anders krijg ik ruzie hier :D

ik zou zeggen gewoon een datum roepen en je ziet wel wie er komt
bedoel als je toch gaat vliegen :p

zelfs met zijn 2e kan het gezelig zijn

ff terug op de regelgeving:

kan je dat in een vers topic gooien zodat hij stickey gemaakt kan worden?

is goede info!

dus FPV is verboden in nederland?

Tussen 2 haakjes: hebben jullie op de beelden gezien dat er naast de parkeerplaats een behoorlijk lange groene landingsbaan lag?

Volgens mij kan Dylansys1m50cm (en andere hardcore 'raggers') daar ook wel uit de voeten, en anders ik wel met een Multiplex Funcub en/of Minimoa zwever...

Denk dat die de volgende x gewoon ook mee gaan met de campert, ruimte zat...hoewel, mijn meissie wilde ook wel mee, ze vond het een prachtig gebied om te wandelen/fietsen/breien/haken/boekie lezen enzo :D ;)

ff terug op de regelgeving:
kan je dat in een vers topic gooien zodat hij stickey gemaakt kan worden?
is goede info!

dus FPV is verboden in nederland?
Over die regelgeving is al heel wat gediscussieerd, ik denk dat als je even zoekt er genoeg over te vinden is.
(Edit: er is zelfs een FAQ: http://www.modelbouwforum.nl/forums/%5Bfaq%5D-modelvliegen-algemeen/24434-regeling-modelvliegen-2005-a.html)

En FPV hoeft niet illegaal te zijn. Je moet alleen te allen tijde zicht houden op je model. Dit kan door bijvoorbeeld met een spotter te werken. Nu willen FPV-ers deze regel nog wel eens anders uitleggen, aangezien je -als je de regel zo interpreteert- niet al te ver weg kunt vliegen. Ook daarover is al heel wat afgepraat, o.a. hier: het grote fpv wet- en regelgevingsdraadje

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Rob.
Suggereer jij nou dat we op de volgende meeting dan ook met vleugels gaan vliegen daar??
Want als dat zo is dan probeer ik wel iets mee te nemen dat 2 vleugels heeft.
Wellicht kan ik mijn Hype Wow meenemen want die is redelijk deelbaar.
Ondanks dat het heel erg moeilijk zal zijn omdat ik met de scoot kom, maar wil het dan toch proberen.
Ik zal er dan nog eens flink over nadenken hoe te doen met het transporteren van een vleugelmachine richting Soest.
Wil ook proberen om dan mijn Walkera HM-UFLY mee te nemen.
Die zal het daar vast goed doen in Soest.
Heb nu alweer zin in de volgende meet.
Vr Gr Erwin

Yup, ik suggereer d'r op los :p

Lijkt me ook wel relaxed, daar zweven met een cameraatje op de Minimoa of de Funcub. De Funcub kan ik op 1 m2 landen, de zwever heeft ongeveer 5 a 10 meter nodig...

We zien wel, zoals gezegd: ruimte zat in de camper.

Mzzl

Ha ha ha ha............blijven suggereren Rob!!!
Die Camper daar bof jij maar mee!!
Bij mij mag alles op de scootert en daar heb ik helaas een stuk minder ruimte voorhanden om vliegspul mee te nemen dan in die camper van jou.
Jij hebt het dus lekker makkelijk.
Maar...........mag zelf niet klagen want kies er voor om op 2 wielen te rijden.

Wat een prachtige dag vandaag.
Echt een dag voor een vliegmeeting.Ha ha ha ha ha ha
Zelf ga ik vanmiddag met m'n eigen vlieg kliek maatjes fladderen hier in de buurt.
Weercondities zijn uitmuntend dus dat wordt zekers een heerlijke vliegmiddag.
Rest mij slechts nog om jullie allen ook een heerlijke dag toe te wensen.
Geniet van je vliegtoestellen en hou ze heel.
We delen met z'n allen een meer dan vette en machtig leuke hobby!!
Vr Gr Erwin

Depdarts vliegen mooi dacht ik.
Zijn toch van die kleine snelle Delta's met een tussenrompje erop?
Indien mijn grote kisten niet mee te nemen zijn op de scootert dan probeer ik mijn Mini Stryker mee te nemen.
Die vliegt ook super.
Weegt slechts 70 gram maar bij weinig wind een strakke dame die zich voorbeeldig houdt.
Vr Gr E

Ha ha ha ha............blijven suggereren Rob!!!
Die Camper daar bof jij maar mee!!
Bij mij mag alles op de scootert en daar heb ik helaas een stuk minder ruimte voorhanden om vliegspul mee te nemen dan in die camper van jou.
Jij hebt het dus lekker makkelijk.
Maar...........mag zelf niet klagen want kies er voor om op 2 wielen te rijden.

Wat een prachtige dag vandaag.
Echt een dag voor een vliegmeeting.Ha ha ha ha ha ha
Zelf ga ik vanmiddag met m'n eigen vlieg kliek maatjes fladderen hier in de buurt.
Weercondities zijn uitmuntend dus dat wordt zekers een heerlijke vliegmiddag.
Rest mij slechts nog om jullie allen ook een heerlijke dag toe te wensen.
Geniet van je vliegtoestellen en hou ze heel.
We delen met z'n allen een meer dan vette en machtig leuke hobby!!
Vr Gr Erwin

donders... ik heb een kapotte motor op de quad en een dooie esc op de vleugel.... geen vliegen voor mij:(
anders was ik met de quad weer naar soestduinen gegaan, uiteindelijk vind ik het toch wel een hele mooie plek..

wat betreft vliegtuigen daar, ik denk dat je alleen met vliegtuigen kan vliegen die je vanuit de hand kunt starten en weer op kan vangen.
er is niet echt een geschikte plek om op te stijgen vanaf de grond.
P-plaats lopen mensen rond, paden zijn van zand en verder staan er kleine boompjes. voor multi's is het een perfecte locatie, heli's ook wel, alhoewel je meer ruimte nodig hebt op de grond en die er eigenlijk ook niet echt is.
maar vleugels.. mwah... ik weet het niet hoor..

voor multi's is het een perfecte locatie, heli's ook wel, alhoewel je meer ruimte nodig hebt op de grond en die er eigenlijk ook niet echt is.
maar vleugels.. mwah... ik weet het niet hoor..

Dutch, bekijk het filmpje nog eens, en kijk een beetje oostelijk van de P-plaats, een redelijk lange groene strook, wel met een beetje heuvels, maar volgens mij moet t kunnen. Inderdaad niet voor vliegtuigen die een lange startbaan vereisen, maar voor 'hand-launch' prima te doen. En landen is ook goed te doen, denk ik...

Jammer van je motor en je ESC. Hopelijk heb je t snel weer vliegend!

ik zal er binnenkort wel eens ff gaan kijken, is wel een stukje lopen door de boompjes en zeer heuvelachtig ja. maar vanuit de lucht ziet het er altijd anders uit dan vanaf de grond. dus spring ik binnenkort ff op de motor om te kijken.

sjah motor is besteld, dacht gisteren "gewoon in NL bestellen, is wat duurder maar dan vrijdag in huis" was ik ff hemelvaart vergeten.... word dan dinsdag ofzo denk ik..
maar de 850KV's die ik had besteld verwacht ik ook volgende week..
esc is al anderweg vanuit china (2 stuks) dus dat zal ook wel aankomende week worden. (samen met nog wat benodigde spullen..)

ach, kan ik mooi tussendoor nog ff een landingsgestel maken voor de quad voor als ik er een camera onderhang. (huidge gestel is te laag en te smal)

Goed bezig!!
En dat van die landings plaats voor vliegtuigen horen we nog van je.
Ik heb gisteren voor mijn DJI F330 Frame maar een Scorpion 1050KV 400W motor besteld.
Had er eentje aan barrels gevlogen paar weken geleden bij een Crash.
Tussentijds 4 stuks RC-Timer motoren opgezet maar de Quad vloog er door een stuk minder lekker.
Dus toch maar voor 53 euro zo'n Scorpion erop.
Potdomme wat kosten die frut Scorpions duur zeg!!

Hoop morgen de motor binnen te krijgen.
Vandaag overigens nog heerlijk met de Gaui 500X rondgevlogen.
Dikke schik gehad met super heerlijk weer.
Vr Gr E

Binnenkort ook beelden rijdend vanaf de start/landingsbaan.
En dat gaat gebeuren d.m.v. het volgende speeltje:

Axial Wraith crawler

full

Lijkt me erg gaaf: FPV erop en hoppa!!

gr. Rob

*en weer back on topic*

Binnenkort ook beelden rijdend vanaf de start/landingsbaan.
En dat gaat gebeuren d.m.v. het volgende speeltje:

Axial Wraith crawler

full

Lijkt me erg gaaf: FPV erop en hoppa!!

gr. Rob

*en weer back on topic*
hahaha... straks worden we er nog weggetrapt..
multi's ,heli's, vliegtuigen en nu ook auto's...:thumbsup:
ik heb vroeger ook een camera op mijn wildcommado(terracrusher )gehangen en op een serpent 1:10 racer.. ook erg leuk!

laat ik de wildcommando maar niet mee nemen..:showass:
wild.jpg

ploegt het hele veld om als ie van 1 naar 2 schakeld..;)

als ik van de week tijd heb ga ik wel even over de "landingsbaan" heen vliegen en er even overheen lopen (beide met camera) dan hebben we een beetje een idee.

Back