Multiecat scratch build 1:30

Peter, Naast de soldeerplek koelen met een nat papieren zakdoekje of een schijf(je) aardappel. Kort opwarmen met een hete bout en weinig tin gebruiken. En als je buis gebruikt en het niet hoeft te geleiden kun je het ook lijmen. Om bij het solderen de onderdelen op de goede plek te houden zou je een mal kunnen maken. Gr. Klaas.

Kijk maar welke aardappelsoort je neemt Peter. Bildtstar mag van mij ook. Gr. Klaas.

Brugge, mooie stad, meerdere keren bezocht
Het klinkt vreemd, maar voor mij maakte het standbeeld ergens op een grasveld van de martelaren, 11?, die na een lang beleg moesten boeten voor de weerstand tegen het beleg.
Een bewoner vertelde het verhaal. Heel trots, dat Brugge alles overleefd heeft.

Brugge ! Mooide stad met een rijke history, prachtig gewoom :thumbsup:
Paar maal geweest, super gewoon, ik hou van history. W1 WW 2 en daar voor :thumbsup:
Grt peter

En we hebben hier bildstar aardappelen, nu ligt er hier geen aardappelen in huis, maar doeken de ik nat kan maken zat.
Ben meer van het Italians eten.:D
Grt peter :)

Met een hoop gepriegel en ijzerdraad om alles op zijn plek te hoeden is het toch gelukt.
20210904_154546.jpg

Kan toch meer als ik zelf dacht :oops:
Grt peter

Soms is het beter om geen advies te geven, maar te vertrouwen op het probleem oplossend vermogen van de vragensteller.
Mooi resultaat, gesoldeerd met een kleine vlam?.
De V in de top van de mast, als laatste gesoldeerd met soldeerbout? .
Complimenten. Groet. Henk.

Peter , als je een plankje neemt en daarin nageltjes tikt volgens datgene wat je moet solderen blijft alles mooi op zijn plaats liggen en verschuift er niets .
Je kan op voorhand zelfs alles uittekenen in de juiste hoeken en dan hoef je enkel de tekening maar te volgens en alles vast te zetten met kleine spijkertjes of duimspijkers .
Lukt mij al jaren zo om mooie zaken te solderen .
Groetjes
Ronny

Regen, het najaar is daar, dus maar lekker hobbyen :p
Verder met de multicat, ik tweifelde of er nu wel of niet boegscroeven in moesten.
Het gevaarte maar eens bekeken, ding ligt diep in het water, dus draaien op beide schroeven leek me moeilijk.
Dus toch maar wel, nu zag ik bij een ander type multicat deze in de stootblokken zitten.
Dus maar aan het werk, tekenen rekenen en bij alie 2 motortjes met schroef besteld.
Een links draaiend en een rechtsdraaiend, deze moest ik dus in die blokken kwijt, de breete maar wat aangepast zodat ze er in konden.
20211001_120905.jpg
20211001_120847.jpg
20211001_120943.jpg
20211001_120937.jpg

Grt peter

Duwknieën heten die met een duur woord Peter! Mooi opgelost zo. Als we Ali toch niet hadden. Ben benieuwd of ze een beetje waterdicht zijn. Die motoren dan bedoel ik. Succes verder! Gr. Klaas.

Volgens de specs kunnen ze naar 10 meter onderwater, dus daar vertrouw ik dan maar op.
grt Peter

Vandaag met de schroef assen bezig, toch een pressie werkje, meten meten en tekenen.
Steunen geprint, en vast gelijmd met epoxi lijm (mooi spul).
Nu is de printer de binnen steun aan het printen, daarna kan ik de as aan de boot vast lijmen om hem waterdicht te maken.
9f985e27-7b4a-4a17-af98-e22b56238306.jpg
79bba590-dee8-4e43-a0f5-fad5b3bec06f.jpg

Grt Peter

Back